لوگو امرداد

جشن اردیبهشتگان امسال و مسابقه فرتورهای قدیمی

photo 2024 04 09 10 42 15مسابقه فرتورهای قدیمی به نامگانه روانشاد ایرج نوذری در روز جشن اردیبهشتگان 1403 برگزار می‌شود.

فرتور و فیلم از افراد، آیین‌ها، مکان‌ها، زیارتگاه‌ها و دورهمی‌های خانوادگی از دیرباز یادآور یادمان‌های (:خاطرات) زیباست. این یادمان‌ها برای ما زرتشتیان اهمیتی دو چندان نیز پیدا می‌کند زیرا می‌تواند بیان‌کننده و  نگهدارندِ فرهنگ و آداب‌ورسوم ویژه ما زرتشتیان و انتقال آن‌ها به نسل آینده باشد.

این مسابقه به نامگانه روانشاد ایرج نوذری برگزار می‌گردد که افزون بر قدردانی و جوایز نقدی، با این آرمان شکل‌گرفته تا این فرتورهای ارزشمند، برای فرزندان و آیندگان نیز باقی بماند و تنها در یک‌ خانه و خانواده باقی نمانده و همه‌ی همکیشان از این میراث معنوی و ارزشمند بهره‌مند شوند. با فرتورهای ارسالی، آلبومی دیجیتالی از فرتورهای قدیمی زرتشتیان ایران و جهان تهیه می‌شود. ایت آلبوم به موزه‌ها و کتابخانه‌های زرتشتیان سراسر دنیا جهت ماندگاری اهدا خواهد شد.

برای شرکت در مسابقه رعایت موارد زیر بایسته است:

۱. فرتورهای قدیمی که نشان‌دهنده همکیشان، آیین‌ها، زیارتگاه‌های زرتشتیان و یا حتا دورهمی‌های خانوادگی است را اسکن کرده و یا  با موبایل خود از فرتور عکسی باکیفیت بگیرید و به شناسه Photonewz@ بفرستید.

۲. کیفیت فرتورها برای باشندگی در مسابقه مناسب باشد در غیر این صورت امکان قرارگیری در مسابقه را نخواهید داشت.

۳. نام و نام خانوادگی خود را بازگو کنید تا زیر فرتور ارسالی در پایان مسابقه، در کانال اخبار زرتشتیان جهان قرار داده شود.

۴. دقت کنید که افراد داخل فرتور از اینکه فرتور آن‌ها برای مسابقه ارسال می‌گردد آگاهی داشته و یا در صورت عدم دسترسی به آن‌ها از رضایت آنان اطمینان داشته باشید.

شیوه انتخاب برنده:

۱. نخست، فرتور ارسالی خود را با توضیحات و بیان نام افراد و یا مکان داخل فرتور و تاریخ تقریبی فرتور به شناسه Photonewz@ بفرستید. این توضیحات در آلبوم دیجیتالی قرار گرفته و از سوی دیگر این توضیحات می‌تواند به انتخاب شما به‌عنوان برنده کمک کند. حتما توضیحات داده شده به‌گونه‌ای باشد که افزون بر جذاب بودن همراه با دلایلی باشد که این فرتور می‌تواند به‌عنوان یک فرتور ارزشمند شناخته شود. به‌عنوان نمونه: اگر پدربزرگ شما توانسته فرزندان خود را در شرایط ویژه بزرگ نماید و به این مرحله برساند، یا در کار خیر و کمک در برگزاری یک گاهنبار، یا ساخت و تعمیرات یک زیارتگاه کمک کرده‌اند و یا هر اطلاعاتی که از سوی شما مناسب است  جهت آگاهی همکیشان بیان کنید.

۲.  در مرحله نخست هر فرتور با یک شماره مانند wznews1 # در کانال قرار می‌گیرد و می‌توانید با ارسال لینک فرتور و یا شماره آن، به کسانی که در کانال هموندند  هستند و یا نیستند، از آنان بخواهید تا برای شما لایک بفرستند.

۳. فرتورهای  ارسالی تا یک روز پیش از جشن اردیبهشتگان یعنی اول اردیبهشت بررسی و در آخر، هفت فرتور که بیشترین لایک را گرفته باشد انتخاب و وارد مرحله نهایی می‌شود و در روز جشن اردیبهشتگان (دوم  اردیبهشت) به رای نهایی گذاشته خواهد شد و سرانجام سه فرتور در پایان روز انتخاب و در روز سوم اردیبهشت‌ماه معرفی و جایزه می‌گیرد.

* نفر اول مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل یک‌میلیون تومان.

*نفر دوم مبلغ ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل پانصد هزار تومان.

*نفر سوم مبلغ ۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال معادل دویست و پنجاه‌هزار تومان.

همچنین افزون بر سه جایزه نفرات اول تا سوم،  هفت جایزه ۲۰۰ هزارتومانی نیز در موارد زیر داده خواهد شد.

۱. بیشترین فرتور ارسالی از یک نفر

۲. زیباترین توضیح در معرفی فرتور

۳. فنی‌ترین فرتور یا فیلم به لحاظ تکنیکی

۴. فرتور یا فیلم دربرگیرنده یکی از آیین‌های زرتشتیان باشد

۵. فرتور از یک شخصیت برجسته زرتشتی یا شناخته شده

۶. فرتور و فیلمی نشان‌دهنده یکی از زیارتگاه و مراکز زرتشتیان.

۷. انتخاب یک فرتور از شهری که برنده‌ای از موارد بالا نداشته است.

توجه انتخاب این بخش توسط هیات داوران بوده و امکان دارد یک فرد هم‌زمان برنده در دو بخش باشد.

تذکر: درصورتی‌که ارسال کننده فرتور خارج از کشور باشد با هماهنگی با وی مبلغ ارزی مبلغی که برنده شده به‌حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

در صورت هرگونه پرسشی می‌توانید به شناسه NNOZARI@ پیام دهید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با بهترین درودها، این پول برای خارج بین 3 تا 15 دلار میشود ! کاش بجای اینکار پولش را به نیت برنده در ایران می دادن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-14