لوگو امرداد

نام‌نویسی قطعی پنج نامزد زرتشتی برای انتخابات مجلس دوازدهم

images 2رییس ستاد انتخابات استان تهران، از نام‌نویسی قطعی پنج نامزد حوزه انتخابی زرتشتیان برای نمایندگی دوره‌ دوازدهم مجلس خبر داد.

مرحله ثبت‌نام قطعی انتخابات مجلس دوازدهم در حالی به پایان رسید که پنج نامزد زرتشتی برای راهیابی به قوه مقننه نام‌نویسی کردند. در نام‌نویسی اولیه آمار نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه‌ی انتخابی زرتشتیان 11 تن اعلام شده بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و رییس ستاد انتخابات استان تهران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با واحد خبر استانداری تهران، با اشاره به مشارکت متقاضیان هفتمین روز از انتخابات مجلس شورای اسلامی، به شمار نام‌نویسی متقاضیان در حوزه‌های انتخابیه اشاره کرد و گفت: حوزه انتخابیه زرتشتیان ۵ نفر، حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی ۵ نفر، حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه شمال کشور ۱۱ نفر، و حوزه انتخابیه کلیمیان ۶ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.
نام‌نویسی نهایی ساعت 18 روز چهارشنبه سوم آبان ماه 1402 به پایان رسید و 24829 نفر ثبت‌نام قطعی داشتند. هیات‌های اجرایی در مدت ۱۵ روز از چهارم تا ۱۸ آبان ماه بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند و دیگر فرآیندهای اجرایی انتخابات شکل خواهد گرفت.
تعداد ثبت‌نام‌ داوطلبان در یازده دوره قبلی هم به این شرح است: مجلس اول: 3هزار و 748 نفر، مجلس دوم: یک‌هزار و 590 نفر، مجلس سوم: یک‌هزار و 994 نفر، مجلس چهارم: یک‌هزار و 276 نفر، مجلس پنجم: 5هزار و 361، ششمین دوره مجلس: 6هزار و 852، مجلس هفتم: 8هزار و 167 نفر، مجلس هشتم: 7هزار و 595 نفر، نهمین مجلس: 5هزار و 382، دهمین دوره مجلس: 12هزار و 123 نفر و مجلس یازدهم: 16هزار و 033 نفر نام‌نویسی کرده بودند.
انتخاب نمایندگان اقلیت‌های دینی برابر با اصل ۶۴ قانون اساسی انجام می‌گیرد که بر اساس آن، زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی در مجموع یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال نیز هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز آدینه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. یکی از مواردی که در همه جا بوده تغییر منطقی در مدیریت ها برای استفاده از افکار و ایده های جدید برای بهبود یک سیستم است چون معمولا همه افراد بعد از یک مدت دیگر تمامی توانمندی‌های خود را بروز داده و دیگر ان تأثیرگذاری اولیه را ندارند علاوه بر این افزایش سن قدرت تصمیم گیری و ریسک افراد را کاهش میدهد اینکه اتفاق بدی در این مدت نیافتاده دلیلی بر موفقیت یک انتخاب نیست امیدوارم در انتخابات پیش رو همکیشان به بررسی دقیق همه کاندیداها بپردازند و اینکه لزوما ادامه یک مسیر دلیلی بر بهترین راه حل نیست و شاید دیدگاه های جدید بتواند تاثیر مثبت بیشتری بر هازمان ما داشته باشد .ایدون باد ایدون ترج باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-30