لوگو امرداد
همزمان با گهنبار چهره میدیوزرم گاه

اعلام دگرگونی‌های هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان شیراز

آیین گهنبار چَهره‌ی میدیوزَرم‌گاه در شیراز، آدینه دوازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 و 30 دقیقه به گونه‌ی مجازی همراه با گرامیداشت مقام آموزگار برگزار شد.

این آیین با پخش زنده‌ی اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی و نیایش همگانی به درگاه اهورامزدا در محل آدریان شیراز برای زرتشتیان شیراز آغاز شد. سپس خسرو قدس، جانشین فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان شیراز با درود به فروهر پاک روانشاد افلاتون سهرابی، از منزل خود به گونه‌ی زنده به سخنرانی پرداخت. خسرو قدس همراه با شادباش فرا‌رسیدن روز آموزگار به آموزگاران کلاس‌های دینی، دگرگونی‌های هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان شیراز پس از گروسمان‌نشین شدن افلاتون سهرابی فرنشین این انجمن را به آگاهی رساند. وی گفت : «به موجب نشست هیات‌مدیره‌ی زرتشتیان شیراز که پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه 1399 خورشیدی به گونه‌ی مجازی برگزار شد، خسرو قدس به عنوان فرنشین هیات‌مدیره، رامتین مهربان شهریاری به عنوان جانشین فرنشین هیات‌مدیره و فرشید دهموبد شریف‌آبادی به عنوان بایگان هیات‌مدیره انتخاب شدند و سیروس خدادادی به عنوان دبیر هیات‌مدیره و شهرام پوردهی زین‌آباد به عنوان حسابدار هیات‌مدیره به فعالیت خود در این دوره‌ی انجمن ادامه خواهند داد. کتایون نمیرانیان نیز به عنوان هموند جانشین به ترکیب یازده نفره‌ی هیات‌مدیره‌ی انجمن افزوده شد». خسرو قدس افزود: «همکیشان همچنان در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، از باشندگی در محل باغ وقفی شیراز خودداری کنند. جلسه‌های انجمن نیز همچون گذشته دوشنبه‌ها اما به گونه‌ی مجازی برگزار خواهد شد».
در ادامه آرمیتا جمشیدی کلانتری فرنشین کمیسیون دینی و هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن به گونه‌ی زنده از خانه‌ی خود به سخنرانی پرداخت، پیش از سخنان وی، دخترش آرنیکا بهمردی کلانتری به گات‌ها‌خوانی پرداخت. جمشیدی با شادباش فرارسیدن روز آموزگار و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی روانشاد افلاتون سهرابی بر امر مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی دینی تاکید کرد و گفت : «زحمت‌ها و تلاش‌های آموزگاران کلاس‌های دینی بسیار ارزنده بوده و به هیچ شکلی قابل بیان و جبران نیست».

هماهنگی پخش زنده‌ی آیین گهنبار را رامتین مهربان شهریاری بردوش داشت. گهنبار چَهره‌ی میدیوزَرم‌گاه، نخستین گهنبار سال، روز خور تا دی از ماه اردیبهشت در گاهشمار زرتشتی برابر با 10 تا 14 اردیبهشت‌ماه در سالنمای خورشیدی برگزار می‌شود. میدیوزرم‌گاه از ترکیب واژگان اوستایی به چم (:معنی) میان بهار است. این جشن هنگامی برگزار می‌شود که گیاهان رشد و نمو می‌کنند و کشاورزی بار دیگر پر کار می‌شود. از سوی دیگر در باور سنتی زرتشتیان هنگام آفرینش آسمان از سوی خداوند است.

یادی از روانشاد افلاتون سهرابی، بزرگمردی که سال پیش در آیین گرامیداشت روز آموزگار، به درستی گفت: «امروز به جایی رسیده‌ایم که آموزش دینی، کلاس‌های دینی و اهمیت آن نزد والدین، به پایین‌ترین اولویت خانواده‌ها بدل شده است و هر برنامه‌ی درسی و غیردرسی در اولویت بالاتری نسبت به آموزش دینی قرار گرفته و این جای بسی ناخشنودی دارد.» یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

9613c308 d6af 478f 840b 124d82ba7c57

c91098fc db1d 44e7 9903 1361c44b93b8

 

فرتورها از شهرام پوردهی است .

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06