گزارش تصویری از

آیین گرامیداشت یاد اشو زرتشت از سوی دبستان دینیاری

موبدان مهربان پولادی و اردشیر خورشیدیان همراه با دانش‌آموزان دبستان دینیاری، آیین درگذشت اشو زرتشت را در گَهَنبارخانه یزد، برگزار کردند.

این آیین روز چهارشنبه سوم دی‌ماه 1404 با آفرینگان‌خوانی موبدان اردشیر خورشیدیان و رستم کاووسیان زاده برگزار شد. پس‌ازآن موبد مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان و موبد اردشیر خورشیدیان برای باشندگان سخنرانی کردند و در پایان نیز از دانش‌آموزان پذیرایی شد.

روز خور (خیر) ایزد از ماه دی در گاهشمار زرتشتی، برابر با پنجم دی‌ماه خورشیدی، سالروز جاودانگی یگانه وخشور ایران‌زمین، اشوزرتشت مهراسپنتمان است.

دبستان دینیاری تنها دبستان پسرانه ویژه زرتشتیان در استان یزد است و مدیریت آن بر دوش فریبا غیبی است.

فرتورها از سرور دهموبد است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *