لوگو امرداد
به‌بهانه‌ی یکصدمین زادروز چهره‌ی ماندگار تاریخ:

بزرگداشت دکتر عبدالحسین نوایی برگزار می‌شود

1 10آیین بزرگداشت دکتر عبدالحسین نوایی، استاد درگذشته و چهره‌ی ماندگار رشته‌ی تاریخ در ایران، به مناسبت یکصدمین زادروز آن زنده‌یاد با باشندگی استادان، دانشجویان و دوستداران وی برگزار می‌شود.

استاد دکتر عبدالحسین نوایی در سال 1302 خورشیدی، در تهران زاده شد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌های تمدن و ابن سینا و دوره‌ی متوسطه را در مدرسه‌ی شرف مظفری گذراند. سپس در دانشسرای عالی به تحصیل در رشته ادبیات پرداخت. دوره‌ی دکتری را در دانشگاه سوربن پاریس گذراند. وی در نزدیک به نیم سده فعالیت آموزشی و پژوهشی، ده‌ها کتاب و مقاله نوشت و کتاب‌های بسیاری را نیز ویرایش (:تصحیح) کرد و پس از بازنشستگی فعالیت‌های خود را با وسعت بیش‌تری در دانشگاه‌های گوناگون مانند تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، الزهرا، آزاد اسلامی ادامه داد و هدایت علمی دانشجویان بسیاری را بردوش گرفت. آثار پژوهشی دکتر عبدالحسین نوایی دو بار جایزه‌ی کتاب سال را به‌دست آورد و در سال ۱۳۸۳ نیز به عنوان چهره‌ی ماندگار ایران در رشته تاریخ برگزیده شد. در آیینی که به یاد این استاد درگذشته برگزار می‌شود شماری از همراهان، اعضای خانواده و شاگردان وی سخن خواهند گفت.

محمد تقی امامی خویی، محمد ترکمان، عطاءالله حسنی، طاهره کمالی تفرشی (همسر استاد)، الهام ملک‌زاده، صفورا برومند، نیلوفر کسری، عابد اکبری، رضا یگانه شکیب از سخنرانان این برنامه هستند.

آیین بزرگداشت دکتر عبدالحسین نوایی، چهارشنبه 18 امردادماه 1402 خورشیدی، از ساعت 17:30 در مرکز هنری نقش، به‌نشانی: خیابان ولیعصر ابتدای پارک ساعی (روبه‌روی پله سوم)، شماره 2169 برگزار خواهد شد. در این برنامه از کتاب «نوای تاریخ» دربردارنده‌ی یادداشت‌ها و مقدمه‌های استاد که به کوشش دکتر الهام ملک‌زاده فراهم آمده و از سوی انتشارات نگارستان اندیشه، منتشر شده است، رونمایی می‌شود. همچنین مجموعه‌ای از آثار، اسناد، نشان‌ها و افتخارات استاد برای آشنایی بیشتر دوستداران به نمایش گذاشته می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16