لوگو امرداد

گزارش تصویری آیین پایانی چهلمین جام جانباختگان زرتشتی

آیین پایانی چهلمین دوره از پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان در شامگاه پنجمین روز این پیکارها برگزار شد.
این آیین آدینه 20 امردادماه 1402، ساعت 22:45 در زمین فوتسال همایشگاه مارکار برگزار شد. نخست با نواختن سرود میهنی و خوان اشم وهو و به‌پاخاستن باشندگان این آیین آغاز شد. در ادامه آویسا دانش و سپهر گشتاسبی سخنان تابناک اشوزرتشت را  برای باشندگان خواندند. مجریان برنامه شایان کلانتری و آرشین اشتری قطعاتی از شاهنامه را سرودند و پس از آن از بهراد ستودیان، دبیر کانون دانشجویان زرتشتی درخواست کردند تا به جایگاه بیاید و سخنرانی کند.

بهراد ستودیان با پوزش‌خواهی از انتظار میهمانان در سخنان خود به چند نکته اشاره کرد:
نکته نخست این است که به بچه‌های کانون که پنج روز شبانه‌روزی تلاش کردند تا این جام به بهترین شکل برگزار شود، خسته نباشید می‌گویم و از همه‌ی شما درخواست می‌کنم  آن‌ها را تشویق کنید. نکته دوم این است که، برخی از شما آگاه هستید، ولی برخی دیگر اطلاعی از تعداد برگزارکنندگان جام ندارند و من از این جایگاه به  آگاهی همه‌ی شما باشندگان می‌رسانم، در برپایی این جام 180 تن به شکل مستقیم و غیرمستقیم شرکت داشتند، ما برای دریافت مجوز خیلی دشواری و سختی را به جان خریدیم، چون زمان برگزاری در ماه محرم بود، به سختی توانستیم مجوز برگزاری را بگیریم.
نکته سوم که دوست دارم در اینجا اشاره کنم این است که، بیشتر هازمان با ما همکاری کردند ولی تعدادی رفتار شایسته‌ای با دوستان و برگزار‌کنندگان جام نداشتند. این برنامه تعدادی رشته ورزشی دارد با بازیکن‌هایی که از سراسر ایران آمدند تا در این جام شرکت کنند، برخی افراد با برگزارکنندگان رفتار شایسته‌ای نداشتند و با داوران برخورد بدی داشتند، اما جواب تلاش‌های ما این نبود اگر قرار باشد سال‌های دیگر هم این جام برگزار شود بازهم این دوستان بدون هیچ چشم‌داشتی این جام را برگزار خواهند کرد، ولی این‌گونه رفتار، شایسته‌ی پاسخ به تلاش آن‌ها نیست.
نکته پایانی، در این چند روز  تعدادی از دوستانی که همیشه یاور کانون بودند و در تمامی جام‌های جان‌باختگان در کنارشان بودیم را در این روزها از دست دادیم، روانشادان مهربان ساسانی، پدر کوروش ساسانی و مهرداد غیبی امیدوارم روح این عزیزان در آرامش باشد و خداوند به بازماندگان شکیبایی دهد.
پس از سخنرانی بهراد ستودیان، برگزارکنندگان جام چهلم در برابر باشندگان رژه رفتند و سپس در دو سوی زمین فوتسال ایستادند و با تکان‌دادن پرچم‌های کوچک جام  به تشویق باشندگان پاسخ دادند. در ادامه زندگی‌نامه کوتاهی از شادروان مهرداد غیبی خوانده شد.
سپس از دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس، افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و بهراد ستودیان، دبیرکانون دانشجویان زرتشتی درخواست شد تا جوایز و حکم قهرمانی را به برترین‌ها پیشکش کنند.
این جام خالی از حاشیه نبود، به دلیل فشرده‌بودن زمان بازی‌های پایانی که تا ساعت 21:30 ادامه داشت باید برگزارکنندگان شکیبایی می‌کردند تا با پایان یافتن بازی داوران بتوانند نتیجه را ارزیابی کرده و تیم‌های برتر را اعلام کنند. همچنین به شوند اینکه بازی در زمین فوتسال درحال برگزاری بود و مراسم پایانی هم قرار بود در این زمین فوتسال برگزار شود، خود شوندی بود تا زمین برای برگزاری آیین پایانی دیر هنگام آماده شود، به همین دلایل این آیین با تاخیر آغاز شد و تعدادی از باشندگان که ایستاده بودند خسته شدند ولی با این حال مشتاق دیدن این برنامه بودند. به شوند دیر آغاز شدن، آیین پایانی جام تا ساعت یک و سی دقیقه بامداد  به درازا کشید که همسایگان همایشگاه مارکار نامهربانی کردند وبه نیروی انتظامی شکایت کردند، نیروی انتظامی با بستن راه خروجی به ماشین‌های پارک شده در داخل همایشگاه که می‌خواستند از همایشگاه خارج شوند اجازه خروج نمی‌داد که با گفت‌وگو این مشکل برطرف شد.

در زیر فرتورهای این آیین را می‌بینید.

1 30

مجریان، شایان کلانتری و آرشین اشتری

1 2 4

1 3 4

سرایش بندهای از گاتا، آویسا دانش و سپهر گشتاسبی

1 4 4

1 5 4

بهراد ستودیان، دبیرکانون دانشجویان زرتشتی

1 6 3

رژه برگزار کنندگان چهلمین دوره جام جانباختگان زرتشتی

1 7 3

1 8 3

1 9 3

1 10 3

1 11 3

1 12 3

1 13 3

1 14 3

1 15 3

1 16 2

1 17 2

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس

1 18 2

بابک سلامتی، مربی تیم بسکتبال یاران گیو و ترانه سرایی، سرپرست تیم

1 19 2

1 20 2

1 21 1

1 22 1

بابک سلامتی، مربی تیم بسکتبال سه نفره یاران گیو و ترانه سرایی، سرپرست تیم

1 23 1

1 24 1

1 25 1

1 26 1

1 27 1

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

1 28 1

1 29 1

1 30 1

فرتــــورها از شهـــرام نمیـــرانیان اسـت.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-20