لوگو امرداد
گفت‌وگو با پانته‌آ بابکان

مجموعه ورزشی بابک خراشه؛ همگامی ورزش و فرهنگ در تهرانپارس

بابکاندر مرکز پرجنب‌وجوش تهرانپارس، مجموعه ورزشی بابک خراشه با مدیریت پانته‌آ بابکان، رویکردی نوین در پیوند میان ورزش و فرهنگ، فراهم می‌آید.

این مجموعه با برنامه‌های آموزشی ورزشی و اهدافی بلندپروازانه، می‌کوشد تا فضایی گرم و صمیمی را برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به تندرستی فراهم آورد. پانته‌آ بابکان با تاکید بر ارایه خدمات مناسب و جذب بهترین نیروهای فنی، در پی آن است تا نقشی موثر در گسترش فرهنگ ورزشی در جامعه داشته باشد. مجموعه ورزشی بابک خراشه وابسته به انجمن زرتشتیان تهران است و پانته‌آ بابکان به عنوان مدیر، این مجموعه را با روش پیمانکاری راه‌اندازی کرده است. در ادامه، گفت‌وگو با پانته‌آ بابکان، مدیر پرتلاش و باانگیزه مجموعه ورزشی بابک خراشه، آمده است تا با اهداف و برنامه‌های این مجموعه آشنا شویم. پانته‌آ بابکان دانش‌آموخته‌ی کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی است و پیشینه‌ی بازیکن ملی بسکتبال سال‌های ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹ و مربی و داور بسکتبال بانوان را در کارنامه‌ی ورزشی خود دارد.
وی ۱۵ سال سابقه‌ی مدیریت سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف شهرداری تهران با قراردادهای مختلف مزایده‌ای یا مشارکتی را دارد و هم‌اکنون پیمانکار سالن ورزشی «جشنواره» در شهرداری منطقه ۴ است.

. معرفی مجموعه:

مجموعه ورزشی بابک خراشه دارای سالن چند منظوره (والیبال، بسکتبال و …) در طبقه همکف و در زیرهمکف استخر و بدنسازی در نظر گرفته شده و یک طبقه بالای همکف هم اتاق‌های اداری و آموزشی است.

. ایده‌ها و اهداف:

– پانته‌آ بابکان، با تجربه ۱۵ ساله در مدیریت سالن‌های ورزشی، می‌گوید: با توجه به اینکه این مجموعه در محیط مارکار و متعلق به جامعه زرتشتی است خواستم تمام توان و تجربه خود را در جهت ارایه خدمات بهتر با ایجاد محیطی سالم و امن برای همکیشان و به دور از هرگونه حاشیه به کار گیرم.

. ویژگی‌های متمایزکننده‌:

این مدیر کارآزموده در حوزه مدیریت سالن‌های ورزشی می‌گوید: مجموعه خراشه با فضای بزرگ و سازه‌های به کار رفته‌ی خیلی خوب، پتاسیل داشتن یک مجموعه‌ی کامل ورزشی با رشته‌های متنوع را دارد.

. برنامه‌های آیینی و فرهنگی:

– در این مجموعه جایگاه (سن) چند منظوره برای نمایش و یا در آینده برای آیین‌های دینی فرهنگی و جشن‌ها ساخته شده که ایده و طراحی خاص آن از مهندس فروغی است؛ مدیر مجموعه خراشه می‌گوید: آن سن برای کار فرهنگی در‌نظر گرفته نشده، برای مسابقات وزنه‌برداری در نقشه اولیه در نظر گرفته شده است. من برنامه‌ای برای انجام کارهای فرهنگی در مجموعه خراشه ندارم، هدف و برنامه‌ریزی‌ها ورزشی است. این مجموعه در ابتدا پتانسیل برگزاری کلاس‌های آموزشی / ورزشی را دارد و تمامی تجهیزات و سازه‌ها در جهت ارایه خدمات ورزشی ایجاد می‌شود.

. نقش مجموعه خراشه در ورزش و تندرستی جامعه

– پانته‌آ بابکان که خود ورزشکار حرفه‌ای است می‌گوید: هدف اصلی این مجموعه در راستای گسترش سلامت و تندرستی اقشار مختلف منطقه است. این مجموعه برای تمامی عموم خدمات ارایه می‌دهد. برای جذب افراد به مجموعه با توجه به شناخت منطقه و ارایه خدمات ورزشی در همین منطقه از قبل و تبلیغات و مذاکره‌ها با سازمان‌های مختلف بهترین و برترین نیروهای فنی در سطح کشور جذب خواهند شد.

