لوگو امرداد
گزارش نشست 48 انجمن زرتشتیان تهران :

هیات‌اجرایی خانه فرهنگ‌وهنر و انجمن خیریه درمانی مهمان انجمن

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418در این نشست حرف‌های دو گروهی که از پیش دعوت شده بودند، شنیده شد. نخست هموند هیات‌اجرایی خانه فرهنگ‌و‌هنر که گزارش فعالیت دوسالانه را دبیر این هیات به هیات‌مدیره داد و پس از آن انجمن خیریه درمانی بود که برای مدیریت و راه‌اندازی درمانگاه خیریه یگانگی با هیات‌مدیره انجمن صحبت کرد.

افشین نمیرانیان: در نشست امروز دو گروه مهمان‌ داریم که بحث‌ و گفت‌وگوی نخست با هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر شروع می‌شود و ساعت 19:30  هموندان انجمن خیریه درمانی مهمان ما خواهند بود.

گزارش هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر

کامبیز فروزان، فرنشین هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر: در نشست امروز باشنده هستم تا گزارش کارکرد این مجموعه را بدهم. یک نکته را تاکید می‌کنم، هر گزارش دو وجه دارد یکی اطلاع‌رسانی است و یکی ضرورت توجه به مواردی است که این دو سال با آن روبه‌رو بودیم و تاکید در مورد آن داریم. این به معنی انتقاد از هیچ مجموعه و ارگانی نیست و امیدوارم چراغ راهی برای دوره‌های بعدی باشد. گزارش شامل چند بخش است.

سیاست‌ها و برنامه‌ها، اقدامات انجام‌شده، ضرورت‌های مواردی که باید به آن توجه شود و در آخر کلام آخر را می‌گویم.

چگونگی تشکیل هیات‌ اجرایی

پس از فروکش کردن همه‌گیری کرونا انجمن زرتشتیان تهران برای برگزیدن هموندان هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر دو سری فراخوان داد که نزدیک 9 تن آمدند. برای همراهی و شناسایی هموندان جدید هیات اجرایی، افشین نمیرانیان به‌عنوان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، شابهرام سیروسی، خزانه‌دار و فرشاد فرهی‌فر فرنشین کمیسیون فرهنگی به مکان خانه فرهنگ و هنر، آمدند و همچنین خواستند تا سیاست خودمان را اعلام کنیم. پس از بحث و تبادل‌نظر جمع‌بندی شد و این جمع‌بندی در نشست هیات مدیره انجمن بیان شد. من یعنی کامبیز فروزان، آناهیتا عبد شریف‌آبادی، کوروش فرودی، مهین فروزش و کوروش مرادیان به عنوان پنج‌تن هموند هیات اجرایی انتخاب شدیم. پس از نشستی که بین نفرات برگزیده هیات اجرایی برگزار شد من، به عنوان دبیر هیات اجرایی و فرنشین خانه فرهنگ و هنر برگزیده شدم.

تاریخچه کوتاه خانه فرهنگ و هنر

خانه فرهنگ و هنر در اصل خانه ارباب فریدون زرتشتی است که در خیابان استاد نجات الهی نبش کوچه بیمه قرار دارد که ازنظر موقعیت مکانی مطلوب است چون‌ که به مناطق زرتشتی نشین نزدیک است. پس از دوران انقلاب این محل به عنوان خانه فرهنگ و هنر انتخاب شد. گروه‌های مختلفی در طی 12 سال تا پیش از کرونا اینجا بودند و چون نظم سازمانی منظمی نبوده و اختلاف سلایق در بین بعضی از هموندان وجود داشت بعضی از این افراد انصراف دادند که البته ما کار بعضی از آن‌ها را در آرشیوهای پراکنده خانه فرهنگ و هنر پیدا کردیم و داریم.

مشکلات زمان تحویل این خانه به هیات اجرایی جدید

با شیوع کرونا چون دو سال این مجموعه تعطیل بود، هیچ‌گونه رسیدگی چه از لحاظ ساختمانی و چه امور نظافتی نشده بود. یک‌ خانه فرسوده با کلی مشکلات تحویل هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر شد. آقای نمیرانیان به من  به‌عنوان دبیر اجرایی و فرنشین خانه فرهنگ هنر حکمی‌ دادند که لازم دیدم باید یک تغییروتحول بین هیات مدیره قبلی و جدید انجام شود یعنی من بدانم چه کالاهای از هیات مدیره قبلی تحویل می‌گیرم و به نفر بعدی باید تحویل دهم که این را به ‌دفعات گفتم. نتیجه این شد که هیات مدیره انجمن  به ما گفت این لیست تهیه‌ شده است و اکنون در حال آماده‌سازی لیست هستیم ولی تا به امروز این لیست را به من تحویل ندادند و من از روی حس اعتماد بین خودمان و هموندان انجمن کار می‌کنم. من به‌عنوان مسوول هیات اجرایی باید برنامه‌ریزی کنم که خانه‌ای که دو سال تعطیل بوده و عملا ارتباطی با هیچ کجا نداشته چگونه باید فعالیت آنجا را راه‌اندازی کنم. پس باید بررسی می‌کردم. بررسی میدانی که انجام دادم سوابق نشان داد که انجام کارها به شکل سنتی بود ولی نظام‌مند نبود و لازم بود که در کارها ساماندهی ایجاد شود.

در آنجا روابط دوستانه بود درحالیکه به باور من این خلاف روال اداری است. یکی از دغدغه کاری من این بود که می‌خواستم سازمانی را ایجاد کنم. از سمت دوستان و همکاران این انتقاد به من می‌شد که اینجا شرکت و یا اداره نیست درحالی‌که اینجا از دید من سازمان است و در سازمان همه کارها باید درست انجام شود و لازم است که برنامه و استراتژی طراحی می‌کردم حتا اولین بحث من اصلاحات ساختاری بود. این رفورمی که باید انجام می‌شد در چند حوزه بود، بهبود مکان آموزش و ساختار آموزشی، سامان‌دهی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، بر اساس ایجاد چارت سازمانی، ساماندهی مالی و اداری و مکانیزه کردن دامنه فعالیت‌های مالی این مکان، سامان‌دهی شیوه جذب  استادها، ساماندهی روال مالی با انجمن، ساماندهی شیوه فعالیت و نحوه برخورد با نیروهای خدماتی مجموعه، استفاده از تمام امکانات مانند سالن مهربانو و تدوین آیین‌نامه و ارسال آن به انجمن زرتشتیان برای بررسی و تصویب آن‌. نخستین بحث این است که ما یک ساختمان قدیمی به‌عنوان فرهنگ و هنر داشتیم که فرسوده بود به‌ویژه در طی این دو سال به خاطر بارندگی در و پنجره‌ها باد کرده بود و حتا می‌شنیدیم که با وزش باد مشکل هم داریم و باید در و پنجره را تعمیر می‌کردیم. شوربختانه چون در و پنجره قدیمی بود و اینکه خانواده فریدون زرتشتی خاطره‌ای از این ملک ‌دارند، باید افراد خاصی برای تعمیر می‌آوردیم. نجارها می‌گفتند ما نمی‌توانیم تعمیر کنیم و حتا می‌گفتند باید از کارشناس میراث فرهنگی کمک بگیرید البته تشکر می‌کنم از انجمن که در آن موقع با توجه به مشکلات مالی مساعدت کردند و برای پیشبرد کار مبلغی را دادند ولی مبلغ ناچیز بود به‌ ناچار از بانو فرنگیس زرتشتی و همچنین مهندس فرخنده خواهش کردم که با توجه به ارتباطاتی که داشتند این فضاسازی را ایجاد کنند که ما بتوانیم از خانواده فریدون زرتشتی پول را بگیریم و بانو فرنگیس زرتشتی از طریق مباشرشان پول و نقاش آورد و رفع عیوب کلی کردیم و البته 100 درصد درها به دلیل بادکردگی تعمیر نشد ولی شیروانی و کلاس‌ها کلا تعمیر شدند. چون قفل‌ها پیچشی بود آقای فرشوشتر تعمیرکار آورد که مبالغ بالا بود و ما دست نگاه داشتیم.

مساله دیگر ما این بود که این درست نیست که هیاتی که مسوولیتی را قبول می‌کند اولین کارش این باشد که  از مقام بالادستی‌ها پول طلب کند. ما از محل دهش خیراندیشان کارمان را پیش بردیم. در سالن آنجا تمام لامپ‌های فلورسنت سقفی کنده‌ شده و یا سوخته بود که به خاطر دو سال عدم فعالیت، لامپ‌ها غیرقابل استفاده بود و نور کافی ایجاد نمی‌کرد از آقای زند خاوریان خواهش کردیم و آمدند و ایشان هم عملیات تعمیر و تعویض را انجام دادند و هم هزینه سیم‌کشی را دادند.

کارهای انجام شده در خانه فرهنگ‌و‌هنر

چون سیاست ما این بود که از  اساتید غیرهم‌کیش هم استفاده کنیم، از این‌رو بحث راه‌اندازی دوربین مداربسته را داشتیم و چون تحویل و تحول بین هیات اجرایی جدید و قدیم نشده بود ما حتا رمز آن را نداشتیم و کسی به ما جوابی نمی‌داد تا اینکه با استفاده از روابط دوستانه‌ استفاده کردیم و یک کد و رمز گرفتیم که با تلاش شهاب نمیرانیان کار انجام شد. مانیتور برای دیدن کلاس‌ها از راه دوربین مدار بسته می‌خواستیم که انجمن همراهی کرد و تلویزیونی را که یک هم‌کیش برای آشپزخانه پشت معبد داده بود را به ما داد و نصب کردیم واکنون تمام کلاس‌ها را می‌توانیم از دفتر کنترل کنیم. سرویس بهداشتی ما دچار مشکل شده بود که بررسی کردیم و فهمیدیم که حتا ریشه درخت‌ها به لوله‌ها نفوذ کرده و نمی‌گذارد آب راحت عبور کند که چندین نوبت فنر زدیم، روشویی و شلنگ سرویس بهداشتی اصلاح‌شده و سرویس اکنون راه‌اندازی شده است. با توجه به وسعت فضای سبز خانه فرهنگ و هنر آن را هرس و زیباسازی کردیم و دنبال این هدف بودیم که این خانه را به‌عنوان یک مرکز عمومی به خانواده‌ها بشناسانیم؛ مثلا خانواده‌هایی که بچه‌ها را به این خانه می‌آورند باید جایی برای نشستن داشته باشند، اگر نیمکت می‌ساختیم که کلی هزینه داشت پس نیمکت کلاس قصه‌گویی را برش دادیم و اکنون چهار نیمکت خیلی بزرگ داریم.

برای تجهیز دفتر مدیریت چون پنکه سقفی داشت و خنک‌کننده آنجا مناسب نبود از محل خیراندیشی خانم هرمزیاران یک دستگاه کولرآبی دهش شد که نصب کردیم. سرویس سیستم‌های تهویه و گرمایشی آنجا با کمک انجمن زرتشتیان انجام شد و با توجه به درخواست سرایدار برای خانه سرایداری کولرآبی نصب کردیم، با کمک انجمن برای نصب رادیاتور طبقه دوم اقدام کردیم. گاز کولرگازی موجود در سالن گالری مهربان کیخسروان یعنی سالن کنفرانس با مساعدت مهندس منوچهر سلامتی شارژ کردیم، برای کلاس‌های رقص آینه‌ قدی را خدابخش معاونت دهش کردند. بنابراین ما تصمیم داشتیم سه برنامه کلی را در سیاست‌های خودمان به عمل بیاوریم. یکی کوتاه‌مدت بود تا ما بتوانیم شرایط آموزشی‌مان را بهبود دهیم، کلاس‌های آموزشی را به حداقل استاندارد برسانیم بعد ساماندهی اداری مالی آموزشی و تبلیغاتی را انجام بدهیم و درنهایت برنامه‌های رسمی فرهنگی داشته باشیم، مانند تشکیل گروه‌های تخصصی و هنری برای جامعه که در هر جشن و مراسمی از این نیروها بتوانیم استفاده کنیم.

می‌دانید که این خانه خدمت رسان است و همه نخست دو چیز را می‌بینند، نخست همه به ‌ظاهر ساختمان و دوم به نفرات فعال آنجا نگاه می‌کنند. در نگاه اول، ساختمان مطابق میلم نبود و به خدمات و سرایداری گفتم که شرح وظایف 15 بندی داریم. برای هر کلاس وسایل پذیرایی چای تهیه کردیم. از ابتدای سال 1400 هر هفته ساعت ورود و خروج خدمت‌رسان را به انجمن زرتشتیان می‌فرستم. چون ایشان از ملک انجمن استفاده می‌کنند انجمن باید از ساعت ورود و خروج آگاهی یابد.

مجموعه فعالیت‌ها

نخستین کار برای تفکیک وظایف این بود که چارت سازمانی داخلی تولید کردیم. کامبیز فروزان، دبیر هیات اجرایی، واحد روابط عمومی، مهین فروزش ، واحد مالی و خدمات، کوروش فرودی، واحد تبلیغات آناهیتا عبد شریف‌آبادی  و واحد فرهنگی و هنری، کوروش مرادیان مسوول هستند. عملا برای این کار چندین نشست داشتیم و همه پذیرفتند و برای تک‌به‌تک آن‌ها شرح وظایف تعریف کردیم.

مشکل اصلی: در مورد مسایل آموزشی باید کاری می‌کردیم. دو سال این خانه تعطیل بود چند اتفاق افتاده بود کسانیکه به‌عنوان  استاد بودند به دلیل اختلاف ‌سلیقه دیگر نیامدند پس ما باید راه‌کاری جدید پیدا می‌کردیم. بنابراین فرمتی تهیه کردیم و آن را در تارنما گذاشتیم که افراد هم‌کیش و غیرهم‌کیش که علاقه‌مند بودند باید اطلاعات خود را می‌دادند و البته استقبال خوبی هم شد. ما اطلاعات تک‌تک این افراد را بررسی کردیم. گروه اولویت‌بندی شد و با تک‌تک آن‌ها مصاحبه کردیم. مهم برای ما تخصص، سابقه و مساله باورمندی آن‌ها بود که بررسی کردیم. از آن‌ها کارت ملی و مشخصات را گرفتیم و پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل دادیم و تقویم زمانی و مکانی کلاس‌ها را نوشتیم.

چگونگی پرداخت شهریه به اساتید

نکته حساس و مهم این است که نامه‌ای از طرف انجمن آمد که هیات اجرایی اختیاردارد که  هزینه حق‌التدریس را تدوین کند. این چاقوی دو لبه است مثلا کسی که سه فرزند دارد توقع دارد که حداقل هزینه را بدهد از سویی  استاد آنجا با حداقل قیمت‌ها آشنایی دارد و اگر بخواهیم کم بدهیم باید خیلی انرژی بگذاریم تا او را قانع کنیم البته موفق هم شدیم ولی برای یکی دو ترم توانستیم این کار را بکنیم ولی آن معلم دیگر نیامد. ما به ناچار استاد را از دست دادیم خواهش می‌کنم این چالش‌ها را هیات مدیره انجمن مدنظر قرار دهد. کار دیگری که کردیم بحث پرداخت شهریه بود. سیستم پرداخت شهریه آنجا در قدیم سیستم سنتی بود. ما فرمت اِکسل را طراحی کردیم که بر اساس تعداد جلسات، تعداد هنرجوها و تعداد جلسات غیبت مبلغ شهریه تعیین می‌شد. فرمتی که در ارتباط با حضوروغیاب بود باید زیر نظر روابط عمومی تکمیل می‌شد و به شکل خودکار محاسبات انجام می‌شد پس ما هیچ تأخیری در پرداخت شهریه‌ها نباید به شکل نرمال داشته باشیم.

صفحه اینستاگرامی خانه فرهنگ و هنر راه افتاد. سامانه پیامکی خانه فرهنگ و هنر توسط شرکت نیک اس‌ام‌اس راه‌اندازی شد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی سریع کلاس‌ها را داشته باشیم. کار مهم دیگری که کردیم ارزیابی متقابل هنرجو و استاد بود. هر  استادی باید در پایان کلاس هنرجو را ارزیابی می‌کرد. چون بچه‌ها از روی علاقه می‌آمدند ولی شاید هنرجو در یادگیری گیتار استعداد نداشته باشد شاید استعداد او در یادگیری تار باشد این فرم‌ها و ارزیابی‌ها به ما کمک می‌کرد تا کار را بهتر جلو ببریم.

تهیه آلات موسیقی برای خانه فرهنگ و هنر

مشکل دیگری که وجود داشت این بود که ما روی آلات موسیقی خانه فرهنگ هنر بررسی انجام دادیم که بسیاری از این وسایل موقع تحویل گیری شکسته بود دف و تنبک پوسته نداشت که ناچار بودیم این‌ها را بررسی کنیم تا برای برگزاری هر کلاس آلات موسیقی آن کلاس وجود داشت باشد بنابراین چند عدد سه تار، سنتور و گیتار خریداری شد. سه پیانو در خانه فرهنگ و هنر داریم که یکی در طبقه بالا اتاق شماره شش قرار دارد، دیگری را هم‌کیشی دهش کردند و یک پیانوی دیجیتال در سالن مهربانو داریم که آن پیانو کلیدهایش افتاده این همان بحث تحویل ندادن است و برای تعمیر همه همکاران تمام خیابان جمهوری و بهارستان را گشتند همه تعمیرکاران گفتند پیانو را باید اینجا بیاورید که با کمک آقای فرودی و رنجبر این پیانو را درست کردیم.

دوره‌ها و برنامه‌های برگزار شده

کلاس‌های آموزشی ما گسترده و متنوع است، کلاس‌های مانند موسیقی، کارگاه‌های کوتاه‌مدت، هنر دوخت، ادبیات، حرکات موزون، آموزش رایانه، شطرنج، هنرهای دستی، چاپ و نقاشی، ایده تا عمل را در خانه فرهنگ و هنر داشتیم.

کارهای خوب دیگر برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی بود. ما می‌خواستیم کودکان 10 تا 12 سال فرهنگ همازوربیم شدن را یاد بگیرند و باهمت بانو ترانه‌سرایی دو دوره این کارگاه را برگزار کردیم. در پایان به همه گواهی پایان دوره دادیم. بسیاری از ارگان‌ها گفتند که ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و این خودش نوعی تداخل بود. برگزاری پویش‌ها و جشنواره قصه‌گویی برای کودکان 8 تا 12 ساله  را داشتیم که گفتیم ویدیوی پنج دقیقه‌ای تهیه کنند و برای ما بفرستند که استقبال شد. پویش نقاشی جشن اسفندگان و فراخوان نقاشی چهارشنبه‌سوری، برگزاری گهنبار و روزهای خاص را داشتیم. گهنبار چهره میدیوزرمگاه به نامگانه موبد فریدون زرتشتی، موبد مهربان زرتشتی، مهربانو بامسی و پریدخت زرتشتی برگزار شد. همچنین گرامی داشت روز خلیج‌فارس و گهنبار چهره پیته‌شهم‌گاه با باشندگی هنرجویان کارگاه مهارت زندگی برگزار شد و جشن اسفندگان که همه هم‌کیشان بودند. با همت پروانه خرمشاهی و کمک سهیلا سهرابی دو دوره کلاس مدیریت استرس و مدیریت پرخاشگری را برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت اکنون هم از پنج‌شنبه دوره جدید آن برگزار خواهد شد. کار دیگر راه‌اندازی کتابخانه فرهنگ و هنر بود. در زمان تحویل نزدیک به 1300جلد کتاب در قفسه کتابخانه ریخته شده بود که ثبت ‌نشده بود نوشین فرامرزیان و مهرداد عادلی زحمت کشیدند کتاب‌ها دسته‌بندی و کدینگ و لیست برداری شد و اکنون آماده بهره‌برداری است. هنرجوها و خانواده‌ها می‌توانند از کتابخانه استفاده کنند. بهره‌برداری از سالن مهربانو کار دیگری بود، آن چیزی که به ما منتقل شد این بود که از این سالن احداثی برای امور شادی استفاده شود که اجازه بهره‌برداری از آنجا برای این منظور را چندین بار با انجمن مطرح کردیم  و خواستیم که در جلسات خودشان رای بگیرند که گفتند شما آیین‌نامه را بنویسید و ما نوشتیم حالا یا مصوب کنید یا اصلاح کنید و یا حتا بگویید مورد تایید نیست که تا کنون پاسخی ندادید. این مکان قرار شد اصلاح شود و کمک‌هایی از طرف انجمن بشود ما خیراندیش پیدا کردیم ولی بنا به دلایل مختلف این مساله مسکوت ماند. خواهش می کنم برای بهینه‌سازی آشپزخانه و استفاده ‌از آن برای جشن‌ها اقدامی کنید. یک کار دیگر این خانه نمایش و فیلم و انیمیشن روز دنیاست، انیمیشن‌ها را پنج‌شنبه‌ها پخش می‌کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. ولی به دلیل تداخل و موازی کاری سازمان فروهر که با شروع کلاس‌های دینی در آن مکان هم انیمیشن نمایش داده می شود، ما هم در راستای همکاری با این سازمان نمایش انیمیشن را فعلا مسکوت گذاشتیم البته کارمان را متوقف نکردیم، نشست‌های قصه‌گویی و نمایش فیلم برای بزرگ‌سالان را خواهیم داشت که به آگاهی خواهیم رساند.

درخواست‌های هیات‌اجرایی از هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران

مواردی که ضرورت توجه دارد را من به‌عنوان چراغ راه می‌گویم. به‌دفعات به ما گفتند که خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران باید کار فرهنگی انجام دهد. این خانه تنها در صورتی می‌تواند کار فرهنگی انجام دهد که مجوز رسمی از ارگان‌های مربوطه داشته باشد.

تصمیم ارزشمند انجمن زرتشتیان برون‌سپاری کار به هیات اجرایی است. هموندان هیات اجرایی باید احساس مسوولیت، تمایل به کار گروهی، قدرت ریسک‌پذیری وسوابق اجرایی داشته وعلاقه‌مند هم باشند. ما در این دوره دچار چالش بودیم. فشار زیادی روی من و کسانی که با من کار می‌کردند وجود داشت از این به بعد در انتخاب نفرات هیات اجرایی دقت کنید. در زمان انتقال مسوولیت‌ها حتما تحویل و تحول کالا، نامه‌ها، رمز ابزارهای الکترونیکی بین دو نیروی قدیم و جدید اتفاق بیافتد تا نیروی جدید سختی نکشد الآن چیزی به ما تحویل داده نشده و حداقل در این موارد نماینده انجمن حضور داشته  باشد. همچنین در زمان انتساب یک پوشه بدهید و آیین‌نامه و اساس‌نامه را درون آن بگذارید.

مشکل ما در جامعه زرتشتی این است که مساله دوستی را ارجح می‌دانیم لطفا بدون شماره و تاریخ هیچ نامه‌ای را ندهید و از امور مالی می‌خواهم که آیین‌نامه مالی، هزینه تن خواه و حد نصاب معاملات را بدهد. مساله مهم دیگر این است که خیلی از خیراندیشان می‌خواهند دهش کنند ولی نمی‌خواهند به انجمن پول بدهند. دربند 9 اساس نام آمده که تمام دهش‌ها باید به‌حساب انجمن واریز شود و مدیر توزیع دهش انجمن است. شاید آن شخص نخواسته باشد که پولش را به انجمن بدهد در اینصورت  منبع درآمد از بین می‌رود، این مورد را حل کنید.

مساله بعدی در انتخاب هیات اجرایی که به آن پرداخت‌ نشده این است که گفتید ما کاری را برون‌سپاری می‌کنیم و هیات‌اجرایی کار را  انجام دهد ولی به این فکر نکردید که کسی که در هیات‌اجرایی مسولیت می‌گیرد، در جایگاه تصمیم‌گیری نیست و هیچ ابزار مدیریتی در اختیار ندارد. ما منشی تمام‌وقت می‌خواهیم که درخواستش را در نامه شماره 60 به تاریخ 22 تیرماه فرستادیم هیچ کس تا به حال جوابی نداده است.

در مورد سالن مهربانو برخی خانواده‌ها درخواست دارند تا آنجا را برای مراسم‌های شادی بگیرند که ما نمی‌پذیریم و همه فکر می‌کنند که ما اجازه نمی‌دهیم ما به آن‌ها می‌گوییم، ما تابع ارگان بزرگی هستیم به نام انجمن زرتشتیان تهران که باید به ما مجوز بدهد و پشت مسوولیت‌های بعدی هم بایستد. دو مساله که در این مورد به گوش ما رسید را بیان می‌کنم. یکی اینکه، به دلیل تعدد سالن‌ها چه ضرورتی دارد از سالن مهربانو استفاده کنیم. صحبت دیگری که به گوش ما رسیده این است که این سالن آیین‌نامه اجرایی ندارد ما گفتیم این آیین‌نامه را می‌نویسیم و به شما می‌دهیم. ما در تاریخ 29 تیرماه درخواست تصویب آیین‌نامه را کردیم ولی تا به امروز جوابی نگرفتیم. خواهش بعدی من این است که از اقلامی که در زیرزمین خانه فرهنگ و هنر است لیست‌برداری کنید که آقای سیروسی گفتند انجام‌شده ولی چیزی به من ابلاغ نشده است شاید تعدادی اقلام وجود داشته باشد که این لیست باید مشخص شود. یک موزه درست کنید و این اقلام به آنجا فرستاده شود. در تاریخ دهم خرداد 1401 درخواست تهیه لیست داده شده است. نکته بعدی گزارش متعددی درباره مصرف بالای آب گرفتیم که با حمایت مهردخت شهریاری آب در دو نوبت در قالب تانکر آورده شد و با خنکی هوا دیگر ضرورتی ندارد ولی به هر حال برای فضای سبز، آب باید تامین شود.

در رسانه امرداد من خواندم که در انجمن مصوبه‌ای خوانده شد که از خیابان سمیه لوله بکشند و از آنجا برای فضای سبز استفاده شود و 40 میلیون تومان هم مصوب کردید. نخست اینکه چه کسی این درخواست را کرد مگر ما به‌عنوان هیات‌اجرایی نباید این درخواست را می‌کردیم، چه کسی این 40 میلیون تومان را برآورد کرده است که شما مصوب کردید این را آنالیز کنید. لطفا بر اساس اسناد و درخواست هیات اجرایی این کار را انجام دهید. دو سال خانه فرهنگ و هنر تعطیل بود بعضی از افراد از پیش تعدادی وسایل آورده بودند و روزی یکی به روابط عمومی زنگ‌زده و گفت که تعدادی وسیله به آنجا آورده‌ام و خواهان باز‌پس‌گیری آن‌ها هستم. چه کسی این را به من تحویل داده که من تحویل بدهم. جعبه برقی سه فاز در بیرون مجموعه داریم که به علت بازبودن در آن خطرناک است. پیش‌تر به آقای سیروسی این نکته را گفتم و وی گفت با اداره برق صحبت کنید و اگر مبلغی خواست بپردازید. با اداره برق حرف زدیم آن‌ها گفتند چون این سه فاز است باید مکاتبه کنید، این مورد را در تاریخ 22 دی‌ماه 1401 از انجمن خواستیم ولی تاکنون هیچ‌کس پاسخی نداده است. در جعبه برق باز است و با بارندگی خراب می‌شود این مکاتبه را زودتر انجام دهید پس از آن نیروی خدماتی ما پیگیر خواهد بود. اخطار بعدی برای عوارض معوقه نوسازی بوده که من وظیفه خودم را انجام می‌دهم که به شما آگاهی‌رسانی کنم. اطلاع‌رسانی کردم تا با بلوک سیمانی جلوی در خانه فرهنگ و هنر روبه‌رو نشویم. اولین بحث در روز نخست این بود که آقای رستم فرخنده گفت از فضای اینجا برای کافی‌شاپ و چایخانه سنتی  استفاده کنید گفتیم خانه فرهنگ و هنر مجوز رسمی ندارد و تعداد افراد زرتشتی کم است. در روز نخست شخصی می‌خواست در آنجا کترینگ باز کند. نظرم این است که خانه فرهنگ و هنر زمانی می‌تواند کار کند که مجوز رسمی بگیرد و از صنف مربوطه جواز اجرایی بگیرد و از اداره بهداشت هم مجوز بگیرد و انعقاد قرارداد باید با انجمن و شفاف باشد. ما عوامل اجرایی انجمن هستیم. اگر از دید شما مشکل ندارد من گزارش را دادم، ولی از دید من با توجه به محدودیت همکیشان هرکسی این کار را بکند ورشکسته خواهد شد. مورد آخر این است که در مورد سیاست این خانه شهریه هنرجویان به‌حساب خانه فرهنگ و هنر ریخته می‌شود و با توجه به محدود بودن مبالغ ما آن را در دو بخش به استاد می‌دادیم و با تغییر سیاستی که شد و پرداخت آن را انجمن به دست گرفت کل شهریه را مستقیم به‌حساب انجمن می‌ریزیم و انجمن کل مبلغ را به استاد می‌دهد خواهش من این است که تأخیری در پرداخت پول آن‌ها پیش نیاید.

