لوگو امرداد

پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود

IMG 20240125 WA00001پس از پایان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و پس از درنگی چهارساله؛ پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در تهران برگزار می‌شود.

فرنشین (:رییس) هیات مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران با اشاره به اینکه کانون و جامعه انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در نظر دارد پس از پایان نمایشگاه گردشگری تهران (۲۳ – ۲۶بهمن)، در ۲۷ بهمن‌ماه و در شهر تهران، پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران را پس از درنگ ۴ ساله دوباره برگزار کند گفت: «این رویداد برگزار می‌شود تا محفل گرمی برای دیدار راهنمایان از سراسر کشور و فرصتی برای رسیدن به دیگر اهداف تعریف شده فراهم آید.»

محسن حاجی‌سعید درباره‌ی اهمیت این گردهمایی گفت: «گردهمایی سالانه راهنمایان اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. انسجام صنفی، توانمندسازی راهنمایان و آموزش‌های تخصصی، مطرح کردن خواسته‌های صنف و صنعت، ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی بین راهنمایان گردشگری سراسر کشور جهت تبادل اطلاعات و ارتباطات و همچنین انتخاب و تقدیر از راهنمایان برتر استان‌های مختلف کشور از جمله اهداف صنفی است که در این گردهمایی مورد توجه بوده است. همچنین معرفی جاذبه‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده در استان میزبان، تاکید بر ثبت جهانی یا توجه ویژه به یک جاذبه تاریخی یا طبیعی استان میزبان، تجلیل از یک چهره برتر ملی در حوزه گردشگری، ادبیات، میراث، محیط زیست و یا دیگر رشته‌هایی که به نوعی با گردشگری مرتبط بوده‌اند.»

وی افزود: «در نظر داریم تا با برگزاری یک مراسم یک روزه در ۲۷ بهمن‌ماه، بتوانیم در ایام نمایشگاه گردشگری تهران نیز چندین کارگاه آموزشی با تاکید بر موضوعات روز، از جمله هوش مصنوعی و تاثیر آن بر گردشگری، سرمایه‌گذاری سبزو نقش راهنمایان گردشگری، آشنایی با اپلیکیشن‌ها و انواع آن برگزار کنیم.»

حاجی‌سعید در پاسخ به این پرسش که چرا گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران با یک وقفه روبه‌رو شد بیان کرد: «گردهمایی سالانه راهنمایان گردشگری ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۷ بدون وقفه و هر ساله در اوایل اسفند و همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری برگزار شد. شوربختانه در سال ۱۳۹۸ و تنها چند روز مانده به برگزاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز برای حفظ سلامتی و شیوع سویه‌های جدید کرونا به صورت مجازی برگزار شد. در سال ۱۴۰۱ نیز بواسطه تحمل بحران طولانی بیکاری و دیگر بحران‌های اجتماعی و سیاسی برگزار نشد.»

فرنشین هیات مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری درباره شرایط شرکت کنندگان در این رویداد گفت: «شرکت کنندگان صرفا اعضای انجمن‌های صنفی و یا حرفه‌ای راهنمایان گردشگری از سراسر کشور خواهند بود. با توجه به برنامه زمانبندی اعلام شده، برنامه‌ها و سهمیه هر استان مشخص و امکان ثبت نام فراهم خواهد شد و راهنمایان گردشگری در سراسر کشور می‌توانند از طریق انجمن‌های استانی پیگیری‌های لازم را داشته باشند‌.»

پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران، ۲۷ بهمن در محل تهران، خیابان آزادی، سالن همایش‌های سازمان حج و زيارت برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08