لوگو امرداد
در نشست 68 گردش چهل‌وپنج انجمن زرتشتیان تهران:

گزارش تمدید اجاره واحدهای انجمن زرتشتیان تهران به‌صورت فصلی

photo ۲۰۲۳ ۰۹ e1697036259383کمیسیون املاک و ساختمان باید گزارش تمدید واحدهای انجمن را به‌صورت فصلی (سه ماه یک‌بار) به هیات مدیره ارایه دهد.

فرامرز پوررستمی، سخنگوی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران درباره نشست روز دوشنبه به امرداد چنین گفت: در نشست 68 انجمن زرتشتیان تهران که در تاریخ 17 اردیبهشت‌ماه 1403 تشکیل شد سه مصوبه و چند گزارش ارایه شد

مصوبات:

افزایش حق امضای سرپرست مالی

مصوبه نخست را کمیسیون مالی آورد که به‌موجب آن حق امضای سرپرست مالی افزایش یافت و از این پس سرپرست مالی اجازه دارد تا سقف 250 میلیون ریال یعنی تا 25 میلیون تومان اسناد مالی را تایید نماید و این به‌منزله تایید هیات مدیره است.

کمیسیون املاک و ساختمان هر سه ماه گزارش تمدید اجاره واحدهای انجمن را بدهد

مصوبه بعدی از سوی کمیسیون املاک و ساختمان بود. در این مصوبه آمده است با توجه به آیین‌نامه اجاره واحدهای انجمن به همکیشان و با توجه به قیمت‌های کارشناسی و نظر کارگروه مربوطه مصوبه کمیسیون املاک و ساختمان به‌منزله مصوبه هیات مدیره است و گزارش تمدید واحدهای انجمن به‌صورت فصلی (سه ماه یک‌بار) در هیات مدیره ارایه شود.

توضیح اینکه، این آیین‌نامه اجاره شامل دو بخش است که یک بخش آن مربوط به قیمت اجاره منطقه‌ای برای ساختمان‌ها است؛ و بخش دوم قیمت‌ها با توجه به ویژگی‌های ساکنان هر طبقه یا هر واحد ساختمان در نظر گرفته می‌شود. این بخش دوم یعنی توجه به وضعیت ساکنان توسط کارگروه بررسی می‌شود و با توجه به عوامل گوناگونی که ساکنان هر طبقه یا واحد دارند ممکن است اجاره آن‌ها تفاوت کند. در بخش نخست عوامل مربوط به ساختمان اولویت دارد و در بخش دوم عوامل انسان و ساکنان است که اهمیت دارند. مجموعه‌ی این دو عامل یعنی ساختمان و ساکن ساختمان میزان اجاره نهایی را مشخص می‌کند

تشکیل کانال واتس‌آپ برای خبررسانی

مصوبه سوم از سوی کمیسیون روابط عمومی اعلام شد. به‌موجب این مصوبه با کلیات تشکیل یک کانال در واتس‌آپ به نام خبررسانی هموندان انجمن زرتشتیان تهران موافقت شد. ادمین‌ها یا مدیران این کانال هموندان کمیسیون روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی هستند.

گزارش‌ها

ماندن مهدکودک پرورش در جای کنونی

ازجمله یک گزارش مشترک میان کمیسیون فرهنگی، خدمات و ساختمان بود که به‌موجب این گزارش چند تن از هموندان این کمیسیون‌ها برای تصمیم‌گیری به گفت‌وگو و بررسی در مورد اینکه مهدکودک در مکان جدید بماند یا نه پرداختند. پیش از این نیز نظرخواهی از استفاده‌کنندگان یعنی پدران و مادران نوباوگان و مدیریت و کارکنان مهدکودک انجام شده بود. نتیجه نظرسنجی‌ها نشان داد که 80 درصد تمایل دارند مهدکودک در همین مکان جدید بماند. از این گذشته چون ساخت‌وساز کنار مهدکودک قدیم همچنان ادامه دارد و ممکن است خطری برای سلامتی بچه‌ها داشته باشد تصمیم گرفته شد که مهدکودک در جای کنونی خود بماند، اما باید برخی از تجهیزات برای بچه‌ها مناسب‌سازی شود و در ادامه طبقه دوم همین ساختمان نیز در اختیار مهدکودک قرار گیرد که در این مورد نیز نیاز است برخی مناسب‌سازی‌ها انجام شود.

چگونگی برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های ویژه

گزارش دیگر در مورد چگونگی و روزهای برگزاری پرسش‌وپاسخ انجمن، برگزاری جَشَن گهنبار در آدریان بزرگ و در ادامه آن برگزاری گهنبار در باغ شهدا و گشایش سالن نوساز قصر فیروزه بود که در این زمینه‌ها آگاهی‌رسانی خواهد شد؛ اما نشست پرسش‌وپاسخ روز چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1403 از ساعت 17:30 در مارکار تهرانپارس برگزار می‌شود و همکیشان می‌توانند پرسش‌های خود را از فرنشین انجمن و هموندان هیات مدیره داشته باشند.

