لوگو امرداد
به کوشش فرشید ابراهیمی

کتاب از گذشته‌ای نه‌چندان دور؛ خاطرات سیدحسین عدل، چاپ شد

adlکتاب «از گذشته‌ای نه‌چندان دور»؛ خاطرات سیدحسین عدل، سردبیر سابق روزنامه کیهان، به کوشش فرشید ابراهیمی (دبیر گروه تاریخ و باستان‌شناسی هفته‌نامه‌ی امرداد)، منتشر شد.

در بخشی از پیشگفتار (:مقدمه) این کتاب به خامه‌ی منصوره اتحادیه آمده است: «عدل خاطراتش را بی‌طرفانه می‌نویسد و سعی دارد در آن منصفانه قضاوت کند، و با آن که به ناچار خط‌مشی دولتی را رعایت می‌کرد، چندان تعجب‌آور نیست که نتوانست در سردبیری کیهان دوام بیاورد… او با شجاعت، مسئولیت سردبیری روزنامه کیهان را پذیرفت و می‌دانست که مشکل روزنامه‌نگاری فقط سانسور نیست؛ بلکه مسئله، سلائق شخصی نیز هست. عدل وقایع را با شناخت و درایت می‌نگریست و توضیحاتش در خاطرات ملایم و میانه‌رو است. مشکلات، معضلات و امکانات زمانه را می‌فهمد، ولی نیازهای حرفه خبرنگاری را نیز در نظر می‌گیرد.»

آزاده معاونی، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره‌ی کتاب خاطرات سیدحسن عدل نوشته است: «در زمینه‌ تاریخ معاصر ایران، خاطرات و سرگذشت‌نامه‌های بسیاری نوشته شده‌اند. اما او منظره‌ای دیگر از تاریخ معاصر را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. آیینه‌ تمام‌نما و فشرده‌ای از آنچه در عرصه روزنامه‌نگاری و تاریخ سیاسی ایران رقم خورده است. خاطرات حسین عدل در عصر دیجیتال نیز، همخوانی و اعتبار دارد. در حقیقت پوشش خبر هنوز به همان روالی است که عدل به آن وابسته و آرمانش بوده است: میانه‌روی، شجاعت و پیگیری.»

کتاب «از گذشته‌ای نه‌چندان دور؛ خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان» در 415 رویه و به بهای 140 هزار تومان روانه‌ی بازار کتاب شده است.

برای خرید کتاب روی لینک «از گذشته‌ای نه‌چندان دور؛ خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان، سیدحسن عدل» کلیک کنید.

همچنین برای خرید تلفنی از ساعت ۹ تا ۲۰ با شماره تلفن‌های ۳۱ تا ۸۸۳۲۵۳۲۹ تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. شادباش بسیار آقای ابراهیمی گرامی با آرزوی پیروزیهای روزافزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09