جشن سپندارمزگان در خانه همت کرمان

جشن سپندارمزگان در خانه همت (گوهر همتی) پسین پنجشنبه ۹ اسفند با باشندگی گروهی از همکیشان کرمانی برگزار شد.
این مراسم به کوشش موسسه خیریه اردشیر همتی و با هماهنگی نسرین فرهادی و آزیتا نوذری برگزار شد. جشن با اجرای موسیقی مسابقه نمایش نماهنگی از مادران زرتشتی کرمانی، بریدن کیک، دادن پیشکش و پذیرایی همراه بود.
جشن سپندارمزگان (اسفندگان) در میان زرتشتیان به نام روز بانوان و مادران پارسا و نیکوکار نیز شناخته می‌شود. جشن اسفندگان به روز سپندارمزد امشاسپند و اسفند ماه گاهشمار زرتشتی برابر با 29 بهمن‌ماه خورشیدی برگزار می‌شود. واژه‌ی سپَنتَه‌آرمَیتی به چم (:معنی) فروتنی و بردباری است. در زیر عکس‌های جشن در خانه همت را می‌بینید:

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *