لوگو امرداد

موبدیار پریا ماوندی از داوران جشنواره سفر به شاهنامه

photo 2021 07 04 23 22 49موبدیار پریا ماوندی، نقال و شاهنامه‌خوان زرتشتی، به‌عنوان یکی از داوران نخستین جشنواره سفر به شاهنامه برگزیده شد.

جشنواره «سفر به شاهنامه» با آرمان آشنايی با شخصيت‌ها و داستان‌های «شاهنامه» ويژه كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود. پریا ماوندی، پژوهشگر و آموزگار شاهنامه به‌عنوان یکی از داوران نخستین جشنواره سفر به شاهنامه، بخش داستان کوتاه و نامه به شخصیت‌های شاهنامه را داوری می‌کند. باشگاه شاهنامه‌پژوهان، باشگاه نقالان، پویش فردوسی، نوروز، انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی دانشجویان ایران (اشا) و انجمن شاهنامه بابل (سروسهی) با همکاری نشر باد جشنواره سفر به شاهنامه را برگزار می‌کنند.

پریا ماوندی دانشجوی دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران است و از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری، تیاتر و اجرا را آغاز کرده است. او برگزیده جشنواره داستان نویسی کودکان استان یزد سال ۱۳۷۴، اجرای نقالی در نشست‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی از سال ۱۳۷۸ تاکنون، آموزش نقالی و شاهنامه‌خوانی به کودکان، نوجوانان و جوانان از سال ۱۳۸۰ تاکنون، سرپرستی گروه نقالی و شاهنامه خوانی زرتشتیان ایران با پیشینه فعالیت بیش از ۱۰ سال،شاهنامه‌پژوهی و سخنرانی در در زمینه شاهنامه و متون ادبی در نشست‌های بزرگداشت فردوسی، مربی‌گری فنی نقالی و گروه‌های نمایشی با محوریت شاهنامه در مسابقات دانش‌آموزی سطح استان تهران و البرز و اجرای نقالی در شب شاهنامه و اخلاق شب‌های بخارا، آیین سپاس رستم وبزرگداشت میرجلال الدین کزاری از همایش‌هاای باشگاه شاهنامه پژوهان، همایش جهانی موسسه محک، اجرای نقالی به مناسبت گفت‌وگوی تمدن‌ها در دانشگاه الزهرا، اجرای نقالی در مراسم بزرگداشت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در زورخانه جماران، اجرای نقالی در جشن‌های ملی میهنی سده، مهرگان و …، اجرای نقالی در نشست‌های شهر کتاب، اجرای نقالی در نخستین و دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه، رادیو شاهنامه و دیگر آیین‌ها و برنامه‌هایی که از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان برپا گردیده است را در کارنامه دارد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. پیروز باشند و سرفراز. خود جشنواره کی برگزار میشه و چطور و چگونه؟

  2. آفرين بر خانم پريا ماوندی. اين بانوی پرتلاش و باهمت — بانوی گرامی، قدردانِ شما و ديگرکسانی که در راستای اعتلای فرهنگ نياکانی تلاش مینمايند هستیم – پیروز باشيد – از هفته نامه امرداد نیز سپاسگزارم خدا خیرتان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09