لوگو امرداد
گزارش نشست 54 انجمن زرتشتیان تهران

حاشیه پررنگ‌تر از متن

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418انجمن خط قرمز من است و وظیفه بازرسان شفاف‌سازی برای عموم مردم نیست.

بهروز جمشیدیان، بازرس پیشین انجمن، افزون‌بر گفته‌های بالا ادامه داد: برابر قانون تجارت وظیفه بازرسان تنها مطالبه اسناد و مدارک از شرکت و بررسی آن‌هاست و برای انجام وظایفی که بر عهده‌دارند می‌توانند از کارشناس استفاده کنند. بازرسان اگر خلافی می‌بینند تنها باید به مجمع گزارش دهند. این شفاف‌سازی در گروهی که صدها نفر غیرتهرانی هموند آن هستند هیچ‌چیزی به ما اضافه نمی‌کند و تنها باعث کشیده‌شدن دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و انجمن می‌شود. قانون تجارت می‌گوید اگر خلافی می‌بینید به مجمع گزارش بدهید.

مهردادکاویانی، بازرس انجمن، در پاسخ به بهروز جمشیدیان گفت: در وکالت‌نامه ایران بمبئی نوشته‌شده است که تمام زرتشتیان ایران، سهم دارند. من از هیات‌رییسه و هیات‌مدیره محترم می‌خواهم پیگیر زمین مدرسه قزوین، ساختمان فیروزگر، ۱۰ درصد موقوفه رستم‌آبادیان و سه‌درصد اعیانی مدارس باشید.

فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن، گفت، آیا امروز یکی از کارهای شما بررسی مجمع آدینه گذشته نیست؟ آقای شهریاری آن روز من واقعا نفهمیدم شما در مقدمه‌ی حرف‌هایتان چه گفتید. آقای نمیرانیان آنجا درباره‌ی طرح‌های نیمه‌تمامی که به پول نیاز دارند سخن گفت، ولی طرحی که آن روز آورده بودید ناقص بود، چند بار گفتیم طرح‌ها باید مشخص باشد.

فرهاد کاویانی گوهری، انباردار سالن پذیرایی، پیش از پایان دوره‌ی کاری‌اش گزارشی ارایه داد و گفت: در تاریخ ششم آبان ماه ۱۴۰۲ انبار را تحویل گرفتم. تمام اجناس سرشماری و وارد کامپیوتر شده است. اکنون می‌توانم بگویم که در هر برنامه چه مقدار مواد مصرف می‌شود، قیمت ورودی و خروجی سالن مشخص است و با توجه به همین مشخص‌بودن قیمت‌ها می‌توانیم سود سالن را تعیین کنیم. با کمک خزانه‌دار و مسوول دفتر فنی، مراد ملک‌پور، انبار جدیدی برای سالن پذیرایی آماده و از فردا این انبار به بهره‌برداری می‌رسد. چون مدت‌زمان کار من رو به پایان است انباردار جدید را مشخص کنید وگرنه انبار را در پایان تاریخ کارم به خزانه‌دار و کمیسیون مالی تحویل می‌دهم.

مهردخت شهریاری درخواست لیست اقلام را کرد.

مصوبات

*پیشنهاد دو تن از ساکنان بخش پانسیون خانه دانشجوی پسر این است که برای سکونت، هرکدام ماهیانه پانصد هزار تومان از آبان ماه پرداخت کنند. فرشید نیکفام هموند مددکاری، دراین‌باره توضیح داد.

کوروش آذرگشاسبی، افزون‌بر موافقت با این مصوبه از کمیسیون خدمات خواست تا تعرفه را پایین بیاورند و روی بهای اجاره تجدیدنظر کنند. به نظر وی با توجه به قیمت پانسیون پسران داخل شهر تهران به‌طور متوسط ماهیانه یک‌میلیون‌وپانصد هزار تومان مناسب است.

کامبیز رستمی، با کوروش آذرگشاسبی موافق بود و گفت هزینه کم شود ولی نقض مصوبه درست نیست.

جمشید دارابیان، ضمن موافقت اصرار داشت که از روز اول هم موافق این مبلغ نبوده و ماهی یک‌میلیون‌وپانصد هزار تومان را درست می‌داند. وی در ادامه گفت، حالا که مصوب شده باید مددکاری تصمیم بگیرد و به مصوبه احترام بگذارید.

