لوگو امرداد

مانترا خسرویانی برگزیده بخش «کودک و مبارک» جشنواره نمایش عروسکی

WhatsApp Image 2021 03 06 at 14.04.50مانترا خسرویانی، هنرمند زرتشتی برگزیده‌ی بخش «کودک و مبارک» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران–مبارک شناخته شد.

هیات انتخاب و داوری بخش «کودک و مبارک»، مانترا خسرویانی از تهران را برگزیده‌ی رشته‌ی «عروسک‌گردانی و بازیگری» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران –مبارک، معرفی کرد.

امسال با شرایط روزهای کرونایی، ستاد برگزاری جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران–مبارک، برای تشویق کودکان در زمینه ساخت عروسک به‌ویژه با استفاده از مواد در دسترس و اجرای نمایش عروسکی، بخش «کودک و مبارک» را برنامه‌ریزی کرد و در فراخوانی، خانواده‌ها ویدیویی از اجرای نمایش فرزندان خود را به جشنواره فرستادند.
مانترا خسرویانی، هنرمند ده ساله نیز با ساخت عروسک‌های مبارک از جنس کاغذ به همراهی برادرش فریدون 7 ساله، نمایشی کوتاه را در فضای خانه خلق کردند و ویدیوی اجرای نمایش را به جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران_مبارک فرستادند.

مانترا از بهمن‌ماه امسال با شرکت در کارگاه «قصه، نمایش، کودک» به استادی و آموزش نسرین خنجری، هنرمند زرتشتی کارشناس ارشد نمایش و عروسک‌گردانی و نامزد دریافت جایزه نمایشنامه‌نویسی جشنواره، ساخت عروسک و نمایش عروسکی را فراگرفته و دوره‌ی مجازی آموزش را پیگیری می‌کند.

مانترا دوستدار هنر و فعالیت در رشته‌های هنری است و کلاس‌های گوناگون هنری خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان مانند طراحی خلاق با استادی پونه اشیدری و اوریگامی با آموزش لیندا بختیاری را حضوری و در شرایط کنونی به گونه‌ی مجازی می‌گذراند. همچنین در بیستمین جشنواره‌ی موسیقی زرتشتیان در ‌تک‌نوازی سنتور شایسته‌ی سپاس شناخته شد. وی نواختن ساز سنتور را نزد پرنیان خرمی می‌آموزد.

شاهنامه‌خوانی و نقالی از دیگر رشته‌های هنری است که مانترا خسرویانی، به موفقیت دست یافته است. مانترا دانش‌آموز پایه‌ی پنجم دبستان گیو با نقالی داستان «پیروزی فریدون بر ضحاک»، از منطقه ۶ آموزش و پرورش شهر تهران به مرحله‌ی استانی راه یافته است. وی نقالی و شاهنامه‌خوانی را با استادی موبدیار پریا ماوندی فرامی‌گیرد و در گروه نیایش اهون‌ور به سرپرستی موبدیار ماوندی نیز فعالیت می‌کند.

مانترا فرزند پروانه خرمشاهی و فیروز خسرویانی، زاده‌ی یکم فروردین‌ماه ۱۳۸۹ است. وی گات‌ها‌خوانی و شرکت در رقابت اوستاخوانی همایش مانتره را با آموزش موبدیار پریا ماوندی آغاز کرده و امسال در رده اهنود ۱۰ سال به بالا، نزد پریسا رایومند فراگیری را ادامه می‌دهد.
فریدون برادر مانترا و همراه فعالیت‌های هنری او، در پایه‌ی اول دبستان جمشیدجم مشغول به تحصیل است.

WhatsApp Image 2021 03 06 at 13.12.56 1

mantra
مانترا خسرویانی، برگزیده بخش «کودک و مبارک» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران
raidoonkhosraviani
فریدون خسرویانی

فرتورها رسیده است.
1719

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07