کلام آخر، خانه فرهنگ و هنر خیلی پتانسیل دارد به شرطی که مشکلات محدود آنجا برطرف شود تا هیات‌اجرایی بعدی بتواند بهتر کار کند. ما می‌خواستیم نمایشگاه رونمایی کتاب و پادکست برگزار کنیم ولی چون پشتوانه رسمی نداشتیم دست‌به‌عصا راه رفتیم. امیدوارم هیات‌اجرایی تلاش خود را بکند و هرکسی این مسوولیت را بر عهده بگیرد دیگر با مشکلی روبه رو نشود.

گپ‌‌وگفت هموندان هیات‌مدیره با مدیر اجرایی

جمشید دارابیان: ساختمان سالن مهربانو یک همسایه ناراضی دارد که چندین بار به پلیس 110 زنگ‌زده است آیا این تداوم دارد یا مشکل رفع شده است.

کامبیز فروزان: کسی به ما چیزی نگفت ما خواستیم سالن را استانداردسازی کنیم. باید این قضیه شفاف‌سازی شود، آیا انجمن می‌خواهد از امکانات موجود استفاده کند یا خیر. سالن هزینه سرباری برای مجموعه دارد آیا نمی‌خواهید استفاده کنید. درباره‌ی اعتراض همسایه‌ها چیزی به من گفته نشده است. من به‌عنوان مسوول اجرایی باید از تمام امکانات استفاده کنم.

بابک شهریاری: ما داریم راه را اشتباه می‌رویم در کانون دانشجویان زمانی ما اتاق عکس داشتیم، آیا این اتاق به شکل فیزیکی وجود داشت؟  تنها یک اسم بود، خانه فرهنگ و هنر نیازی نیست که خانه باشد به نظر من این خانه را اجاره دهیم و پول آن را به گروه خانه فرهنگ و هنر بدهیم که می‌تواند فعالیت این گروه در آدریان، آدریان بزرگ و یا مارکار باشد حتا تمام کلاس‌ها می‌توانند مجانی برگزار شوند. چه اصراری است که آن خانه با آن مساحت در اختیار باشد. مگر آنجا نیت‌نامه و یا وقف‌نامه دارد. پول را به گروه فرهنگ و هنر اختصاص بدهیم دیگر مجوز نمی‌خواهد چون آدریان خودش مکان فرهنگی است و نیازی به مجوز ندارد.

افشین نمیرانیان: هرکسی می‌تواند نظر خود را بگوید لزومی به نقدکردن نیست.

خدامراد مزداپور: خانه فرهنگ و هنر اسمش نخست فرهنگ و هنر بود من گفتم با گذاشتن فرهنگ به ما مجوز نمی‌دهند ولی گفتند نه باید فرهنگ باشد. به نظر من باید تکه فرهنگ آن را برداشت و گفت خانه هنر زرتشتیان، آن روز که به آقای فروزان گفتیم که یک جایی به شکل بوفه درست کنیم و خوراک‌های غیرگوشتی برای جامعه زرتشتی آماده کنیم و کلاس‌ها هم به روال خودش پیش برود. حرف آقای بابک خوب است ولی باید آن را اجرایی کرد. به چه کسی اجاره بدهیم، ما باید مجوز بوفه بگیریم تا تعدادی بیایند و درآمد ایجاد کنند و هردو کار را باهم انجام بدهیم.

شاهرخ پورمستدام: درباره‌ی مصوبه‌ی انتقال آب به خانه فرهنگ و هنر 13 شهریور 1402 بحث شد و بیشتر بحث انتقال آب به پذیرشگاه بود و خواستیم به خانه فرهنگ و هنر هم انجام شود.

کوروش آذرگشاسبی: من سپاسگزارم که خانه فرهنگ و هنر شکل‌گرفته و آماده است که به شکل متمرکز کارش را انجام دهد و می‌دانیم که مجوز قانونی می‌خواهد ولی نخست این خانه فرهنگ و هنر بدون مجوز تشکیل شده و برای ادامه کار نیاز به مجوز دارد. مهم این است که کلونی تشکیل شده و مردم می‌آیند. انجمن باید خدمات به مردم بدهد وظیفه ما این است که به جامعه وصل باشیم.

نوذر نوذری: این گستردگی فعالیت خوب است و ایده‌های جدید هم خوب است و ما چون از هویت دفاع می‌کنیم و مسایل درآمدزایی مطرح نیست و گرفتن مجوز از این بابت سخت است. با پرس‌وجو در ادیان دیگر دریابیم آن‌ها در این زمینه مجوز گرفته‌اند یا نه. تفاوتی که با بقیه جاها دیدم بحث استعداد بود مهم این است که این جای خاص را داشته باشیم شاید بتوان گسترش داد. نوع معماری که در آن ساختمان است برای خانه فرهنگ و هنر است و هویت آنجا زیباست.

شابهرام سیروسی: درباره انبار آنجا زمانی که من مسوولیت قبول کردم لیست برداری با عکس شده است و اگر نتوانستیم کاری کنیم چون مشکلات ما زیاد است ولی ما شما را فراموش نکردیم.

آذرمین‌دخت بلیوان: من در خانه فرهنگ و هنر موازی کاری می‌بینم مثلا کلاس‌های آموزشی سازمان فروهر و کلاس‌های آشپزی سازمان زنان را خانه فرهنگ و هنر هم دارد، این‌ها را تجمیع کنید.

کامبیز فروزان: معضل ما هم همین است. چون محوریت نداریم هرکسی کار خود را می‌کند. مثلا کلاس آشپزی را سازمان زنان هم گذاشته الآن که خیلی خوب شده در دوره‌های قبل دو کلاس هم‌زمان برگزار می‌شد، به‌عنوان مثال استاد همکیش خطاط  که در کلاس خوش‌نویسی این خانه بود تا ترم تمام شد، سازمان فروهر نام این استاد را به‌عنوان استاد خطاط آنجا داد و ما گفتیم چون در سازمان فروهر درس می‌دهید دیگر نمی‌توانید در این مکان آموزش بدهید دو جا نمی شود. وی گفت چرا نام من را برداشتید و گفتیم چون آنجا هستید برداشتیم هر کاری جای خاص خود را دارد می‌خواهید کار فرهنگی انجام بدهید، کار فرهنگی باید به اسم خانه فرهنگ و هنر انجام شود مثل نمایش فیلم که برای ما هزینه‌بر و تنش‌زاست و حالا یک مجموعه دیگر دارد این کار را می‌کند، البته ما با سازمان فروهر چون رفیق هستیم گفتیم می‌رویم کار دیگری می‌کنیم من احساس می‌کنم یک چسب مناسب بین ارگان‌ها باید باشد تا منسجم باشیم.

آذرمین‌دخت بلیوان: شاید بهتر باشد در این خانه با آن ساختمان زیبا موزه‌ای راه‌اندازی کنیم و اجازه دهیم که غیر هم‌کیشان هم بیایند و استفاده کنند ولی مدیریتش با ما باشد.

کامبیز فروزان: خیلی برنامه داشتیم. من دنبال کارآفرینی بودم. می‌خواستم دو اتاق به جوان‌ها بدهیم تا بتوانیم آنجا برندسازی کنیم. مثلا برای تقدیر از استاد‌ها از سوزن‌دوزی کار دست خودمان استفاده کنیم ما هم دنبال این کار بودیم و خواهیم بود.

مهردخت شهریاری: از زمانی که هیات اجرایی آمده که البته مهم‌ترین کار گردش 43 و 44 انجمن همین تشکیل هیات اجرایی‌ها بود در ابتدا که آنجا درست شد من فکر می‌کردم که تمام برنامه‌های جشن‌های ما از این خانه بیرون می‌آید به هر حال امیدوارم موفق باشید.

فرامرز پوررستمی: من یکی از کسانی هستم که باور دارم هرجایی باید کارکرد خودش را داشته باشد. شما خانه فرهنگ و هنرهستید بخش پایانی گزارش شما مهم‌ترین بخش است. با کترینگ و ساندویچ ‌فروشی و گرفتن جشن تولد در این مکان مخالف هستم. برای گرفتن جشن تولد ما سالن خسروی، اشا، مارکار و خانه نرگس را داریم ولی شما و ما به هم کمک کنیم تا روی بخش پایانی گزارش شما متمرکز شویم، مثلا برپاسازی موزه مکان‌ها و مشاهیر زرتشتی که با فرهنگ و هنر هم مربوط است. هرجایی که کار فرهنگی و هنری باشد من موافق هستم. نکته آخر، شما روابط عمومی دارید و آدم متخصص این کار را هم دارید ولی همکاری و کمک به شما وظیفه ماست. اگر همین گزارش را برای من بفرستید آن را منتشر می‌کنم.

