لوگو امرداد
کشف یک یادمان باستانی در بوشهر

پایه‌آتشدان ساسانی، درون تلمبه نگهداری می‌شد

atashdanیگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر، یک قطعه پایه آتشدان تاریخی را که درون تلمبه‌ای جاساز شده بود کشف کرد.
به گزارش خبرگزاری میراث آریا و به‌گفته‌ی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر، سرهنگ عبدالحمید حقانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر، با آگاهی‌رسانی درباره‌ی کشف یک قطعه پایه آتشدان در بوشهر، گفت: «بنا بر اطلاعات دریافتی از مخبرین محلی مبنی بر نگهداری یک قطعه‌سنگ تاریخی در تلمبه‌ای واقع در شهرآباد، ماموران پایگاه یگان حفاظت شهرستان دشتستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند».
او افزود: «پس از بازدید میدانی ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به همراه کارشناسان باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر، مشخص شد یک‌پایه آتشدان تاریخی در آن محل نگهداری می‌شود، با توجه به شرایط نامناسب نگهداری پس از کشف و ضبط اثر، برابر اصول حفاظتی مطلوب، به کاروانسرای مشیر دشتستان منتقل شد».
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر گفت: «با اعلام کارشناسان باستان‌شناسی، این اثر بر اساس شواهد موجود، در تپه باستانی “کوشک” شهرآباد بوده و مربوط به دوره ساسانی است».
وی یادآوری کرد: «یکی از فعالیت‌های با اهمیت در حوزه حفاظت از مواریث فرهنگی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی و مردمی است که در سال‌های اخیر به‌خوبی در بوشهر انجام ‌شده و شاهد همکاری و همیاری مردم در راستای حفظ و نگهداری آثار هستیم».

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-27