لوگو امرداد
آگهی شماره 10 هیات‌نظارت بر انتخابات

گزارش مستند از انتخابات الکترونیک گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران

19 4 1هیات‌‌نظارت بر انتخابات گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در آگهی شماره 10 از روند اجرایی‌شدن انتخابات الکترونیک گزارش مستند ارایه کرد.

انتخابات هیات‌مدیره‌ی گردش 45 به شیوه الکترونیک 24 دی‌ماه 1400 برگزار شد. رای‌گیری الکترونیک از ویژگی‌های این گردش بود که برای نخستین‌‌بار به انجام رسید. هیات‌نظارت بر گردش 45 از روند اجرایی شدن انتخابات الکترونیک از آغاز تا به پایان گزارش کار ارایه داده است که در ادامه می‌خوانید:

آگهی شماره 10 هیات‌نظارت بر انتخابات گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران
انتخابات هیات‌مدیره گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران با همیاری شما بهدینان گرامی در تاریخ 24 دی‌ماه 1400 بر اساس آنچه طی آگهی‌های پیشین اطلاع‌رسانی شده بود به شیوه الکترونیکی برگزار شد.
بسی مایه افتخار است که فرآیند انتخابات مورد تایید اکثریت بهدینان و نماینده گرامی وزارت کشور قرار گرفت.
هموندان هیات‌نظارت بر انتخابات یاد شده با سپاسگزاری از هیا‌ت‌مدیره گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، همیاران غیرانجمنی، کارکنان دبیرخانه انجمن و رای‌دهندگان ارجمند، مستند چگونگی آغاز و انجام برنامه الکترونیکی رای‌گیری را به شرح پیوست تقدیم می‌کند.
همت همگی پایدار و مانا، تن‌درست و شاد باشید و کاستی‌ها را بر هیات‌نظارت ببخشید.

مستندسازی: چگونگی برگزاری انتخابات گردش 45 هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران در تاریخ 24 دی ماه 1400

پس از نشست مجمع عمومی تاریخ 1400/10/10 آقای سپنتا نیکنام در تاریخ 1400/10/17 طی تماس تلفنی به هیات‌نظارت تهران اعلام نمود که هیات‌رییسه انجمن زرتشتیان یزد در سال 1397 انتخابات هیات‌مدیره آن انجمن را با مجوز فرمانداری یزد به صورت الکترونیکی انجام داده و چنانچه انجمن تهران بخواهد از این شیوه بهره ببرد، بایسته است با آقای جمشید نادر که تهیه‌کننده برنامه نرم‌افزاری مربوطه است، ارتباط برقرار نماید.
آقای نادر سخاوت‌مندانه پاسخ آری به درخواست هیات‌نظارت مبنی بر دراختیار قرار دادن نرم‌افزار داده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام نمودند.
با تصویب هیات‌نظارت در تاریخ 1400/10/18، مراتب به آقای نمیرانیان فرنشین گرامی انجمن زرتشتیان تهران اعلام و ایشان تغییر شیوه انتخابات از دستی به الکترونیکی را پذیرفته و مسوولیت اجرا را متوجه هیات‌نظارت دانستند.
با پیشنهاد هیات‌نظارت، آقای میزانیان مسوولیت بررسی و اجرای برنامه از هر نظر را به عهده گرفتند. در این تاریخ موضوع تلفنی به آقای حشمتیان نماینده گرامی وزارت کشور در امور اقلیت‌های دینی بازگو و ایشان اعلام نظرشان را منوط به بررسی امکانات و نتایج آزمایش‌های اولیه نرم‌افزار، کردند.
از این پس ارتباط تنگاتنگ آقای میزانیان و آقای جمشید نادر (حاضر در شهرستان یزد) برقرار و آقای نادر همه تغییرات مورد نظر آقای میزانیان (بر اساس خواسته هیات‌نظارت) را انجام داده و برنامه نهایی را در اختیار قرار دادند.
در ادامه آقای میزانیان با فراهم کردن امکانات شامل رایانه و چاپگر‌های مورد نیاز که به‌درستی و ویژه انتخاب شده بود (با تامین مالی، کاری و فنی انجمن) و استقرار در محل تالار ایرج (با توافق همه دست‌اندرکار‌ان) در تاریخ 1400/10/21 آمادگی رأی‌گیری الکترونیکی از همکیشان مقیم تهران را به آگاهی هیات‌نظارت رساندند.
در تاریخ 1400/10/22 هیات‌نظارت با صدور نامه شماره 102خطاب به آقای حشمتیان، قبول مسوولیت اجرای الکترونیکی رای‌گیری به منظور گزینش اعضای هیات‌مدیره گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران را اعلام نمود.
آقای حشمتیان در پاسخ به تماس تلفنی (پیگیری برای دریافت پاسخ) موافقت شفاهی خود را باتوجه به اطمینانی که به مجموعه هموندان هیات‌نظارت داشتند، اعلام و مجوز اقدام را صادر کردند.