فرشاد فرهی‌فر، مخالف این پیشنهاد بود، وی گفت قیمت واقعی باید مشخص باشد مصوبات هم باید بر اساس همان قیمت باشد. اگر کسی توان پرداخت ندارد به ایشان کمک می‌کنیم ولی کسی که می‌تواند بدهد چرا باید از خدمات ما ارزان  استفاده کند. کمیسیون مددکاری باید به دوستان کمک کند تا آن‌ها درآمد بیشتری داشته باشند.

افشین نمیرانیان، هیچ نظری نداشت ولی گفت پیشنهادی وجود دارد و به‌هرحال باید روی آن صحبت کنیم اگر مخالفتی وجود دارد مددکاری باید پیشنهاد جایگزین بدهد.

ساسان نیکنام، مخالف بود چون باور داشت اگر قیمت را ارزان کنیم تعدد افراد به وجود می‌آید.

نوذر نوذری، با پایین آوردن قیمت پانسیون تمام جوان‌های زیر 35 سال پسر ترغیب می‌شوند  از این موقعیت استفاده کنند و از شهرستان به تهران بیایند و مستقل شوند. با این کار ما این جوانان را از خانواده جدا می‌کنیم و باعث از هم پاشیدن خانواده می‌شویم.

با پیشنهاد پرداخت ماهیانه پانصد هزار تومان برای دو تن از ساکنان پانسیون خوابگاه پسران از آبان ماه موافقت شد.

*پیشنهاد فروش دو پمپ دیزل بدون استفاده در باغ شهدا، پس از شست‌وشو با نظر کارشناسی به فروش برسد

ساسان نیکنام: پمپ دیزل از زمان‌های قدیم بوده که استفاده ‌نشده است.

با فروش دو پمپ دیزل بدون‌استفاده در باغ شهدا موافقت شد.

گزارش‌ها

اجاره سالن توسط یک هم‌کیش برای یک‌شب

مهردخت شهریاری: شخصی برای پنج بهمن‌ماه می‌خواهد مهمانی بگیرد و مجوز و غذا با خودش است. آیا انجمن برای اجاره سالن خسروی به این شخص محدودیتی دارد؟ برای بفروش بلیت انجمن مجوز می‌دهد؟

دراین‌باره گفت‌وگو بسیاری شد برخی از هموندان موافق بودند که انجمن نباید برای درآمدزایی شخص دیگری سوبسید بدهد یکی از بازرسان گفت این کار هیچ توجیهی ندارد و برای ما تبعات دارد، افشین نمیرانیان پیشنهاد داد این دورهمی را در مارکار تهران‌پارس برگزار کنند.

اهدای دوربین مداربسته برای مارکار

مهردخت شهریاری: یک خیراندیش قرار است شش دوربین برای مارکار تهران‌پارس نصب کند آیا این مصوبه می‌خواهد یا این کار را بکند. مصوبه می خواهد.

 

محاسبه ضرر یک‌میلیاردی به انجمن

مهردخت شهریاری: گفته شده با جابجایی مهدکودک پرورش، سالی یک میلیارد تومان به انجمن ضرر زدیم ما تنها از یک طبقه خانه باباطاهر استفاده کردیم با ماهی 20 میلیون در یک سال 240 میلیون اجاره آنجاست.

مهردادکاویانی در پاسخ گفت، کمیسیون املاک و ساختمان قرار بود این دوطبقه را ماهی 20 میلیون تومان به دو نفر اجاره دهد و مصوب هم کردید. ساختمان کناری مهدکودک 24 ماه برای ساختش زمان می‌برد اگر شما آن دوطبقه را اجاره بدهید در ظرف ۲۴ ماه با اجاره دوطبقه، ماهی 40 میلیون، تقریبا یک میلیارد می‌شود. البته این گفته را بازرس از قول سازنده گفت. انجمن ۱۰۰ میلیون تومان برای پکیج مصوب گرفت. 48 میلیون تومان برای تعرفه تبدیل از خدمات شهری به مهدکودک پول دادیم. به سازنده گفتم انجمن با این ضررها نمی‌تواند مهدکودک را مجانی به شما بدهد.
ساسان نیکنام: طبقه اول، دوم و سوم مستقل هستند. طبقه سوم را پول نداشتیم که تعمیر کنیم. نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم. طبقه دوم را نمی‌توانیم اجاره بدهیم چون خرابه است.

بازدید دختران مدرسه گشتاسب از مجموعه‌ی آدریان تهران

پروانه خرمشاهی: امروز دختران زرتشتی دبیرستان گشتاسب با همکاری مدیریت و انجمن اولیای مربیان از آتشکده، تالار ایرج، دبیرخانه و کتابخانه دیدار کردند و پرسش‌های خودشان را از مسوولان پرسیدند.

دو طرح پیشنهادی کمیسیون مالی

بابک شهریاری: طرح سوشیانت برای نگهداری از اماکن مذهبی و اسناد پس از زلزله و… در هنگامی‌که ممکن است هموندان و هیات مدیره درگذشته باشند و مراحل اقدامات قانونی امکان‌پذیر نباشد، هیاتی برای محافظت در بحران طراحی شود که امکان نگهداری و امدادرسانی به گروه‌های هم‌کیش از قبیل آسیب دیدگان و نیازمندان را داشته باشد.

دومین طرح بیمه آتش‌سوزی هتل اطلس است با توجه به اینکه مالک در هنگام آتش‌سوزی مقصر است اقدامات قانونی با توجه به عدم فروش آن انجام شود.

نوشتن بودجه سال آینده

بابک شهریاری: کمیسیون مالی درگیر بودجه‌نویسی سال آینده است. از بازرسین می‌خواهم که به ما طرح بدهند. دو سناریو را پیش‌بینی کردیم نخست با تصویب این تراز و بیلان بودجه‌ نوشته می‌شود و در صورت عدم‌تایید ترازوبیلان توسط بازرسان و مجمع، بودجه را نمی‌توانیم بنویسیم که این خود تاثیراتی بر روی چگونگی فعالیت کمیسیون‌ها و هیات‌های اجرای و کارکنان و مستمری‌بگیران و نهادها می‌گذارد.

فرانک زنده نوش: اصلا تاثیری ندارد.

تا پایان دی مصوبه مالی ندهید

بابک شهریاری: خزانه‌دار اعلام کرد تا آخر دی‌ماه خزانه قدرت پرداخت هیچ مصوبه‌ی مالی را نخواهد داشت.

نبود ظروف پذیرایی شایسته در انجمن

جمشید دارابیان: من، کامبیز رستمی و نوذر نوذری برای گفت‌وگوی درباره طراحی کارت به بانک ایران‌زمین رفتیم و آنجا در استکان‌های بسیار شیک از ما پذیرایی شد. انجمن هم باید برای پذیرایی از سرویس‌های درخور استفاده کند.

نشست 54 انجمن زرتشتیان تهران ساعت 18:15 دوشنبه 18 دی‌ماه با 15 تن از اعضای هیات‌مدیره و سه تن از بازرسان آغاز شد و در ساعت 19:30 این نشست غیرعلنی شد فرنشین انجمن از بازرسان خواست که اگر ناراحت نمی‌شوند نشست را ترک کنند. مهردادکاویانی و فرانک زنده‌نوش با گفتن اینکه دلخور نیستند نشست را به همراه خبرنگاران ترک کرده و تنها فرشاد خورشیدیان از بازرسان در ادامه نشست غیرعلنی باشنده بود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

16 پاسخ

  1. بادرود،آیا کسی می‌داند هیئت امنای موقوفه رستم آبادان چه کسانی هستند؟ چند نفر حقوقی و چند نفر حقیقی هستند؟ درآمد موقوفه چقدر است؟ ۱۰ درصد از درآمد سهم انجمن چقدر است؟ چند سال است که این مبلغ از طرف موقوفه پرداخت نشده است؟ به گفته هیئت مدیره، انجمن نیاز مالی دارد،این مبلغ کم هم می‌تواند در بعضی از جاها مشکل گشا باشد. پیروز باشید.

    1. شما این همه سال بازرس بودید خبرنداشتید واسه چی داوطلب بازرسی می‌شدید ؟ این دلیل شخصیتان میتوانیم بدانیم؟

  2. با درود.
    از هموندان انجمن و بازرسین و خبرنگار محترم امرداد سپاسگزاری میکنم.

  3. بادرود،در اینجا لازم دیدم از کمیسیون محترم مالی و اعضای محترم هیئت مدیره انجمن تشکر کنم که به اینجانب جهت انبارداري رای اعتماد دادند.در ضمن یادآوری کنم که طبق وظایف انبارداری،انباردار طبق فاکتور خرید فقط تعداد خریداری شده را تایید و در داخل انبار قرار می‌دهد و بررسی قیمت با کمیسیون خدمات و مالی و حسابداری و خزانه‌دار محترم است.باتشکر

  4. مردم با دسترسی به اطلاعات درست و شفاف می توانند چه قبل از مجمع و چه در هنگام مجمع تصمیم های درستی را اتخاذ نمایند.

  5. روز بخیر،جناب آقای بهروز جمشیدیان،بازرس محترم پیشین انجمن،در زمان خودتان چند بار اسناد مالی واداری انجمن را خواستید و به شما ندادند،طبق ماده ۱۳۷ قانون تجارت هر شش ماه یکبار ،شرکت‌ها موظفند صورت دارایی ها را کتبا به هيئت بازرسان ارائه دهند ،چند بار به شما ارائه دادند ؟ میزان اجاره ماهانه املاک را بازرسین فعلی خواستند و مدارک را نشان نمی‌دهند، آقای فروزان رئیس هيئت اجرایی خانه فرهنگ و هنر، لیست اموال خانه را خواست ندادند ، چرا؟بودجه نویسی انجام نمیشود،چرا؟اگر میخواهی در مجمع تراز وبیلان ،گزارش به مجمع داده شود و تراز و بیلان تایید شود،قبل از آن باید مستند و شفاف سازی شود.تراز و بیلان کی آماده می‌شود و کی به تصویب هيئت مديره می‌رسد؟ حال بگو بازرسان چقدر فرصت دارند تا تراز و بیلان را بررسی و تایید یا رد بکنند.شما که خودتان بازرس بودید،از گزارش شما چندتا در یالهای بعد اجرایی شد؟ آیا میدانید؟موفق باشید

    1. درود بر شما
      در انجمن های زرتشتیان سایر شهرها هم ترازوبیلان ارایه شده ایا بودجه ارایه میشود؟ اگر پیدا کردید ارسال بفرمایید.
      یکنفر خلاف جهت حرکت ماشینها در اتوبان حرکت میکرد رادیو باز کرد شنید مجری رادیو داره میگه یکنفر با سرعت داره خلاف جهت اتوبان حرکت میکنه طرف رادیو خاموش کرد گفت یکی نیست خیلیها دارند خلاف جهت حرکت میکنند مجری رادیو اشتباه میکنه🙏

  6. ما ممنون بازرسان محترم انجمن هستیم که اطلاعات دقیق و درست را به جامعه می دهند، مسائل انجمن باید برای جامعه شفاف باشد، تا چه موقع پنهان کاری؟

  7. با درود ، نشست غیر علنی در بیشتر وقت ها ناشایست است که میتوان پذیرفت ! ولی خواستن ترک بازرسان به هیچ عنوان پذیرفتی نیست ، مگر بازرسین از سوی جامعه رای نیاورده اند ؟ داریم به کجا میرویم ؟

  8. صمیمانه قدردان عزیزان بازرس هستیم که اطلاع رسانی و روشنگری میکنند.انها با رای مردم انتخاب شدند و براستی ثابت کردن لایق این ارا بودند و مسیولانه کارشان را انجام دادند و میدهند. ما چشم امیدمان به آنهاست. در انجمن چه میگذرد که ناراحت اطلاع رسانی عزیزان هستید و نمی‌خواهید مردم در جریان باشند؟ طلا که پاکه چه منتش به خاکه.اگر از پاکی و درستی خود اطمینان دارید چرا صداقت و روراستی بازرسان را نشانه رفته اید؟ کارشان درست و بجا بوده و هست،نه کار غیرقانونی کردند و نه کارشکنی.سپاس از هرسه عزیز