. برنامه‌های درازمدت این مجموعه

– در راستای این مسوولیت اجتماعی برنامه‌ای برای جذب گروه‌های ورزشی، تشکیل تیم، ورزشکاران و حامیان مالی دیده شده است.

. امکانات مجموعه برای جام جانباختگان

– مشعل جام جان‌باختگان امردادماه در همایشگاه مارکار تهرانپارس روشن خواهد شد. مجموعه سرپوشیده‌ی بابک خراشه می‌تواند بخشی از چالش این رویداد بزرگ ورزشی جامعه زرتشتی را پوشش دهد. پانته‌آ بابکان می‌گوید با توجه به هماهنگی‌های به عمل‌آمده با اعضای محترم انجمن در صورت نیاز و امکان، همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

. فرآیند تجهیز و مدیریت مجموعه ورزشی

– پانته‌آ بابکان می‌گوید فقط سازه‌ی مجموعه را تحویل گرفته است، تجهیزات ورزشی را خودش تهیه کرده و مسوولیت مجموعه را به تنهایی به عهده گرفته ‌است. در زمینه جذب نیرو نیز، هم از میان زرتشتیان و هم مسلمانان افرادی را استخدام کرده‌، اما آنچه برای او اهمیت دارد، انجام کار با بالاترین کیفیت ممکن و به نحو احسن است.

او می‌گوید در مسیر پیشرفت، مدیون پشتیبانی بی‌دریغ مادر و پدر خود، هما خسرویانی‌کرمانی و فرهاد بابکان است به‌ویژه مادرش، که بی‌‌گمان بزرگ‌ترین انگیزه و الهام‌بخش برای او بوده‌اند. همچنین همراهی و همیاری همسرش، مازیار رشیدی شریف‌آباد این مسیر پرچالش را برای او هموار ساخت.

مجموعه ورزشی بابک خراشه در روز مانتره سپند برابر آدینه 28 اردیبهشت ماه 1403 از ساعت 17 با آیین جشن‌خوانی گشایش می‌یابد. این یادگار خانواده نیک‌اندیش خراشه، آماده است تا جایی برای ورزشکاران، تشکیل تیم‌ها و جذب حامیان مالی باشد و در این راه، دستانی گشوده به سوی همه اقشار جامعه دارد. خانواده نیک‌اندیش خُراشه هزینه‌ی ساخت این مجموعه‌ی ورزشی به مساحتی نزدیک به ۴ هزار مترمربع، را تامین کرده است. ساخت مجموعه از سال 1394 با تصویب در هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران آغاز شد. طراحی، نظارت و مدیریت پروژه را مهندس جمشید فروغی به دستیاری مهندس ویسپا سیروسی بردوش داشته است. هر یک از بخش‌های ورزشی و طبقات به یکدیگر راه دارند. این مجموعه دارای دو ورودی است ورودی اصلی از خیابان سجده‌ای شمالی و ورودی دوم از ضلع غربی همایشگاه مارکار از بن‌بست بابک خراشه دسترسی به پارکینگ روباز مجموعه دارد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. همانگونه که بازرسان انجمن بیان کردند اگر حمایت و همراهی انجمن زرتشتیان در جهت تحویل دادن این ورزشگاه به یک زرتشتی نبود این کار انجام نمی شد از این پس هم اینچنین خواهد بود. ضمن آرزوی موفقیت برای خانم بابکان امیدوارم با قدرشناسی ، همراهی انجمن و خیرین جامعه را برای خود حفظ کنند.

  2. تا جاییکه که بازرسان اعلام کرده اند ۱/۵ ملیارد پول پیش انجمن است که نگرفته و خانم بارکان هزینه کرده اند.از اقای پوررستمی صحتش را سوال میکنم

    1. درود به همکیش.
      ۱…… در مورد آنچه بازرسان نوشته اند، خودشان باید پاسخگو باشند.
      ۲…… اگر آنطور که شما نقل قول کرده‌اید نوشته باشند، به نظر من دقیق نیست و موضوع به ویژه از نظر مبلغ اعلام شده و چگونگی هزینه کردن آن توسط بهره‌بردار، زمانی دقیق خواهد شد که قرارداد نهایی و آغاز شود.
      ۳…… بارها من دیده ام که کانال‌ها و گروه‌هایی یا کسانی خبرهای غیر دقیقی را از جانب هیئت مدیره انجمن زرتشتیان تهران اعلام کرده‌اند.
      پیشنهاد می‌کنم خبرهای مربوط به انجمن زرتشتیان تهران را یا از رئیس هیئت مدیره بخوانید و بشنوید یا از سخنگوی گردش ۴۵.
      چون ما در زمینه ی گفته‌ها و نوشته‌هایمان مسئولیت داریم. اما ممکن است کسان دیگری در کانال‌ها و گروه‌هایی در فضای مجازی، این احساس مسئولیت را نداشته باشند.
      چون نه تصمیم گیر هستند، نه اجرا کننده ی تصمیم‌های گرفته شده.
      بنابراین ممکن است به اندازه ما حساسیت به خرج ندهند. به ویژه در مورد عدد و رقم‌های مالی.
      از شما هم سپاسگزارم که برای راستی آزمایی این پرسش را مطرح کردید.
      امیدوارم همچنان به اخبار انجمن خودتان توجه داشته باشید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

    2. ما یک ایران با تمامی معادن و منابع ان را چند صد سال هست فراموش کرده ایم بجای سپاسگذاری از هزینه های میلیاردی بابت تجهیزات تخصصی ورزشی که حتی بخشی از آن از اصفهان خریداری و نصب شده اند چوب انتقاد دست گرفته ایم بیشک شما یانی که خرد نیک و وجدان پاک ندارید فقط نقاب آیین اشوزردشت را دارید و بجای همیاری و همدلی همچون بختگی اهریمنی سنگینی میکنید بر خستگیها تمامی افراد دهشمند و تلاشگر در راه ابادانی بخش کوچکی از ایرانمان .

  3. دستمریزاد به این مادر و پدر که اینگونه فرزندی اینگونه دختری را پرورش دادند تا استوار و محکم باشد در این بحران اقتصادی شجاعانه در راه اندازی مجموعه ورزشی از آغاز پیشگام باشد درود بر شما بانوی سخت کوش بی شک همراهی همسر دلگرمی است
    نمیدانم چرا با پیش کشیدن مباحث مالی میخواهند این نیک اندیشی و بصیرت روشن خانم بابکان را لوث کنند
    باید قدردان بود هم جامعه و هم انجمن قدردان باشند که مدیری با سابقه آنهم مدیر با سابقه در منطقه تهرانپارس و شهرداری تهرانپارس عهده دار راه اندازی مجموعه شده با آشنایی در منطقه میتواند برای بسیاری از مراحل بوروکراسی راه گشا باشد همانگونه که مساله پیچیده برق مجموعه که دو سال راه اندازی مجموعه را به عقب انداخت با درایت ایشان حل شد
    انجمن فقط بهره بردار است ساختمان را که نیک اندیش ساخته راه اندازی و تجهیزات را که خانم بابکان انجام میدهد
    کار ساده ای نیست هیچ امکانات ورزشی ندارد جز یک ساختمان. این ساختمان باید برای جذب ورزشکار امکانات ورزشی استاندارد داشته باشد وگرنه فقط یک چهاردیواری با زیرساخت است
    موفق باشید بانو ….

  4. آواتار همکیش ساکن تهران- عضو انجمن زرتشتیان تهران همکیش ساکن تهران- عضو انجمن زرتشتیان تهران گفت:

    یعنی این تصور را دارید که سه طبقه مجموعه با 1/5 میلیارد تجهیز می شود؟

    فردایی که مدیریت تغییر کرد آیا تجهیزات را با خود می برد؟

    1. درود به شما.
      همه ی این موارد در قرارداد یش بینی می‌شود. چون مفاد قرارداد طوری تنظیم می‌شود که به زیان هیچ یک از طرفین نباشد.
      به طور معمول در این گونه قراردادها از راهنمایی مشاوران حقوقی نیز بهره گرفته می‌شود.
      بنابراین شما اطمینان داشته باشید که تنظیم کنندگان قرارداد نیز به این پرسش‌ها توجه می‌کنند و آنها را در قرارداد عایت می‌کنند.
      دو طرف این قرارداد هر دو زرتشتی هستند و زرتشتیان قرار نیست آسیبی به یکدیگر برسانند.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-13