لوگو امرداد

آرتا اردشیری؛ نوآور نوجوان سازنده بازی پولاتا

photo 2024 02 01 10 0آرتا اردشیری مبارکه، دانش‌آموز پایه هشتم از تهران، با علاقه و استعداد خود در گرافیک، یک بازی جدید و سرگرم‌کننده به نام «پولاتا» را خلق کرده است.

او از بازی روپولی الهام گرفته و بازی خود را با امکانات بیشتر و گرافیک بهتر طراحی کرده و در نمایشگاه جشن سده به فروش رسانده است.

آرتا می‌گوید: «تابستان سال ۱۴۰۱ روپولی بازی می‌کردم که یک‌دفعه با خودم گفتم چی می‌شه که من هم یک بازی طراحی کنم و از همان موقع شروع کردم. آن موقع تقریبا بچه‌تر بودم و زیاد با ویندوز بلد نبودم کار کنم و بازی‌ای که الان ساختم (بازی پولاتا) را آن موقع به صورت خیلی‌خیلی ساده طراحی کردم.»

این نوجوان زرتشتی افزود: «هر روز کمی روی آن کار می‌کردم تا مدرسه‌ها شروع شد و یک مدتی کار را کنار گذاشتم و اصلا تصمیمی نداشتم. گذشت و رسید به ماه بهمن که در مدرسه بازارچه داشتم، یک بهانه‌ای شد که دوباره بنشینم پای لپ‌تاپ و بیشتر روی ایده‌ام کار کنم چون می‌خواستم در بازارچه‌ی مدرسه بفروشم. البته وقت نکردم و نتوانستم ولی ادامه دادم و تابستان خیلی حرفه‌ای‌تر روی آن کار کردم و خیلی چیزها را تغییر دادم.»

آرتا درباره بازی پولاتا (poolata) می‌گوید: «این بازی یک بازی چندنفره است که می‌توان با دوستان خود در جمع‌های چندنفره بازی کرد.  یک بازی خیلی جالب و سرگرم‌کننده ۲ تا ۶ نفره، که داستان بازی این‌گونه هست که: یک مردی داخل یک سرزمین به اسم پولاتا زندگی می‌کرده یک خانه‌ی ویلایی آنجا می‌خرد و یکی از دشمنانش می‌آید و تهدیدش می‌کند که باید خانه را به او بدهد و از آنجا برود پس از چند سال دوباره تصمیم می‌گیرد به سرزمین پولاتا برگردد و آن خانه‌ی ویلایی را خریداری کند. در مسیر به سمت خانه‌ی ویلایی یک سری مسافرخانه هست که با رنگ یا علامت مشخص شده است. افراد روی هر مسافرخانه که می‌روند باید یه کار جالب انجام بدهند مثلا خانه‌ی سبز میگه «یک شعر بخوان» و افراد برای اجرای آن یک پولی هم می‌گیرند. البته کارهای زیاد و متفاوت و جذاب دیگری هم وجود دارد، در آخر بازی هرکس زودتر به پایان بازی برسد و پولش هم کامل باشد یعنی ۳۰۰۰۰ برای خرید خونه ویلایی داشته باشد، برنده بازی می‌شود، صفحه بازی شبیه ماز هست و چند تا راه دارد که فقط یکی از آن راه‌ها به پایان می‌رسد.»

او همچنین از جشن سده به عنوان فرصتی برای ارایه بازی خود یاد می‌کند و می‌گوید: «برای جشن سده ۱۴۰۲ هم که برای اولین بار می‌خواستم بفروشم یک تعدادی پرینت گرفتم و داخل غرفه‌ی نمایشگاه فروختم. خیلی خوشحال شدم که مردم علاقه‌مند بودند و بازخورد خوبی دادند.»

آرتا از آینده بازی پولاتا بی‌نهایت امیدوار است و می‌گوید: «من می‌خواهم بازی‌های جذاب‌ و حرفه‌ایی‌تر منتشر کنم. فکر می‌کنم این بازی می‌تواند یک بازی محبوب باشد.»

بازی پولاتا نمونه‌ای از خلاقیت و استعداد نوجوان ایرانی است که با عشق و انگیزه به گرافیک و کامپیوتر، محصولات جدید و جذاب را خلق می‌کند. این بازی نشان می‌دهد که با تلاش و پشتکار می‌توان رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد.

photo 2024 02 01 10 06

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. درود بر آقا آرتا.تبریک بابت خلق بازی جذاب و سرگرم کننده پولاتا. برای شما همکیش عزیز از درگاه اهورامزدا بهترینها را خواستارم.برقرار و پایدار باشید.

  2. درود به آرتای نازنین.
    خبر بسیار شادی آوری بود.
    به امید آنکه از شما خبرهای بهتر و بیشتری از موفقیت هایت بشنویم.
    سبب افتخار همه زرتشتیان هستید!!

  3. بسیار بسیار بر خود می بالم که در جامعه ما چنین نوجوانان خوش فکر و خلاقی داریم

  4. آرتای عزیز از دیدن این خبر بسیار خوشحال شد. درود بر تو پسر خوش فکر ، برایت پیروزیهای روزافزون آرزومندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06