گزارش تصویری از

آیین گهنبار پیته‌شهم گاه خانه نرگس در نوبت پسین

با هماهنگی انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، آیین گهنبار پیته‌شهم‌گاه به نامگانه هماروانان در نوبت پسین در خانه نرگس برگزار شد.

درگاه پسین نیز از ساعت 16 این آیین با آفرینگان‌خوانی موبدان و همازوری همکیشان در روز اشتاد ایزد و شهریورماه ۳۷۶3 زرتشتی برابر با آدینه 21 شهریور‌ماه ۱۴۰4 خورشیدی برگزار شد.

گهنبار پیته‌شهم‌گاه از روز اشتاد و شهریورماه تا انارام از ماه شهریور در گاهشمار زرتشتی برابر با 21 تا 25 شهریور در سالنمای خورشیدی و در پایان تابستان برگزار می‌شود. در باور سنتی زرتشتیان این چهره از گهنبار هنگام آفرینش زمین از سوی پروردگار است و به گهنبار پایان تابستان نامور است.

نوبت بامداد نیز در ساعت 10 همین روز در خانه نرگس برگزار شد.

فرتورها از مهربان افسرکشمیری است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *