لوگو امرداد

برگزاری جشن نوروزگاه 1401 در کاخ نیاوران

noroozgahدر آستانه‌ی سال و سده‌ی نو برگزاری جشن نوروزگاه با موضوع میراث فرهنگی، اجرای برنامه ویژه کودکان، موسیقی محلی اقوام، برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی‌هنری، کارگاه‌های آموزشی حفاظت مردمی و آشنایی با تنوع زیستی باغ نیاوران برای ایجاد فضای شادی‌بخش برای گردشگران نوروزی در این مجموعه برنامه‌ریزی شده است. همچنین برای پاسداشت آیین باستانی نوروز، سفره‌های هفت‌سین در موزه‌ها و باغ مجموعه چیده می‌شود.

ساماندهی و سرویس دوباره‌‌ی تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه، سامان‌دهی مسیرهای بازدید و رفت‌و‌آمد بازدیدکنندگان در موزه‌ها، تعیین گستره‌ی بازدید در باغ برای گردشگران برای پیشگیری از ورود آن‌ها به فضای سبز و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و فضاهای خدماتی مجموعه از این کارها است.

نظافت و پاک‌سازی فضای داخل موزه‌ها و محوطه‌ی پیرامونی، استانداردسازی نورپردازی و روشنایی داخل موزه‌ها و محوطه باغ، اجرای اقدامات حفاظت بایسته (:اضطراری) در آثار و بناهای تاریخی مجموعه، بهسازی دو فضای بلیت‌فروشی مجموعه و تعویض پرچم‌ها در مبادی ورودی، دیگر اقدامات را شامل می‌شود.

تجهیز سیستم رادیو و تهیه فایل صوتی به منظور معرفی موزه‌ها و آگاهی‌رسانی به مخاطبان در زمان فعالیت موزه‌ها، راه‌اندازی کیوسک اطلاع‌رسانی و معرفی موزه‌ها در دو نقطه از محوطه، چاپ بروشور معرفی به دو زبان فارسی و انگلیسی، طراحی و نصب بنرها و استندهای اطلاع‌رسانی برای بازدیدکنندگان در نقاط گوناگون مجموعه در روزهای نوروز، بخش دیگری از برنامه‌های آماده‌سازی نوروزی این مجموعه است.

طراحی و فراهم کردن پوشش هماهنگ برای کارکنان مجموعه در موزه‌ها، بهره‌مندی از خدمات راهنمایان افتخاری در چهارچوب طرح «همیاران نیاوران» و برگزاری نشست‌های توجیهی آموزشی پیش از روزهای نوروز، از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

همچنین بهسازی فضاهای عمومی مانند گُلکاری، باز پیرایی درختان، غرس نهال و گل، کاشت چمن، تزیینات فضاهای همگانی و آراستگی آن بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه برای پیشواز از بهار و بازدیدکنندگان نوروزی است.

در روزهای نوروز برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به گردشگران نوروزی، غرفه‌های مواد خوراکی ارزان قیمت در چند نقطه از مجموعه مستقر خواهد شد. همچنین هماهنگی برای استقرار اورژانس درمانی در محوطه این مجموعه و ایجاد ایستگاه جمعیت هلال احمر با آرمان خدمت‌رسانی، آموزش، ارتقای آگاهی و دگرگونی نگرش شهروندان، به همراه تدارک برنامه‌های آموزشی ویژه کودکان در این زمینه از دیگر کارهای این مجموعه در روزهای نوروز است.

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران یکی از کاخ‌موزه‌های شمال شهر تهران است که سازه‌های آن از دوران قاجار و پهلوی است. دوست‌‌داران برای بازدید در ایام نوروز ۱۴۰۱ می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌ (:پروتکل)‌های بهداشتی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به این مجموعه در میدان شهید باهنر (نیاوران) بروند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09