لوگو امرداد
با دهش بنیاد خیریه تاتا

بیمارستان پارسی 99 ساله در سورات دوباره جان می‌گیرد

بیمارستان پارسی 99 ساله در سورات دوباره جان می‌گیرد.بیمارستان عمومی پارسی “ست رستم‌جی دنجی‌بایی تاراچند” در مرکز شهر محدوده‌ی شاهپور واقع شده و از سال 1920 میلادی آغاز به کار کرده است. این بیمارستان عمومی  که سال دیگر جشن صدسالگی‌اش را برگزار خواهد کرد، اکنون تنها از یک پزشک و هفت پرستار برخوردار است.

این بیمارستان عمومی پارسی با عمری در حدود یک سده در سورات توسط بنیاد خیریه تاتا بازسازی و احیا می‌شود. انجمن پارسی شهر برای تامین هزینه‌ی نوسازی و گسترش امکانات پزشکی که در طول سالیان دراز رو به کاهش گذاشته بود، درخواستی را به بیناد خیریه تاتا داد. این تقاضا از سوی راتان تاتا رییس بازنشسته‌ی مؤسسه پسران تاتا پذیرفته شد و چند روز پیش تیمی از سوی بنیاد خیریه تاتا با هدف ارزیابی وضعیت بیمارستان خیریه از سورات بازدید کردند.

این بیمارستان 20 تختخوابی که در منطقه‌ی پارسی‌نشین واقع شده توسط هیات پارسی پنچایت اداره شده است. مشتریان کنونی بیمارستان شمار محدودی از شهروندان سالمند منطقه هستند که برای آزمایش‌های منظم به بیمارستان مراجعه می‌کنند و اغلب مردم منطقه ترجیح می‌دهند از امکانات بهتر در بیمارستان‌های خصوصی برخوردار شوند.

این بیمارستان توان توسعه و استقرار در محدوده‌ی حدود 53 هزار فوت مربع (حدود 5000 مترمربع) را دارد.

درخواست بازسازی بیمارستان پارسی و تأمین بودجه‌ی لازم و سایر پیشنهادها برای احیای بیمارستان در اردیبهشت سال 1397 خورشیدی به راتان تاتا داده شد که در اختیار بخش خیریه و کسب و کار قرار گرفته است. از آن تاریخ دفتر راتان تاتا در ارتباط منظم با درخواست‌کنندگان نوسازی بیمارستان بود و هیأت متخصصی با هدف گزارش‌دهی از جزییات پروژه به کار گرفته شدند که پس از بازدید از بیمارستان، گزارش خود را در آذرماه 1397 به دفتر راتان تاتا ارائه کردند.

فرنشین هیأت پارسی پنچایت سورات؛ جمشید دوتیوالا، که جزو هیأت امنای بیمارستان نیز هست، دیداری با متخصصان دفتر مؤسسه‌ی تاتا در بمبئی با تأکید بر گسترش دوباره‌ی بیمارستان داشته است.

به دنبال پذیرش دفتر مؤسسه تاتا، این بیمارستان به 100 تختخواب با امکانات تخصصی، شامل دو ساختمان جدید بخش ICU و آزمایشگاه و سایر تسهیلات پزشکی ارتقا خواهد یافت. بودجه‌ی لازم برای این نوسازی چیزی حدود 1150 میلیون روپیه‌ی هند پیش‌بینی شده است.

 ZNA Digest Number 1578Zoroastrian News Agency (ZNA)

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. ایکاش جامعه زرتشتیان ایارن هم ارتباط خود را با جامعه پارسیان حفظ میکرد.

  2. درس‌های این خبر:
    1- قدر داشته‌های نیاکانی را دانستن
    2- برگزاری جشنواره برای صدسالگی و … نهادها، بنیادها و …
    3- همت و تلاش عمومی و همه‌جانبه برای زنده نگه‌داشتن و بازسازی و نوسازی آموزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر نهادها
    4- توجه به وضعیت اقتصادی و بهداشتی بهدینان
    5- اهمیت حفظ پیوند و ارتباط بهدینان با یکدیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09