گزارش درباره هزینه کفن‌ودفن درگذشتگان

گزارش دیگر که از سوی فرنشین هیات مدیره ارایه شد مربوط به برخی ابهام‌هایی بود که در مورد هزینه‌های خاک‌سپاری به وجود آمده بود. به گفته وی آرامگاه قصر فیروزه دارای ردیف‌های هزینه‌ای است که به 22 مورد می‌رسد و بخشی از آن مربوط به کفن‌ودفن درگذشتگان، عکس درگذشتگان، شعر و غیره است. در این زمینه کسانی که برای پرداخت هزینه‌های کفن‌ودفن مشکلی داشته باشند انجمن زرتشتیان تهران به آن‌ها کمک می‌کند و در همین چند روز گذشته نیز یک مورد را به بازماندگان درگذشته تخفیف داده است. وی همچنین گفت، در کل آمار سال گذشته نشان می‌دهد که در آرامگاه قصر فیروزه اختلاف میان هزینه‌ها و درآمدها وجود دارد که مبلغ آن حدود 900 میلیون تومان است؛ یعنی این مبلغ را انجمن هزینه کرده است. وی همچنین یادآور شد که بخشی از هزینه‌ها و تجهیزات و امکانات نیز توسط دهشمندان و خیراندیشان همکیش تامین می‌شود که جای سپاس‌گزاری دارد؛ اما به‌هر روی کسانی که درگذشته‌ای دارند و تامین هزینه کفن‌ودفن برای آن‌ها مشکل است نباید هیچ‌گونه نگرانی داشته باشند چون وظیفه انجمن است که به آن‌ها کمک کند.

نشست شصت و هشتم گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران روز دوشنبه 17 اردیبهشت ما از ساعت 18:15 در مکان نشست هفتگی این انجمن با باشندگی 15 تن از هموندان هیات مدیره و دو تن از هموندان بازرس آغاز شد و دو ساعت به درازا کشید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. با درود
    ماندن مهد پرورش در جای کنونی
    انجمن اگر بخواهد هم نمیتواند مهد را به جای اصلی خود برگرداند و باید به هر بهانه ای و با گذشت زمان مهد را در این مکان برای همکیشان جا بیاندازد چون انجمن پذیرشگاه ندارد جناب اقای بابک شهریاری چه شد ان داد زدن در مورد نیت نامه موقوفات و خیراندیشان که میفرمودید ما نمیتوانیم بغیر از نیت نامه عمل کنیم دیدید به چه راحتی مهد پرورش با ان قدمت چندین ساله در زمان شما جابجا شد.ایا شما به نیت نامه عمل نمودید؟یا اصلا این ساختمان نیت نامه نداشت؟
    جناب اقای پور رستمی گرامی لطفا شفاف و واضح بفرمایید ایا همچنان سنگ کار قصر فیروزه در انحصار یک نفر است یا طبق قولی که ریاست محترم انجمن در زمان اقای فولادی که هم اکنون امریکا نشین شده اند دادندمناقصه برگزار کردند و همکیشان میتواننداز میان چند سنگ کار یکی را انتخاب نمایند.
    گزارش تمدید اجاره بها هر سه ماه یکبار کمسیون املاک ایا فقط مختص به مستاجرین همکیش میباشد ؟یا شامل حال عزیزان غیر همکیش و ارگانها وکلا مستاجرین غیر همکیش هم میباشد ؟
    پیشاپیش سپاس بابت پاسخگویی جناب اقای پور رستمی گرامی

    1. جناب بهرام خان رستمی عزیز ظاهرا شما از نیت نامه ای خبر دارید که تا بحال بنده رویت نکردم در صورتی که چنین است حتما کپی آن را برای بنده ارسال کنید. سپاس گذار هستم