کامبیز فروزان: در این 32 سال یک چیزی را خوب یاد گرفتم کارفرمای من یک نفر است و من سیاست او را انجام می‌دهم من یک وظیفه دارم و آن انجام کاری است که شما از من می‌خواهید. من وظیفه دارم به هیات مدیره بگویم که سالن مهربانو وجود دارد، حالا شما باید نتیجه‌گیری کنید که چه کاری می‌خواهید با آنجا بکنید. چون خانواده‌هایی می‌آیند و می‌خواهند از این سالن استفاده کنند من برای حل شدن این کار آیین‌نامه‌ای نوشتم و توقع داشتم که این آیین‌نامه را حداقل می‌خواندید و می‌گفتید که اجرایی شدن این آیین‌نامه نامه در نشست هیات مدیره تصمیم گیری خواهد شد، ولی به من چیزی نگفتید. با نظر فرامرز پوررستمی در مورد موزه مخالف نیستم ولی مجوز لازم دارد، همه نوع کار و حتا برپایی موزه را می‌توانم انجام دهم  ولی من نمی‌توانم بدون مجوز از طرف انجمن کاری کنم.

مهرداد کاویانی، بازرس انجمن: من به‌عنوان بازرس از خانه فرهنگ و هنر بازدید کردم و تمام اسناد را به من ارایه دادند و تا این لحظه هیچ شکایتی به ما نرسیده و فقط یک مورد جشن که بیش از تعداد ظرفیت بود. مساله زیرزمین که اجناس فرسوده و قدیمی دارد یکی از ایرادات که گرفتیم این بود که یک تعدادی اجناس لیست نشده بود ولی آقای شابهرام سیروسی گفتند لیست دارد.

کامبیز فروزان: من در ابتدا به آقای سیروسی این موضوع را گفتم که آقای سیروسی گفت لیست و عکس داریم و یک مساله اداری مانده که انجام شود من لیست را می‌فرستم. این را به یک دلیل در ماهیت کلان می‌گویم من دور خودم دیوار امنیتی می‌کشم که فردا که از خانه فرهنگ و هنر رفتم خزانه دار نگوید چیزی از این مکان را با خود بیرون بردید. در مورد جشن اسفندگان، ما از راه سیستم پیامکی خودمان پیام فرستادیم بعد انجمن گفت باید از راه پیامک انجمن پیام دعوت را می‌فرستادید این دلیلی شد که جمعیت زیادی آمدند. با توجه به محدود بودن جا از سیستم پیامکی خودمان پیام را ارسال کنیم. ما روال خودمان را انجام دادیم و انجمن گفت که از سیستم پیامکی ما استفاده کنید.

خدامراد مزداپور: شما در آنجا قرار دارید و محیط را می‌شناسید شما باید پیشنهاد بدهید اصل قضیه این است که شما می‌دانید که امکانات آنجا چیست.

افشین نمیرانیان: تشکیل هیات اجرایی یکی از بهترین کارهای این چند سال بود به نظرم درجای خود هرکدام از هیات‌های اجرایی زحمت کشیدند و هرکدام بالاخره نقطه قوت و ضعف خود را دارند و سپاسگزارم که تجربه خود را منتقل کردید. در مورد مجوز، فرشاد فرهی‌فر حرف من را تایید می‌کند ما تقریبا بلافاصله بعد از اینکه هیات مدیره 45 آغاز به کارکرد مکاتبات را شروع کردیم. در مورد بسیاری از ناهماهنگی دلیلش این بود که ما تصمیم گرفتیم مکاتبات مجموعه‌های هیات اجرایی با دبیرخانه انجمن باشد که اشتباه بود و تمام آیین‌نامه‌ها برای قبل بود. با تغییر در دبیرخانه وضع بهتر خواهد شد.

هیات انجمن خیریه درمانی

هموندان:اردشیر اورمزدی، کارشناس علوم آزمایشگاهی، کیارش نمیرانیان، کارشناس ارشد فیزیوتراپی ژنرال، سیما بزرگ چمی، پرستار بازنشسته،  نسرین مرادیان، لیسانس پرستاری و ارشد روانشناسی، آرمیتی خضری، گفتار درمان و طراح دستگاه لکنت شکن، مرجان شهریاری، گفتار درمان.

افشین نمیرانیان: از هموندان هیات مدیره خیریه درمانی زرتشتیان بابت اینکه از درمانگاه یگانگی بهره‌برداری تخصصی شود دعوت کردیم تا به نشست امشب بیایند چون سال‌ها انجمن خودش سرپرستی آنجا را بر عهده داشت و پیشنهادی که وجود داشت این بود که تحت چه تفاهم‌نامه‌ای درمانگاه یگانگی فعالیت کند و خبر خوب اینکه بعد از یک سال امروز مجوز آتش‌نشانی را گرفتیم.

سیما بزرگ چمی: پیرو نامه‌ای که دادید ما الآن در این نشست هستیم و امیدواریم که بتوانیم همکاری کنیم. می‌خواهیم بدانیم شرایط شما چگونه است.

افشین نمیرانیان: ما تصمیم قطعی نگرفتیم ولی سیاست کلی این است که با توجه به شرایط، انجمن به همین راحتی نمی‌تواند خودش را درگیر گرفتن مجوز کند ولی با توجه به تغییر قوانینی که هست نیاز به کسی دارد  که با انجمن همکاری کند. ما درمانگاه خوش‌نام یگانگی را داریم و پیش‌تر کسانی را داشتیم که تقاضا دادند که اجاره کنند و مطمئن نبودیم که بتواند این خوش‌نامی را نگاه‌دارند. از دو تن هم‌کیش و غیرهم‌کیش پیشنهاد همکاری داشتیم. ترجیح ما این است که این مکان در اختیار انجمن خیریه درمانی باشد چراکه مطمئن هستیم انجمن خیریه درمانی شایسته‌ترین گروه است.

کامبیز رستمی: دیدگاه من این است که ما یک مرکز درمانی داریم که می‌توانیم اجاره دهیم ولی احساس می‌کنم مرکزی را لازم داریم که غیر از کارهای خدماتی درمانی معمول، کارهای فراتر را هم انجام دهد؛ مثلا خدمات بهداشتی مثل آزمایش روتین، چک‌آپ سالیانه را نیز انجام دهد. در این مکان مرکز مشاوره هم کم داریم. تعداد کارهایی غیر از آموزش عمومی مشاوره فردی هم نیاز داریم. ما مشاوره‌های روانشناسی لازم داریم و برداشت من این است که اگر این مسوولیت را قبول کنید و کارهای درمانی بیشتر مانند این نوع کارها را در درمانگاه انجام دهید.

مهردخت شهریاری: درمانگاه ما یک سال و نیم بسته بود. درمانگاه زیر نظر کمیسیون خدمات است و من مشکلات را می‌دیدم، اما دکتر زندی می‌گفت چون من دکترم مشکلات را بهتر متوجه می‌شوم. واقعا انجمن به گروهی پزشک نیاز دارد که به انجمن مشاوره بدهند. تنها ارگانی که در جامعه ما توان این کار را دارد انجمن خیریه درمانی است. انجمن به دنبال درآمدزایی نیست شما بهترین گزینه برای بر عهده گرفتن مدیریت درمانگاه یگانگی هستید و شما می‌توانید این درمانگاه را راه بیاندازید. این درمانگاه را باید حفظ کرد. شما پیشنهاد بدهید همه هموندان انجمن در تمام موارد موافق هستند. پیدا کردن دکتر بر عهده شماست درمانگاه یک پزشک مسوول و دو پرستار لازم دارد و بار این مسوولیت بر دوش شماست.

فرامرز پوررستمی: این اشاره‌ای که کردید به‌خصوص در دوران پسا کرونا ویژگی خود را دارد بحث مسایل روانی برای ما مهم است و سیما بزرگ چمی با این موارد آشناست و ما داریم به ناهنجاری می‌رویم که باید جایی برای درمان داشته باشیم تا به آنجا برویم، مشاوره نیاز مهم ما است و انجمن تهران این‌کاره نیست و این برون‌سپاری در درازمدت باعث خوشحالی همه ما خواهد شد که بتوانیم در این جماعت کوچک بیاییم و برای حل مشکلات به راه‌حل مناسب خودمان بیاندیشیم. من امیدوارم همه این سختی‌ها را بپذیرید و به‌نوعی این کار دشوار را هم بپذیرید و فرنشین انجمن هم قول همکاری می‌دهد.

جمشید دارابیان: من از سیما بزرگ چمی تشکر می‌کنم که ایشان در دوران کرونا یک تاز بودند ایشان خیلی خوب مدیریت کردند. نظر شخصی من این است که اعتقاددارم این منطقه دیگر زرتشتی‌نشین نیست و می‌توان این درمانگاه را اجاره داد و پولش را به انجمن خیریه درمانی منتقل کرد. مسایل پزشکی را می‌توان اداره کرد اکنون جامعه زرتشتی سالمند دارند و به شکل مجازی می‌توان کارکرد و به شکل مدرن اداره کرد.