  9. خیلی جالبه بجای اینکه هزینه ی خوابگاه رو پایین بیارید تا همه عزیزان بیان استفاده کنن و حملیت کنید همش دنبال توجیه برای افزایش هستید. حمایتتون از جامعه اینه؟ کی گفته قسمت مناسب باعث فروپاشی میشه؟ یعنی یه چیزهایی ادم میشنوه که واقعا به منطق پشتش شک میکنه،اخه این چه حرفیه؟ یعنی حسرت به دل موندیم یکبار برخی از عزیزان که اسم نمیبرم طرف جامعه باشن و از مردم حمایت کنن.ولی برخی از عزیزان همیشه حرفهاشون مقابل منافع جامعه و مقابل حمایت از همکیشان هست.فقط دغدغه پول و افزایش قیمت دارن. بیرون هرقیمتی هست ما باید حامی هم باشیم و از جوانانمون حمایت کنیم نه فقط دنبال دریافتی بیشتر باشیم

  10. انگار بازرسها این دفعه اطلاعات نادرست به ما داده اند . وقتی یک طبقه باباطاهر را مهد کودک داره و اجاره دوساله اش میشه حدود ۵۰۰ میلیون تومان و اونوقت به ما گفته اند ۱ میلیارد تومان یعنی صد در صد عددش را برده اند بالا پس احتمالا خیلی وقتها هم این اتفاق افتاده و ما متوجه نشدیم .این اشتباهات اعتماد ما را از بازرسها هم کم میکنه همونطور که باعث شده اند اعتماد ما از انجمن هم کم بشه خدا به داد ما برسه.علاوه بر اینکه این طرح به نفع نونهالان و پدر و مادرهاشون بوده و همه هم با اون موافق هستند وای به روزی که نسبت به کاری زاویه هم داشته باشند

  11. درود
    همکیشان و هموندان گرامی بنده هنوز به جواب سوالم نرسیدم و از سخنگو ی گرامی و یا هریک از هموندان که قبول زحمت کنند و این موضوع را برای ما روشن کنند ممنون میشوم.چرا و به چه دلیل انجمن از مستاجرین همکیش با کمترین تخفیف در اجاره بها و درامدی که میتواند از همکیشان کسب کندگذشت نمیکند اما وقتی پای غیر همکیش میرسد با در اختیار داشتن ملکهای مرغوب انجمن هیچگونه اقدامی از طرف این هموندان عزیز انجمن صورت نمیگیرد.خواهشا مجدد صحبتهای گرامی هموند انجمن فرشاد فرهی و دیگر دوستان را بخوانید.به نظر حقیر جهت تغییر نام انجمن زرتشتیان باید یه مجمعی برگزار کرد.

  12. من با فرشید موافقم و باید بگویم جالب است که جلسه را غیرعلنی می کنیم و بازرسان را از جلسه بیرون می کنیم تا خدای ناکرده از بحث ها و مصوبات آگاه نشوند، بعد خودمان صورت جلسه غیرعلنی را دو دستی به طرف دعوی تقدیم می کنیم تا در دعوای حقوقی علیه انجمن مطرح کند. از آن جالب تر که بعد از اینکه می بازیم در یک دورهمی هر چه نفرین است به وکیل بیچاره و هیات تخیلی پنج نفره می کنیم که چرا باعث باخت شدند!!! مفهوم غیرعلنی و کاربرد آن واقعا این است و واقعا مقصر بازرسان هستند؟ جا دارد هیات محترم رییسه و بازرسان مشکلات خود را حل کنند تا چنین باعث حاشیه های پررنگ نشود. سپاس

    1. تصویب یا عدم تصویب ترازوبیلان هیچ تاثیری در بودجه و فعالیت انجمن ندارد این حرف از بنیاد غلط است حسابرسی از قوه قضاییه بررسی اسناد مالی داخل انجمن همانند قانون تجارت شرکتها بعهده خواهد گرفت و گزارش به همکیشان یا سهامداران طبق قانون میدهد و با عدم تصویب دوسال پیاپی طبق قانون احزاب که سال پیش وزارت کشور اعلام کرد انجمن منحل میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19