لوگو امرداد

پروانه فعالیت راه لاجورد در خراسان رضوی صادر شد

rahe lajavardپروانه‌ی فعالیت مجموعه آثار ارزشمند نقاشی با عنوان «راه لاجورد» به مالکیت فریدالله ادیب‌آیین، از هنرمندان نقاش  افغانستانی ساکن مشهد از سوی اداره‌کل موزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور صادر شد.

به گزارش میراث آریا و به گفته‌ی روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی فرنشین (:رییس) گروه موزه‌های این اداره‌کل در این‌باره گفت: این مجموعه هفتمین مجموعه‌ی رسمی و پروانه‌دار این اداره‌کل و دومین مجموعه‌ای است که در سال جاری پروانه‌ی فعالیت دریافت کرده است.

محمدرضا پهلوان در دنباله افزود: این مجموعه دربرگیرنده‌ی 130 تابلوی نقاشی ارزشمند از کارهای زنده‌یاد استاد نصرالله سروری، هنرمند نقاش افغانستانی است که به آقای دکتر فرید‌الله ادیب‌آیین تعلق دارد. این مجموعه به شماره‌ی 982500/8806 در 28 خردادماه 1398 خورشیدی ثبت شده است.

پهلوان همچنین گفت: این پروانه برپایه‌ی مصوبه هیات وزیران در سال 1384 خورشیدی، باعنوان آیین مدیریت سامان‌دهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی و تاریخی، برای یک سال و با قابلیت تمدید، صادر شده است.

فرنشین گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآورشد: این مجموعه می تواند به صورت رسمی نسبت به برگزاری نمایشگاه یا ایجاد موزه‌ی خصوصی فعالیت کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06