بابک شهریاری: پیشنهاد من این است که درمانگاه یگانگی را به گروه خیریه درمانی زرتشتیان به بالاترین قیمت ممکن اجاره بدهیم ولی اجاره نگیریم و این را با امور خیریه درمانی موردنظر انجمن تهاتر کنیم مثلا به مدارس بروند و یا به افراد نیازمند خدمات بهداشتی رسیدگی کنند ولی پول نگیرند. همان‌طور که جمشید دارابیان گفت منطقه ازنظر هم‌کیش کم‌جمعیت شده است و شما باید به غیر همکیشان برابر روال خدمات بدهید و انجمن هرکسی را که فرستاد کارکنید و در آخر اگر انجمن طلب کار بود سال دیگر جبران می‌کنید و البته این پیشنهاد است.

سیما بزرگ چمی: چند مورد که یادداشت کردیم این است در گردش چهل گروهی داشتیم که همان خدمات در منزل که گفتید و جزو پروتکل کاری ما بود را انجام می‌دادند یعنی مشکل نیازمندان را بتوانیم رفع کنیم انجمن خیریه به شکل تلفنی بدون حضور فیزیکی در زمان کرونا کارکرد بر اساس وضعیت بیمار رسیدگی کردیم و درباره نیازمندان ما برنامه‌ای داشتیم که چه کسانی را شامل می‌شود. مدارس را چک کردیم و خواهیم کرد و مشکلی نیست زمانی که از مدرسه برای معاینه بچه‌ها تماس گرفتند ما هماهنگ کردیم. قضیه اجاره برای ما مساله بود از پزشکان نمی‌شود ایراد گرفت در حیطه آن‌ها نمی‌شود دخالت کرد چون  قبول نمی‌کنند. برای یافتن کادر درمان یا خودمان باید کار را دست بگیریم یا به یک گروه قوی کار را وا‌گذار کنیم. ما از انجمن انتظار داریم که اگر به فکر سودآوری نیستید پس به ما بسپارید و دخالتی نکنید کاردرمانی با پارتی‌بازی نمی‌شود لطفا اجازه بدهید گروه خودمان را انتخاب کنیم.

اردشیر اورمزدی: همان‌طور که دوستانم هم گفتند ما 12 سال در انجمن بودیم و می‌دانم که کار درمانگاه مشکل بود. در گردش 42 و 43 آنجا قرار بود که پاراکلینیک بشود و مجهز شود در آن موقع آیین‌نامه نوشته شد ولی کامل نشد. قرار شد کار خوب و هزینه خوب از غیرهم‌کیش بگیریم و به همه کیشان سوبسید بدهیم. دغدغه من این است که با گروهی که می‌گوید اگر هنوز هم باشد می‌خواهند حدود و اختیار خود را بدانند وقتی دوره شما و ما تمام شد با آن گروه چه می‌کنید ادامه می‌دهید یا نه؟

افشین نمیرانیان: درباره  پرسش آخر الآن نمی‌توانیم پاسخ بدهیم ما این باور راداریم که درمانگاه یگانگی در اختیار انجمن خیریه درمانی باشد شاید دوره‌های بعدی هم به این نتیجه برسند. به نظرم این چیز غیرطبیعی نیست اگر کار خوب جلو برود کسی آن را متوقف نمی‌کند. درباره مساله اول به نظرم به یک باور مشترک رسیدیم و آن این است که واقعا باید تفاهم‌نامه بنویسیم و من نامش را قرارداد یا اجاره‌نامه نمی‌گذارم شاید موافق نباشید. به نظرم اگر به 50 سال پیش برگردیم، روانشاد یگانگی که آنجا را ساخت اگر انجمن خیریه بود آنجا را باید به انجمن خیریه درمانی می‌داد نه به انجمن زرتشتیان پس بهتر است بگویم تفاهم‌نامه. بر پایه این تفاهم‌نامه هرچه که هست در اختیار انجمن خیریه درمانی باشد و ما ازلحاظ لجستیکی کمک می‌کنیم و انجمن خیریه هم هر جا لازم باشد به ما کمک کند البته نه ازلحاظ مالی، ولی باید پیش‌نویس تفاهم‌نامه نوشته شود و اختیارات آن مشخص شود تا بتواند هر کاری خواست بکند ما این مکان را به‌عنوان ساختمان آماده کردیم و طی یک تفاهم‌نامه و نوشتن پیش‌نویس و چانه‌زنی آن را امضا می‌کنیم. یک شخص از یکی از دو طرف باید این پیش‌نویس را بنویسد. اگر نوشتن تیمی بشود خراب می‌شود. برای من نوشتن پیش‌نویس خاطره بدی دارد و نباید مانند گذشته شود و از دست بدهیم از هردو طرف می‌خواهم که سخت نگیریم من شخصا توقع خاصی از انجمن خیریه درمانی ندارم.

ساسان نیکنام: اگر آن‌ها خواستند قرارداد را فسخ کنند چه می‌شود باید آن‌ها ساختمان و تجمع موتور در آنجا را ببینند و باید خیلی از مسایل را در نظر بگیرند.

مهردخت شهریاری: به نظرم این انجمن خیریه مانند بازوی اجرایی است ولی بازوی انجمن نیست من دارم تشبیه می‌کنم و دست شما باز است.

افشین نمیرانیان: شما بازوی جامعه می‌شوید.

بابک شهریاری: پیشنهاد من و افشین نمیرانیان مانند هم است در پیشنهاد من تشخیص این‌ که به چه کسی کمک کنید با انجمن باشد ولی افشین نمیرانیان می‌گوید این تشخیص هم باید با خود انجمن خیریه درمانی باشد که البته این بهتر است.

خدامراد مزداپور: برای درمانگاه یگانگی هم سردیس درست کنیم.

مهرداد کاویانی: به‌عنوان بازرس با این تصمیم انجمن موافق هستم و هیات مدیره قول بدهد که هر کمکی که به درمانگاه می‌شود آن را در اختیار انجمن خیریه درمانی قرار دهد.

افشین نمیرانیان: چه کسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه را می‌نویسد.

مهردخت شهریاری: انجمن خیریه درمانی باید بنویسد چون ما که نمی‌دانیم چه می‌خواهند.

سیما بزرگ چمی: فرصت کوتاهی بدهید که بتوانیم ببینیم آن افراد هستند یا خیر

کامبیز رستمی: شاید شما بخواهید با گروهی وارد قرارداد شوید و ما ساختمانی داریم که آن ساختمان متعلق به جامعه زرتشتی است. نگرانی‌های ما را هم شما در نظر بگیرید اگر قرار است به گروه متخصص بدهید آن‌ها خودشان صاحب‌خانه نشوند و دست ما کوتاه شود.

سیما بزرگ چمی: شرایط آن‌ها را اگر خواستید می‌توانیم در اختیار شما قرار دهیم.

مصوبات

*تمدید مدت‌زمان اجاره سالن پذیرایی تا پایان بهمن 1402 توسط سهیل پشوتنی‌زاده

مهردخت شهریاری: از آنجایی‌که فراخوان سالن پذیرایی هنوز ابهاماتی دارد، فراخوان را نزدیم و نمی‌دانم چگونه بنویسم. همچنین سالن نمی‌تواند بدون مدیر باشد و آقای پشوتن تا آخر بهمن‌ماه هستند.

افشین نمیرانیان: اگر به هر دلیل خوش‌شانس بودیم که فرایند تدوین فراخوان زودتر انجام شد مصوبه را عوض می‌کنیم.

تصویب شد

*درخواست مبلغ 100 میلیون تومان به شکل علی‌الحساب بابت آیین درگذشت اشوزرتشت

مهردخت شهریاری: این درخواست مالی به شکل علی‌الحساب است و ما فراخوان می‌دهیم که دو فراخوان خواهیم داشت.

فرامرز پوررستمی: پارسال برای نخستین بار بود که انجمن کسری بودجه داشت و امسال بهتر است پیش‌بینی کنید.

فراخوان دعوت سرپرست برای خوابگاه‌های دانشجویی

مهردخت شهریاری: تا آخر دی‌ماه سرپرست خوابگاه‌ها خانم هیربد هستند ولی برابر روال قانونی برای استخدام باید فراخوان بدهیم. برابر شرایط آن زمان در هنگام انتقال خوابگاه و نداشتن سرپرست و مدیریت خوابگاه پسران، مناسب‌ترین فرد را ایشان دیدیم و انتخاب کردیم.

جمشید دارابیان: ما دو هفته پیش درباره کارپرداز صحبت کردیم و شما گفتید آیین‌نامه را تهیه کنید که کردیم و در نشست پیشین نگذاشتید بخوانیم.

افشین نمیرانیان: اگر شرح وظیفه برای کارپرداز نوشتید را تحویل دبیر بدهید. ما شرح وظایف می‌خواهیم و فعلا نیاز به مصوبه ندارد کمیسیون خدمات لطفا شرح وظایف را بگیرید و کلیات را بیاورید تا مصوب شود.

