به کوشش انجمن یانش‌وران مانتره

آیین گهنبار همگانی در قاسم‌آباد برگزار شد

به کوشش انجمن یانش‌وران مانتره، آوای گهنبارخوانی همگانی در آتشکده محله قاسم‌آباد یزد پیچید.
انجمن یانش‌وران مانتره، آیین گهنبار‌خوانی را به خواست تندرستی جوانان و همکیشان، آدینه هشتم اردیبهشت ماه 1402 خورشیدی برابر با روز آذر ایزد، در درمهر قاسم‌آباد برگزار کرد. خویشکاری آفرینگان‌خوانی آیین گهنبار را موبد پرویز مالی به‌جا آورد. در پایان کامیار فرزانه دبیر انجمن یانش‌وران مانتره، از همکیشانی که در گهنبار باشنده بودند برای این همازوری و هم‌افزایی سپاسگزاری کرد که پس از گذشت نزدیک به ۳ سال از همه‌گیری کرونا دوباره گردهم آمدند و همبستگی خود را نشان دادند و افزود این انجمن می‌کوشد تا با برگزاری آیین‌های دینی در پاسداشت و نگهبانی از میراث و فرهنگ نیاکانی بیش از پیش گام بردارد. سپس سهراب خسرویانی درباره‌ی نمادهای آیینی در سفره‌ی گهنبار آگاهی‌های بایسته‌ای را بیان داشت.
آیین گهنبار از جشن‌های سالیانه است که در شش هنگام یا شش چَهره و هر چهره به مدت پنج روز برگزار می‌شود. شش چهره‌ی گهنبار در باور زرتشتیان نماد آفرینش جهان و هستی از سوی پروردگار در شش گام است. گهنباری را که خارج از این شش چهره خوانده شود، گهنبار توجی می‌نامند.
در زیر فرتورهای این گهنبار را می‌بینید.

موبد پرویز مالی

فرتورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *