لوگو امرداد
امرداد برگزار می‌کند:

گفت‌و‌گوی زنده‌ اینستاگرامی با محمدحسین ماموریان

ماموریان2هفته‌نامه‌ی امرداد با محمدحسین ماموریان سازنده‌ی تندیس‌های شاهنامه چون «نبرد رستم و اسفندیار» و «از این خویشتن کشتن اکنون چه سود» -زاری رستم بر پیکر سهراب- در صفحه‌ی اینستاگرام پیرامون تندیس‌های شاهنامه‌ای گفت‌و‌گو می‌کند.
محمدحسین ماموریان طراح، تندیس‌ساز و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و طراح و سازنده‌ی تندیس‌های شاهنامه است.
چند تندیس برپایه ی داستان‌های شاهنامه از این هنرمند در جلوخان آرامگاه فردوسی در توس برپا شده است.
ماموریان پیش‌تر در گفت‌و‌گو با امرداد از دل‌بستگی روزهای کودکی‌اش به نقش‌برجسته‌های آرامگاه فردوسی این‌گونه سخن گفته‌بود: «از کودکی و نوجوانی هر سال چندین‌بار برای دیدن نقش‌برجسته‌ها‌ی آرامگاه فردوسی به آنجا می‌رفتم و هربار تاثیر بسیاری بر من می‌گذاشت. شاید همان دل‌بستگی‌ای که به نقش‌های آرامگاه داشتم مرا واداشت تا تندیس‌ساز بشوم. از کودکی آرزویم این بود تندیس‌هایی بسازم که مانند نقش‌های شاهنامه‌ای آرامگاه فردوسی، زیبا و اثرگذار باشد. خوش‌حالم که پس از 30 سال به آرزویم رسیدم و بخشی از استوره‌های ایرانی را تصویرسازی کردم. کسی چه می‌داند؟ شاید جوان‌هایی که برای بازدید از آرامگاه فردوسی می‌آیند با دیدن تندیس‌های ما انگیزه‌ای برای پرداختن بیشتر به فرهنگ ایرانی بیابند و داستان‌های شاهنامه را بخوانند».
این گفت‌و‌گوی زنده سه‌شنبه 15 تیرماه 1400 خورشیدی، ساعت 11 از صفحه‌ی اینستاگرام امرداد به نشانی: amordad.news@ برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با بهترین درودها و با سپاس از امرداد ، کاش برنامه های زنده را بین ساعت 17 تا 21 بوقت ایران برگزار میکرد که خارج نشین ها هم میتوانستند از ان بهره ببرند .

  2. استاد ماموریان عزیز، سپاس فراوان که خویشکاری خود را در پاسداشت فرهنگ نیاکانی به جا آورده و می آورید. کردارنیک شما موجب فخر و مباهات هر ایرانی است. پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09