نشست دوشنبه با 20 تن از هموندان انجمن و یک از تن هموندان بازرس در ساعت 18 آغاز شد و از اواسط جلسه نشست با 19 تن به کار خود ادامه داد. در ابتدای نشست هیات‌اجرایی خانه فرهنگ و هنر که از پیش دعوت‌شده بود به این نشست آمد و گزارش توسط دبیر هیات اجرایی داده شد و در ساعت 19:30 دقیقه انجمن خیریه درمانی به نشست دعوت‌شده بودند که برای تفاهم‌نامه درباره درمانگاه یگانگی صحبت شد و در پایان سه مصوبه به شکل علنی به رای گذاشته شد و ساعت 21 نشست برای شنیدن مصوبه بعدی غیرعلنی اعلام شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

22 پاسخ

  1. با درود
    چند بار متن رو خوندم واقعا بعد از چندین سال از گزارش انجمن خشنود شدم و پیرو صحبت فرنشین محترم انجمن یکی از مهمترین کارهای انجام شده توسط شما همین تشکیل هیئت اجرایی است و شاید چون بیشتر سخنان توسط هیئت اجرایی خانه فرهنگ و هنرو انجمن خیریه درمانی ایراد شد خیلی خوشحال کننده بود و به این نتیجه رسیدم که تارنمای محترم امرداد ایرادی نداره و فقط وظیفش اطلاع رسانی هست.ولی دو نکته خیلی مهم هست وباید ریشه یابی و پیگیری بشه اول اینکه هم هیئت اجرایی مارکار هم هیئت اجرایی خانه فرهنگ و هنر از وجود خیراندیش صحبت نمودند و اینکه عزیزان خیراندیش حاضر به دهش خود از طریق انجمن بطور مستقیم نیستند. و این عدم اعتماد چقدر جدی شده و باید رفع بشه که میدونیم یه شبه بوجود نیومده که بخواییم به سرعت رفع کنیم.دوم اینکه بازرس محترم انجمن فرمودنداقای سیروسی که از اجناس فرسوده و قدیمی داخل زیرزمین خانه فرهنگ و هنر صورت برداری نموده اندبعضی از این اجناس از قلم افتاده است و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و میبایست به جد پیگیری نمود که چرا و به چه دلیل از قلم افتاده است.و این شائبه رفع گردد.

  2. لطفا خزانه دار محترم انجمن بگوید لیست اموال کدام مکان انجمن را به فرد مسئول آنجا تحویل داده است،آدریان بزرگ،آدریان تهران،مارکار تهرانپارس،سالن پذیرایی و ….به امید خدا پس از پایان دوره شاید.

    1. درود به شما “عضو انجمن”.
      همکیش ارجمند، پرسش شما را با گرامی خزانه‌دار گردش ۴۵ مطرح کردم.
      ایشان نیز پاسخ دادند که در مورد خانه فرهنگ و هنر همه اموال هم عکسبرداری و هم فیلمبرداری شده است و در جای محفوظی نگاهداری می‌شود.
      بنابراین خطری آنها را تهدید نمی‌کند.
      اما در مورد سایر مکان‌ها به دلیل آنکه در سال‌های گذشته این کار انجام نشده است و برای نخستین بار باید انجام شود، همچنین به دلیل حجم کارهای جاری انجمن فرصتی برای تحویل دادن پیدا نشده است.
      اما در این موارد هم اقداماتی در جریان است و امیدواریم که بتوانیم در کنار کارهای جاری انجمن که اولویت دارند این کار را هم با توجه به تعداد قابل توجه جاهای تحت پوشش انجمن زرتشتیان تهران انجام دهیم.
      ما اعضای هیئت مدیره در گردش ۴۵ در واقع با کارهایی مواجه شده‌ایم که از ۳۰ یا ۴۰ سال پیش و دوران کرونا، انجام نشده است و اکنون با حجم زیادی از کارهای انجام نشده در گردش‌های پیش روبه رو هستیم.
      این را هم توضیح دهم که برخی کارها که انجام نشده، در زمان خودشان دلیل موجهی داشته‌اند.
      اما اکنون با تغییر شرایط و به ویژه تغییر مقررات و قوانین آیین نامه‌های دولتی و شهرداری و مالیاتی، باید خودمان را با این شرایط جدید تطبیق دهیم که از نظر زمان و از نظر امکانات مالی کار آسانی نیست.
      امیدواریم هیئت مدیره از همکاری شما همکیشان گرامی نیز بیش از پیش بهره‌مند شود و موارد باقیمانده را به خوبی حل و فصل کنیم.
      امیدوارم که این چنین شود!
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  3. درود، کاش برای مدارس هم هیات اجرایی داشتیم. چرا مدیر فیروز بهرام در ساعت آموزشی اجازه فیلمبرداری میدهد که اخلال در آموزش بچه‌ها پیش بیاد تازه عوامل فیلم هم با بچه‌ها قاطی شده و در حیاط بازی میکنند. چرا نظارتی بر اینها نیست ؟ آیا درآمد حاصل از آن به انجمن میرسد؟؟

  4. با درود. اعضای هیات مدیره گرامی انجمن که در زمینه تطبیق اساسنامه انجمن با فعالیت آن بسیار دقیق هستند و حتی برای خبر رسانی ساده انجمن با وسواس بی نظیر دنبال بند و نیم بند و واژه های مرتبط در پانوشتهای اساسنامه میگردند، مهربانی کنند و در اساسنامه پیگیری کنند که آیا گزینه اجاره و فروش تنها راههای حفظ و نگهداری از اماکن متعلق به انجمن است؟!!!! ای کاش اگر جوالدوزی به دیگران میزنیم، سوزنی هم به خودمان بزنیم.
    ساختمان خانه فرهنگ و هنر، درمانگاه یگانگی، دبیرستان فیروزبهرام، آتشکده، مارکار تهرانپارس، دبیرستان انوشیروان دادگر،… اینها واژه های معمولی نیستند. هر کدام کتابی از تاریخ هستند. اتفاقا واگذاری مسولیت نگهداری و مراقبت از این اماکن به انجمن زرتشتیان تهران هم آگاهانه بوده است و نیازمند تاریخ سازی برای انجمن. نباشد آن روزی که انجمن زرتشتیان تهران را فقط در کتاب تاریخ صد ساله انجمن زرتشیان تهران بخوانیم و بشناسیم و مانند درس تاریخ شاید آنرا دروغ بپنداریم.
    البته که برای رهایی از سختی و مرارت انتخاب اول، ساده ترین راه است. اما تقریبا هیچ زمانی بهترین راه نیست. کار درست سخت تر است.

  5. از گزارش مستدل و کامل آقای فروزان خانه فرهنگ و هنر ونقطه نظرات خوب و علمی و جامع ایشان که بسیار ارزشمند است باید اعضا محترم هیبت مدیره استقبال نمایند معلوم است که آقای کابیر فروزان هم علم این کار را دارند و هم توانایی مدیریت جامع کار را دا رند برای ایشان و گروه اجرایی آرزوی توفیق دارم

    1. وقت بخیر آقای پوررستمی در گفتگویی که آقای فرهی فر در باره مدارس داشتند و شما هم حضور داشتید خواندم که ایشون گفتند ۴ نیروی انجمن در مدارس هستند که حقوق می‌گیرند و در ادامه گفتن ۴۰۰ میلیون تومان حقوق کادر آموزشی میدن آنهم حقوق کف وزارت کار که حدود ۸ میلیون است چگونه محاسبه کردن که ۴۰۰ میلیون تومان شده؟ حتی اگر ۲۰ نیروی آموزشی هم داشته باشند باز هم با حقوق وزارت کار به این عدد نمیرسد. مجبور شدم اینجا کامنت بذارم چون در آن سایت کامنت منتشر نمیشود و گفتگو یکطرفه است. لطفاً پاسخ بدید

      1. آقای پوررسمتی، چرا با اجاره دادن سالن خانه فرهنگ وهنر، جهت برگزاری جشن (مثلا تولد،…) به خانواده‌های همکیشان مخالفید؟؟؟
        به شخصه می‌خواستم مراسم بگیرم، اشا و مارکار دور بود و خانه نرگس را جهت هر برنامه مناسب نمی‌دانم(خیلی از همکیشان چنین نظری دارند).
        گفتند در انجمن ۱نفر مخالف است و اجازه نمی‌دهد. جالب که ۱نفر می‌تواند اینقدر تاثیرگذار باشد. و در آخر کاشکی از امکانات، همه و درست استفاده می‌کردیم

  6. خسته نباشید خدمت هموندان گرامی انجمن
    جناب اقای پور رستمی سخنگوی محترم انجمن جا دارد در خصوص 2 کامنت بالا حداقل پاسخی ارایه نمایید یا از خود خزانه دار که بر مسند قدرت تکیه زده را برای رفع ابهامات و شفاف شدن موضوع ازشون پاسخ سولات همکیشان را بخواهید.
    با تشکر

    1. درود.
      همکیش گرامی، در مورد پاسخ دادن به پانوشت‌های( کامنتهای) مورد اشاره ی شما، اگر منظورتان پانوشت‌های بازرس گرامی و جناب افشین نامدار است، برای دادن پاسخ مستند اگر مواردی به تفکیک از سوی بازرس گرامی اعلام شود، بررسی می‌کنم و پاسخ می‌دهم.
      اما به پرسش‌های کلی تنها می‌توان پاسخ‌های کلی داد.
      در مورد فرمایش همکیش گرانقدر افشین نامدار هم ایشان نفرمودند که اگر در شرایط فعلی این کارها را نکنیم، چکار باید بکنیم؟
      در واقع طرح مشکل کرده‌اند، اما پاسخ به مشکل و راه حل آن را نفرموده‌اند.
      اگر راه حل های مورد نظرشان را توضیح بدهند، بیگمان اعضای هییت مدیره هم توجه خواهیم کرد.
      هیئت مدیره گردش ۴۵ از هر راه حل شدنی و عملی که هموندان گرامی ارائه دهند، استقبال می‌کند و در پی عملی کردن آنها خواهد بود. و ما این را خویشکاری( وظیفه )خود می‌دانیم.
      از توجهی که به انجمن خودتان دارید بسیار سپاسگزارم.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  7. جنا آقای پوررستی،سخنگوی محترم انجمن زرتشتیان تهران،طبق ماده ۱۳۷ قانون تجارت ،صورتهای دارایی هر شش ماه یکبار باید تحویل بازرسین محترم گردد.چند مکان را به هیئت‌های اجرایی که انسانهای خوبی هم هستند تحویل دادید،می‌شود بگویید چه اموالی را تحویل داده‌اید و در آینده چه اموالی را تحویل خواهید گرفت .همین مورد در مهدکودک پرورش ،پذیرشگاه پارسایی و … وجود دارد.از هیئت‌های اجرایی می‌توان کمک گرفت و لیست اموال را تهیه کرد .از کارمندان انجمن می‌شود، استفاده کرد و لیست اموال را تهیه کرد.امروز دیر است.

