لوگو امرداد
گزارش‌آگهی سالنمای راستی

پخش نماهنگ شاد به خجستگی زادروز اشوزرتشت

نو شدن طبیعت، رسیدن دوباره‌ی بهار و نوروز زندگی‌بخش، نوید فرارسیدن جشن زادروز اشو زرتشت، پیام‌‌آور یکتاپرستی می‌دهد. پریرخ خسرویانی، فرنشین سالنمای راستی، به خجستگی زادروز  و پیامبری اشو زرتشت با انتشار گزارش‌آگهی، شادی این روز فرخنده را به اشتراک گذاشت.
امسال با شرایط پیش‌آمده نوروز را به گونه‌ای دیگر می‌گذرانیم. این روزها که برای پیشگیری از بیماری کرونا، همه ناچار به دوری از گردهمایی و ماندن در خانه‌ها هستیم، پریرخ خسرویانی، فرنشین سالنمای راستی با پخش نماهنگ از تارنمای امرداد، زرتشتیان را در شادی جشن زادروز و پیامبری اشوزرتشت هم‌بهره کرده و امیدوار است همکیشان با دیدن این نماهنگ شادی و شیرینی جشن زادروز اشوزرتشت به دل‌هایشان راه یابد.

با سپاسگزاری از گردانندگان هفته نامه و سایت امرداد که برای نخستین بار به خجستگی زادروز اشوزرتشت روی سایت امرداد فیلم و صدا پخش شد.

در آغاز به خجستگی نوروز بزرگ جشن زادروز و  فرخنده روز پیامبری اشو زرتشت، از برای تندرستی همه وه‌دینان ایران‌زمین و جهان به آوای اوستاخوانی موبد مهربان فیروزگری گوش فرادهید:

 

 

 

سالنمای راستی با بیش از ۷۰ سال پیشینه

 

6 farvardin re

زادروز و به پیامبری رسیدن اشو زرتشت، پیامبر بزرگ ایران باستان و زرتشتیان، روز خورداد از ماه فروردین برابر با ششم فروردین، نوروز بزرگ را شادباش می‌گوییم.

نماهنگ شاد به خجستگی زادروز اشو زرتشت مهر اسپنتمان را در  ادامه می‌بینید:

zartosht re

ششم فروردین، برابر با روز خورداد از ماه فروردین در زمان فرمانروایی لهراسب، اشوزرتشت در خانه پدرش پوروشسب، کنار رود درجی که به دریای چی‌چست می‌ریخت، از مادرش دغدو زاده شد و چون نام خاندان پدرش اسپنتمان بود او را زرتشت اسپنتمان نام نهادند. در همین روز در زمان پادشاهی شاه گشتاسب، در سن 30 سالگی از سوی اهورامزدا (خداوند) به پیامبری برگزیده شد. فرزندان اشوزرتشت سه پسر به نام‌های ایسدواستر، اروتدنر و خورشیدچهر و سه دختر به نام‌های تریتی، فرین(فرنی) و پورچیستا می‌باشند.

نمایه فروردین‌ماه از سالنمای 1399 خورشیدی در پیوست آمده است:

farvardin

سالنمای راستی: تهران، خیابان حافظ، پایین تر از کریمخان زند، ابتدای پل حافظ،  نبش خیابان ولدی، پلاک 420

دورواج 88938812-021  پیام‌گیر 88731949-021

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. درود و شادباش زایش اشوزرتشت اسپنتمان آموزگار فرهیختگی و مهربانی بر جهانیان .
    دستمریزاد

  2. درود ها. زادروز و سالروز به پیامبری رسیدن پیامبر خوبی ها و مهربانی ها اشوزرتشت بر همه پیروان و دوستداران ایشان خجسته باد❤??

  3. به عنوان یک مسلمان شیعه مذهب ولادت این پیامبر بزرگ را تبریک می گویم
    به امید روزی که مسلمانان نیز همانند زردشتیان عزیز به فطرت پاک انسانی و پیروی از پیامبران بازگردند

  4. درودهای بیکران، زادروز پیامبر مهربانی و انسانیت اشوزرتشت اسپنتمان بر جهانیان خجسته باد????

  5. زادروز آشو زرتشت بر همه آزادگان گیتی و هموطنان زرتشتی تبریک و شاد باش باد. به عنوان یک ایرانی مسلمان افتخار می کنم که همواره آموزه های پیامبر عزیز ایرانیان در جان و روح انسان ها اثرگذار است. پیروز و پاینده باشید.

  6. درود بر راستگوی خردمند و مهربان . آشو زرتشت …. ای پيام آور خوبی ها و ای سفارش کننده انجام نيکی ها ، تو را با همه وجودم دوستت دارم .راهت هميشه پررهرو باد.

  7. مگر قرار نبود در سالنامه ها در روز ششم فروردين نوشته شود : ((( زادروز اشوزرتشت پيامبر ))) اما در سالنامه ای که به دست من رسيد چنين چيزی نبود . آيا در سالنامه های ديگر نوشته شده است يا اينکه فقط در سالنامه من نوشته نشده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30