    2. درود به جناب بهرام رستمی عصرآبادی.
      همکیش گرامی من همان شب پاسخ شما را دادم. اما نمی‌دانم چرا در امرداد هم‌رسانی نشده است.
      شاید پاسخ را من درست ارسال نکرده ام یا مسائل فنی دیگری سبب شده است که این پاسخ در آن زمان که فرستادم دیده نشود.
      باز هم خیلی خلاصه پاسخ می‌دهم که در مورد مهد کودک با نظرسنجی‌هایی که به عمل آمد و در این نظرسنجی‌ها پدران و مادران و مدیر و کارکنان مهد کودک شرکت داشتند ۸۰ درصد نظر دادند که مهد کودک در همین محل فعلی بماند.
      یادآوری می‌کنم که مهد کودک پرورش وقفی نیست و نیت‌نامه نیز ندارد.
      بنابراین کار خلافی انجام نشده است.
      اما در مورد سنگ کار، بله! همان کسی که سال‌ها پیمانکار انجمن بوده است کار خود را ادامه می‌دهد.
      در این مورد در پرسش و پاسخ انجمن که در مارکار تهرانپارس انجام شد، رئیس هیئت مدیره توضیح مفصل داده است. امیدوارم آن را بخوانید.
      و بخش سوم پرسش‌های شما مربوط به آیین نامه انه‌هایی است که به همکیشان اجاره داده می‌شود بنابراین چون آیین نامه مربوط به همکیشان است گزارش سه ماهه نیز در همین مورد به هیئت مدیره ارائه خواهد شد امیدوارم توانسته باشم پاسخ‌های مناسبی بدهم.
      بهرام نازنین، از شما سپاسگزارم که پرسش‌های خوبی را مطرح کردید و امیدوارم همچنان به اخبار انجمن خودتان توجه داشته باشید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  2. خوشحالم بالاخره یکی پیدا شد تا صحبتهای انجمن را زیر ذره بین انتقاد قرار دهد. باید گفت تا اشکالات برطرف شود. ما نباید اجازه دهیم اینهمه اشکالات برایمان بوجود اید. و مشکلاتمان اضافه تر گردد. البته اگر گوش شنوا و انتقادپذیری وجود داشته باشد. واقعا داشتم ناامیدانه صفحات زندگی تک تک همکیشان را ورق میزدم چون به غیر از ما خدا ناظر همه ی کارهای ناشایست خواهد بود.🙏🏻

    1. بهتر است یک مقدار تامل کنید چون سازمانهای دیگر اصلا تشکیل نمیشوند و فعالیتی ندارند که انتقاد شوند یعنی تعطیل هستند. مشکلات که بالاخره هر فعالیتی چالش دارد شما یک مورد خودتان ایراد نتوانستید بگیرید پس یعنی همه چیز مناسب بوده است اما از مشکلات همکیشان گفتید باید بگویم مشکلات همکیشان همانند مردم ایران گرانی تورم و … است اشوزرتشت درباره نظارت چیزی نگفته اما درباره اندیشه نیک و گفتارنیک و کردار نیک براستی سخن گفته است.

      1. درود به همکیش گرامی ف. الله آبادی.
        من امیدوارم با همکاری شما و دیگر هموندان گرامی انجمن زرتشتیان تهران، بتوانیم گام‌های خوبی در راه بهبود اوضاع انجمن برداریم.
        اگرچه از نظر مالی همه ی ما گرفتار این تورم بی حساب و کتاب هستیم و حتی نمی‌توانیم برای یک ماه آینده‌مان برنامه‌ریزی کنیم.
        همانگونه که شما فرمایش کردید، باید تلاش کنیم تا همگی شایسته ی پیروی از آیینی که اشو زرتشت آورده است، باشیم.
        از شما سپاسگزارم و امیدوارم که همچنان به انجمن خودتان توجه داشته باشید.
        سخنگوی گردش ۴۵
        فرامرز پوررستمی

  3. عبارت “آمریکا نشین” جناب آقای “رستمی”، مرا به یاد عبارت “لندن نشین” جناب آقای “پوررستمی” انداخت ولی اولی مثل من یک همکیش فقط دارای کارت عضویت هستند ولی آن بزرگوار دوم، سخنگوی و عضو هیات مدیره انجمن هستند و …. بگذریم. فقط یادم هست همیشه دوستان می گفتند فضای مجازی جای صحت نیست و بیاید دفتر من (ریاست انجمن) تا پاسخ دهم یا بزرگواری می گفتند تلفن می دهم تلفنی توضیح دهم و … حالا چه دلیلی برای ایجاد گروه واتساپی وجود دارد؟ انجمن که روابط عمومی و سایت و سخنگو دارد، کانال رچینه را دارد، خبرها هم که بدون کم و کاست از سایت های امرداد و برساد اطلاع رسانی می شود، پس چه نیازی است مانند بازرسان، شما هم کانال واتساپی تشکیل دهید؟ مطلب دیگری هست که باید فقط در واتساپ بیان بفرمایید و آگاهی رسانی کنید؟

    1. درود به جناب رستم بهمردی.
      همکیش گرامی، امیدوارم از عبارت «همکیش لندن نشین» برداشت منفی نکنید. تنها می‌خواستم جای سکونت ایشان را یادآور شوم.
      اما در مورد ایجاد یک کانال واتساپی برای انجمن زرتشتیان تهران، یکی از هدف‌ها، تنوع در روش‌های آگاهی رسانی است.
      برخی هموندان پیشنهاد کردند که چون در واتساپ مراجعه بیشتر است، در انجمن تهران هم از این روش بهره ببریم.
      از این گذشته؛ قرار است در این کانال واتساپی تنها اعضای انجمن زرتشتیان تهران عضو بشوند و پیوند داشته باشند.
      اگر این در این کار موفق بشویم، شاید برخی موارد را بتوانیم برای هموندان ارجمند با جزئیات بیشتری مطرح کنیم.
      ناگفته پیداست که در این راه به پیشنهاد و راهنمایی فرهیختگانی چون شما نیازمدیم.
      سپاسگزارم که به خبرهای انجمن خودتان توجه دارید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پورستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-29