اسفندیار خسروی، بابک سلامتی، مهناز فیروزمند، بهروز جمشیدیان و مهرداد پوررستمی، نظارت بر انتخابات گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران را بر دوش داشتند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. بسیار هم عالی. دست مریزاد فقط سوال اصلی که ممکن است پیش بیاید اینکه آیا موردی پیش آمده که هیات نظارت یکهفته پس از اتمام انتخابات و ارسال مدارک برگزیدگان به وزارت کشور برای تایید و شروع بکار گردش 45، چنین آگهی را منتشر می کند تا توضیح دهد انتخابات الکترونیک با مجوز بوده و اکثر بهدینان آن را قبول کردند؟ اگر مراحل قانونی طی شده و کاندیداها شکایتی ندارند که توضیح مسایل چه لزومی دارد؟ نکته دیگر بر می گردد به نحوه برخورد ما درجامعه کوچکمان که به نظرم باید بیشتر به آن توجه کرد. اول آقای دکتر میزانیان را طراح انتخابات الکترونیکی معرفی می کنیم و در سایت های خبری با این عنوان از ایشان تشکر و تقدیر فراوان می کنیم ولی بعد از یکهفته مشخص می کنیم که در واقع ایده متعلق به انجمن یزد بوده و انجمن تهران فقط پذیرفته و طراح آقای جمشید نادر با سخاوتمندی زیاد و ستودنی بوده و انتخابات تهران از یزد حمایت می شده و تهران فقط کار تهیه کامپیوتر و پرینتر را به عهده داشته است. حتی داده های نرم افزار را آقای نادر وارد کردند. نمی گویم پیشنهاد و زحمت طراحی انجمن یزد نادیده گرفته شود. ولی چرا بعد از یک هفته و اتمام کار و مسئولیت هیات نظارت باید چنین آگهی اعلام شود. هرکس را به حدی که هست ارج بگذاریم و آدم ها را بزرگ نکنیم که بعد…… اگر هیات نظارت بعد از انتخابات مسئولتی ندارد که چرا آگهی می دهد و اگر دارد که مرتب از وزارت کشور پیگیر باشد تا رد صلاحیت نداشته باشیم و گردش 45 در زمان مناسب و با حضور هر 21 نفر اول برگزیده شروع شود. حالا که کار درست و خوبی انجام شده، سهم خواهی نکنیم. هرکه انجام داده اجرش با اهورامزدا.
    این نظر شخصی من است و امیدوارم آقای بابک سلامتی اجازه نشر آن در سایت امرداد را بدهند.

  2. لطفا مبلغ هزینه کرد برگزاری انتخابات گردش 45 را اطلاع رسانی کنید.آنقدر هم که تاکید دارید با کمبود نقدینگی رو به رو نیستیم. می توان به غیر از روزمره‌گی به کارهای بدیع هم اندیشید. به قول خانم زنده نوش حق را باید طلب کرد.

  3. این انتخابات نمود بارز از نیاز به حضور ناظر برای پویایی و ایجاد انگیزه بود. هیات مدیره را فقط به دلیل اینکه منتخب هستند نباید به حال خود رها کرد. باید پیوسته ناظر بود. در جلسه های هفتگی حضور فعال داشته باشیم . مجمع ها را فقط برای رفع تکلیف برگزار نکنیم. حضور داشته باشیم پرسشگر باشیم. همه ما سهامداران انجمن هستیم باید نیازهای اجتماعی، کاری برنامه و نقشه راه آینده را بیان کنیم و بخواهیم

  4. آقای رستم، من نمی دانم شما اطلاعات را از کجا آوردید ولی من با چند منتخب گردش 45 صحبت کردم. تا روز پنجشنبه هنوز آقای مراد ملک پور مسئول دبیرخانه مدارک را برای وزارت کشور برای بررسی ارسال نکرده است. این در حالی است که الان یک هفته از برگزاری باشکوه انتخابات می گذرد. این توهین به شعور مردم نیست؟

  5. همکیشان گرامی:
    با درود و آرزوی شادی و شادکامی
    همانگونه که می دانید هیئت نظارت وظیفه دارد تا سه روز کاری پس از انتخابات منتظر دریافت اعتراض احتمالی همکیشان باشد،با توجه به عدم دریافت اعتراض روز چهارشنبه 29دیماه سال جاری هیئت در جلسه حضوری نسبت به تنظیم نامه و لیست 28 تن برگزیدگان انتخابات 1400/10/24 به انجمن زرتشتیان تهران اقدام و متن آگهی شماره 10 هیئت نظارت را نیز بررسی نهایی و آماده ارسال به رسانه ها نمود.
    نکته دوم آقای دکتر میزانیان چنان که هیئت نظارت آگهی کرده و خودشان گفته اند با دریافت سورس برنامه انتخابات الکترونیک از یزد جهت ارتقاء مواردی که برای انتخابات گردش 45 انجمن لازم بوده است،با کمک اقای نادر طراح و نویسنده و صاحب برنامه هماهنگی و در نهایت مجری بسیار توانا برای انتخابات یاد شده بودند.
    نکته سوم:مستند سازی به منظور ارزش گذاری برای ارزش ها بوده و هست و هیچ کدام از یاران این اجرای 7 روزه چشم داشتی از هازمان زرتشتی نداشته و ندارند.
    نکته اخر اینکه پیگیری گرفتن صلاحیت 28 تن برگزیدگان گردش 45 انجمن از وزارت کشور به عهده هیئت مدیره گردش 44 انجمن میباشد و از تاریخ 1400/11/2 طبق قانون مسئولیت هیئت نظارت پایان یافته است.
    شاد و در پناه اهورا مزدا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30