لوگو امرداد

شیراز میزبان نشست معارفه نامزد نمایندگی زرتشتیان در مجلس یازدهم

نشست معارفه و پرسش و پاسخ با دکتر اسفندیار اختیاری تنها نامزد نمایندگی ایرانیان زرتشتی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شنبه 26 بهمن‌ماه از ساعت 18:30 در تالار روانشاد یزدانی شیراز برگزار شد.

در آغاز افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز، با خوش‌آمدگویی به باشندگان، از آنها خواست باشندگی پرشور در انتخابات دوم اسفندماه داشته باشند. پس از آن دکتر اسفندیار اختیاری به جایگاه آمد تا به همراه سخنرانی، پاسخگوی پرسش‌های باشندگان شود.

دکتر اختیاری در آغاز از تاریخ سیاسی مجلس سخن گفت که از 123سال پیش در زمان قاجاریه آغاز به کار کرد، در آغاز زرتشتیان خود صندلی را نگه داشتند و نخستین نماینده‌ی آنها ارباب جمشید جمشیدیان بود که برای حفظ و حراست مشروطه، از جان و مال خود در این راه گذشت و پس از ارباب جمشید، ارباب کیخسرو شاهرخ به مدت 22 سال نماینده‌ی زرتشتیان بود که در این راه بسیار تلاش و از ثروت خود صرف کرد. پس از انقلاب اسلامی نیز در آغاز موبد شهزادی بود که این کرسی را حفظ کرد و سعی در نگهداشت پرچم سه رنگ ایران از خدمات وی بود. در ادامه دکتر اختیاری در پاسخ به پرسش‌های هموندان افزود که پس از 7،8 سال تلاش، روز زایش اشوزرتشت در سالنمای ایرانی ثبت شده است و جشن مهرگان در سال 2020 در یونسکو به ثبت می‌رسد و اینکه درباره‌ی ماده 881 مکرر قدم های مثبتی برداشته شده است و همچنین تبعیض‌های استخدامی در همه جا به جز ارتش محدود شده است.
اختیاری در ادامه افزود: «قصد نصیحت ندارم بلکه وصیت می کنم که به اطرافیان، فرزندان و آیندگان خود تاریخچه‌مان را بیاموزید و تشویقشان کنید که پای صندوق رای بیایند و نه تنها به خاطر من بلکه به خاطر حفظ جایگاه و صندلی زرتشتیان در مجلس».
جمعیت آماری زرتشتیان و راه حل برای جلوگیری از مهاجرت، برنامه و کارهای نیمه تمام برای دوره‌ی آینده از دیگر پرسش‌های باشندگان بود.
پیش از این نشست معارفه و پرسش و پاسخ 24 بهمن ماه در تالار آتشکده کرمان، 25 بهمن ماه در تالار ورجاوند آتشکده یزد برگزار شده بود .

گفتنی است نامزد نمایندگی ایرانیان زرتشتی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دکتر اسفندیار اختیاری است و این انتخابات  روز آدینه دوم اسفند ماه انجام می‌شود.

1 32
نشست معارفه و پرسش و پاسخ با دکتر اسفندیار اختیاری تنها نامزد نمایندگی ایرانیان زرتشتی در مجلس یازدهم

2 31

3 31
افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز

4 33

5 32

6 33
اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس دهم و نامزد نمایندگی مجلس یازدهم

7 32

فرتورها از مهتاب گشتاسبی است.
4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07