لوگو امرداد
وزیر امور خارجه هند اعلام کرد

زبان فارسی به‌عنوان یکی از نُه زبان کلاسیک هند

 

جایشانکاروزیر امور خارجه هند، در اقدامی قابل‌توجه برای تعمیق روابط فرهنگی اعلام کرد، دولت هند تصمیم گرفته است که در سیاست آموزشی جدید، زبان فارسی به‌عنوان یکی از نُه زبان کلاسیک هند گنجانده شود.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند که در یک سفر دو روزه در تهران  این مطلب را روز دوشنبه 25 دی‌ماه 1402 در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت.
وزیر امور خارجه هند، در این کنفرانس خبری تاکید کرد، به رسمیت‌شناختن زبان فارسی نشان‌دهنده تعهد به پرورش و درک بیشتر از میراث غنی فارسی در چارچوب آموزشی هند است. تامیل نخستین زبان در هند بود که در سال 2004 عنوان زبان کلاسیک را به خود اختصاص داد. سانسکریت، کانادا، مالایالام و اودیا زبان‌هایی دیگری هستند که توسط دولت مرکزی به‌عنوان زبان‌های کلاسیک در هند اعلام شده‌اند. وی در ادامه گفت، اکنون افزون بر این زبان‌های کلاسیک، آثار ادبی آن‌ها نیز باید برای لذت و غنای آیندگان حفظ شود. وی همچنین گفت، ارتباطات مردمی ما از دیرباز یک نقطه قوت بوده است. ایران و هند با پیوندهای عمیق فرهنگی، ادبی و زبانی خود، پایه‌ای بی‌نظیر برای افزایش تبادل گردشگران، دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان ایجاد می‌کند. وزرای خارجه ایران و هند درباره‌ی چگونه می‌توانند موسسات فرهنگی و آموزشی خود را بهتر به هم پیوند دهند، گفت‌وگو کردند.

برگرفته از نارنمای ndtv.com

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13