لوگو امرداد

دکتر نوذر نوذری: ایده‌های نوآور و خلّاق اساس کسب‌وکار موفق

نشست کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران با سخنرانی دکتر نوذر نوذری پیرامون ثبت نوآوری به عنوان طرح صنعتی یا ثبت اختراع مالکیت صنعتی یا کپی رایت، آشنایی با فرابورس یا بازار دارایی فکری جهت فروش اختراعات  برگزار شد.

دکترنوذر نوذری دارای بیش از بیست ثبت اختراع در زمینه‌ی محیط زیست است. وی در سال 96 در بخش فینال جشنواره‌ی کسب و کارهای دانشجویی شیخ‌بهایی با اپلیکیشن «درختبان» حضور داشته و هموند اتاق بازرگانی بازرگانان جوان ایران آلمان است.

این مخترع جوان در نشست کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران به ایده‌های «نوآور و خلّاق» که اساس کسب‌وکار شرکت‌های موفق است و این که ایده‌ها به تنهایی از ارزش اقتصادی کمی برخوردارند، اشاره کرد و گفت: برای تبدیل ایده‌های نوآورانه و اختراعات به محصولات رقابتی، مالکیّت فکری و کپی رایت و به ویژه کسب گواهینامه‌‌های اختراع، حیاتی است.

دکتر نوذری در این نشست، دستیابی به حقوق انحصاری، تحکیم جایگاه شرکت در بازار، بازگشت سریعتر سرمایه‌گذاری‌ها، فرصت لیسانس‌دهی یا فروش اختراع، افزایش قدرت چانه‌زنی و ایجاد تصویر مثبت از شرکت، را به عنوان منافع حاصل از ثبت اختراعات بیان کرد. از طرفی دیگر، ثبت اختراع توسط اشخاص دیگر، از دست دادن مزایای اختراع، احتمال برای لیسانس، فروش یا انتقال فناوری، را از معایب عدم توجه به ثبت اختراع دانست.

در ادامه‌ی نشست درباره‌ی فروش اختراعات در فرابورس و نحوه‌ی فعالیت سرمایه‌گزاری‌های خطرپذیر و نهادهای مالی جهت ارتباط بین امتیازدهنده اختراع و دریافت‌کننده امتیاز اختراع گفت‌وگو شد. یکی از چالش‌هایی که در گفت‌وگو در میان گذاشته شد، ارتباط با شرکت‌های خارجی بود که برای مذاکره‌های تجاری چه مدارکی بایستی به طرف خارجی ارایه شود که در این راستا اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف از جمله آلمان در ایران معرفی شد که به صورت B2B ماهانه برنامه‌های بیشماری که برای صنایع مختلف مهندسی مناسب را دربردارد و بیشترین میزان تجارت بین کشورهای اروپایی با ایران را دارا است.

در پایان، دکتر نوذر نوذری از شجاعت به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی که برای تجارت و ارایه اختراع‌ها و نوآوری لازم است یاد کرد و گفت: تغییر چارچوب‌های ذهنی و قالب‌های معمولی با نگاه به نیاز جامعه به اختراع می‌انجامد. در سال‌های آتی، خلاقیت و نوآوری یکی از مهارت‌های لازم است که در کنار دیگر مهارت‌ها برای کسب‌وکار به کار گرفته می‌شود.

گزارش تصویری از نشست ماهانه‌ی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران که شنبه 21 اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی با سخنرانی دکتر نوذر نوذری برگزار شد را در پیوست می‌بینید:

32

2

مجری نشست: دکتر مهربان اردشیریان

مجری نشست: دکتر مهربان اردشیریان

4

سخنران نشست کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران: دکتر نوذر نوذری

سخنران نشست کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران: دکتر نوذر نوذری

6

7

طوس دهنادی فعال صنعتی

طوس دهنادی فعال صنعتی

دکترنوذر نوذری دارای بیش از بیست ثبت اختراع در زمینه‌‌ی محیط زیست است

دکترنوذر نوذری دارای بیش از بیست ثبت اختراع در زمینه‌ی محیط زیست است

10

11

12

13

14

15

17

18

19

20

21

22

16

23

24

25

26

27

دکتر بهرام پرتوی لوح یادبود اتاق بازرگانی زرتشتیان را پیشکش به دکتر نوذر نوذری کرد

دکتر بهرام پرتوی لوح یادبود اتاق بازرگانی زرتشتیان را پیشکش به دکتر نوذر نوذری کرد

29

30

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30