لوگو امرداد

پرسه همگانی اسفندماه در تهران مجازی برگزار می‌‌شود

پرسه همگانیانجمن زرتشتیان تهران، به شوند شرایط کرونایی شهر تهران، پرسه همگانی اورمزد و اسفندماه را مجازی برگزار می‌کند.

پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان تهران، همکیشان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۱ بامدادِ روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ خورشیدی، با بازدید از رویه‌ی اینستاگرام امرداد amordad.news و برساد، به گونه‌ی مجازی در پرسه‌ی همگانی اورمزد و اسفندماه، روز دوشنبه 25 بهمن‌ماه 1400 خورشیدی شرکت کنند و هم بهره آیین مینوی شوند.

هر هازمانی به باورها و آیین‌های خود زنده است و پایا و پویا می‌ماند. از آنجایی که در گاه‌هایی از تاریخ ایران، شمار درگذشتگان به شوند جنگ، بیماری و … بسیار بوده است،‌ برگزاری آیین پرسه برای تک‌تک آنان بسیار دشوار می‌شود. از این‌رو نیاکانمان با برگزاری دو پرسه همگانی در سال، درگذشتگان را یاد می‌کردند. اورمزد و اسفندماه که می‌شود یاد آن هزاران هزار فرزندی را گرامی می‌داریم که در دفاع از مرزوبوم ایران‌زمین از جان گذشتند و اکنون بخشی از این خاک اهورایی هستند. درود می‌فرستيم بر فروهر پاک سينه‌ سپركردگان نام ايران، بزرگی ايران، آبادی و آزادی ايران.
«پرسه» از ریشه «پرس» به چم (:معنای) «پرسیدن» است. در آیین پرسه، دوستان و خویشان برای پرسیدن چگونه بودن بستگان و نزدیکان تازه درگذشته به دیدارشان می‌روند و برای کسی که درگذشته آیین یادبود برگزار می‌کنند و یادش را گرامی می‌دارند. در آیین نیاکانی، همپرسگی با خانواده‌ی درگذشتگان سفارش شده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09