    1. درود به هم کیش گرامی “عضو انجمن “.
      فرمایش شما متین است. اما نباید فراموش کنیم که ما کارهای نشده و ناتمام از دوره‌های گذشته بسیار داریم و این هم یکی از همان کارهاست.
      از این گذشته، این ماده قانون تجارت که شما اشاره کردید، در سال‌های پیش هم وجود داشته است.
      اما به دلایلی که دست کم من نمی‌دانم چیست ‌ و چون جزییات را نمی دانم نمی خواهم قضاوت بکنم، نه هیئت مدیره‌های دوره‌های پیش فرصت کردند که این کار را انجام دهند و نه بازرسان دوره‌های گذشته پیگیر چنین موضوعی شده‌اند.
      واقعیت فعلی آن است که کارهای نشده بسیار است و توانایی ما برای حل کوتاه مدت همه موارد به اندازه ی کافی نیست.
      مگر آنکه شما هموندان گرامی نیز به کمک انجمن و هیئت مدیره بیایید و در راه رفع مشکلات ما را کمک کنید.
      انجمن متعلق به همه اعضا و از جمله شما است.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  8. فرامرز عزیز درود بر شما.
    اتفاقا بنده طرح مسئله نکردم بلکه راه حل ارائه دادم: اساسنامه انجمن که همکاران انجمنی در آن بدنبال راه حل برای ارتباط با مردم را دارد، برای اماکن انجمن و نحوه نگهداری آنهم راه حل دارد؛ تنها به نظر می رسد که برای آن مشکل راه حل اساسنامه قابل طرح و پیگیری است اما برای اداره اماکن نه. با آنچه که من در اخبار انجمن میخواندم عزیزی از اعضا هیات مدیره پیگیر تطبیق اساسنامه با فعالیت های انجمن می باشد و میتوانید این موضوع را هم از ایشان درخواست پیگیری کنید.
    امید که نگاه انجمنیان به مشکلات و یافتن راه حل برای آنها با انصاف و بدور از سوگیری و یا چشم پوشی ویژه باشد.
    افشین نامدار

    1. درود به افشین نازنین.
      افشین جان، ایکاش در تهران بودی. هم دیداری تازه می‌کردیم و هم مفصل در مورد جاهایی که نام بردی با هم حرف می‌زدیم.
      حرف‌هایی که در فضای مجازی نمی‌توان زد. فقط اشاره می‌کنم که در مورد درمانگاه یگانگی گرفتن مجوزهای مربوط به آتش نشانی حدود یک سال و نیم به درازا کشید. چون مقررات تغییر کرد.
      برای تطبیق درمانگاه یگانگی با شرایط آتش نشانی مجبور شدیم مدت زیادی درمانگاه را بسته نگه داریم و هزینه مالی سنگینی نیز برای تطبیق شرایط به دوش هیئت مدیره گردش ۴۵ قرار گرفت.
      من امیدوارم اعضای گرامی انجمن که در تهران هستند به نشست‌های کمیسیون‌های انجمن بیایند و در آنجا از ما بپرسند که چرا فلان کار را نکردید.
      و مطمئن باشید که پاسخ بسنده و مستند را به شما اعضای گرامی خواهیم داد.
      شما هم امیدوارم این شانس را داشته باشم که به زودی در تهران ببینمت.
      در مورد کسی که در هیئت مدیره روی اساسنامه کار می‌کند، من چیزی به یادم نمی‌آید.
      اگر اطلاعات بیشتری بدهی سپاسگزار می‌شوم تا بتوانم مورد را دنبال کنم.

      1. فرامرز جان درود به شما و خدا قوت
        سپاس از اینکه پرسشها و دیدگاهها را پیگیری میکنید و زمان میگذارید که این اتفاقا یکی از کارهای مغفول مانده در انجمن بوده است که به یاری تجربه و تخصص شما در حال مرتفع شدن است.
        اصل گفته بنده به هیچ روی پیچیده نیست. بطور خیلی ساده جسارت کردم که وقتی که اساسنامه داریم و در آن درباره اداره اماکن زیر نظر انجمن بیان شده است، ساده ترین ودرست ترین راه مراجعه به آن است. از نظر نمونه هم مثالی زدم و گفتم همانگونه هموند عزیز انجمن فرشاد فرهی فر برای اینکه آیا اخبار انجمن رسانه شود و یا نشود با دقت و موشکافی اساسنامه، آنرا مغایر با بندهای اساسنامه یافتند، به همین صورت هم میتوان برای اداره اماکن زیر نظر انجمن فکر کرد، همین. فکر نمیکنم حرفم توضیح زیادی نیاز داشته باشد و یا اینکه برای شنیدن توضیحاتی از شما که “همه شنوا نباید باشد” لازم یاشد که در تهران حضور داشته باشم. تنها خواستم خویشکاری اعضای محترم هیات مدیره را در قبال اساسنامه انجمن یادآوری کنم، کاری فرشاد عزیز هم بدرستی انجام میدهند.
        به امید روزهای بهتر و پربارتر برای انجمن تهران و هازمان زرتشتی با یاری همه همکیشان دلسوز
        افشین نامدار

  9. درود به انجمنی‌های سخت کوش
    در مصاحبه آقای فرهی فر خواندم ۴۰۰میلیون تومان انجمن حقوق میده به ۴ نفر، یعنی ماهی ۱۰۰ میلیون تومان !!! خوب چرا؟ انجمن دیگه معلم نمیخواد منم بیام

    1. درود به جناب ارسطو.
      همکیش گرامی، این مطلب را جناب فرهی‌فر در کجا عنوان کرده‌اند؟!
      اگر عین جمله را بیاورید می‌توانم بپرسم و برای شما توضیح بدهم.
      یعنی در واقع بفرمایید که در کجا و کدام رسانه این موضوع نوشته شده است که شما خوانده‌اید. همچنین عین جمله‌ای که ایشان گفته‌اند چیست؟!
      سپاسگزارم که پاسخ خواهید داد.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

      1. روزتون خوش آقای پوررستمی اشتباه از من بود پوزش میخوام منظور ایشون سالی این مبلغ بود که به نظر درست میاد. ممنون که پیگیر بودید

  10. درود به خوانندگان محترم
    در قسمتی که سخنان افشین نمیرانیان، فرنشین هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی تشکیل هیات‌های اجرایی از طرف نگارنده آمده بود:تشکیل هیات اجرایی یکی از بهترین کارهای این چند سال من بود، کلمه من به اشتباه درج شده و ایشان این کار را یکی از بهترین کارهای هیات مدیره می‌دانند نه شخص خودشان که با گوش دادن مجدد به صدای نشست هفته پیش ضمن پوزش از خوانندگان محترم و فرنشین انجمن زرتشتیان تهران مطلب به اینگونه “تشکیل هیات اجرایی یکی از بهترین کارهای این چند سال بود” تصحیح می گردد.

  11. اقای ارسطو با چه میزانی شما سنجش کردید که حال هریک 100 میلیون در سال میگیرند حساب کتاب درستی هست. یعنی ماهی کمتر از 10 میلیون دستمزد برای هر یک از دبیران یعنی زیر زیر خط فقر این برای شما حساب کتاب درستی است؟ برای شماهی ماهی 100 میلیون دستمزد شگفتانه بود ولی دستمزد ماهی 9 میلیون درست به نظر می آید

  12. آقای افشین از پاسخ سخنگو هیچ نگرانی به خود راه ندهید ما هم که در تهران هستیم همین پاسخها را میشنویم به قولی ضرب المثل بیرون گود نشستی میگی لنگش کن را یاداوری کردند

  13. درباره درمانگاه هم چهار سالی هست همین جواز آتشنشانی را به عنوان کارت سبز بالا می برند ولی نمیگویند در این فواصل چند بار قرارداد بستند و به دلایلی که خودشان میدانند و ربطی به اتش نشانی نداشت فسخ کردند همیشه هم میگفتند درمانگاه سودده نیست و صرف ندارد این را یاداوری کردم تا گروه انجمن مددکاری حساب دستش بیاید که می پرسد اگر سوددهی مدنظر نیست و بازگشایی فقط منظور هست هدایت کار را به دست میگیرید. به این عبارت سیما بزرگ چمی (ما از انجمن انتظار داریم که اگر به فکر سودآوری نیستید پس به ما بسپارید و دخالتی نکنید کاردرمانی با پارتی‌بازی نمی‌شود لطفا اجازه بدهید گروه خودمان را انتخاب کنیم.) خود خانم بزرگ چمی هیات مدیره انجمن بودند و با چندوچون تصمیم گیری ها آشنا هستند! شاید با پشتوانه ای به میدان کار آمدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-20