لوگو امرداد
پاس‌داشت سی‌امین سال بنیاد کرمان‌شناسی

آغاز به کار جشنواره «گنج سی‌ساله» در کرمان

جشنواره‌ی گنج سی ساله پاسداشت سی‌امین سال بنیاد مرکز کرمان‌شناسی در تالار وحدت دانشگاه شهیدباهنرکرمان در ساعت 8:30 بامداد شنبه هفتم اردیبهشت ماه 98 با باشندگی استادان و کرمان‌شناسان وایران‌شناسان وبسیاری از هموندان فرهنگستان ایران و همچنین حضور تنی چند از زرتشتیان کرمان برگزار شد.

در این آیین دکتر فدایی استاندار کرمان، پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان، دکتر طاهر ریاست دانشگاه شهید باهنر کرمان سخنرانی کردند و همچنین هوشنگ مرادی‌کرمانی در باره‌ی هنرمندان ونقش آنان، دکتر محمود ماهری درباره‌ی تمدن‌های نخستین کرمان و فاجعه‌ی بزرگ فرهنگی سال 79 و سرقت آثار باستانی از جیرفت سخن گفتند.دیگر استادان و کرمان‌شناسان نیز در باره‌ی کرمان و شهرهای شرقی و بازار وحمام وموقوفات تاکید کردند. هیات رییسه‌ی نشست، دکتر رستمی ابوسعیدی، مرادی کرمانی، گلاب‌زاده و آقای فرشاد بودند. دراین میان برنامه‌ی گروه موسیقی مهر وطن اجراشد.

کرمان دارای 23شهرستان 57 بخش و 67 شهر است و بیش از 4 میلیون نفر در استان کرمان زندگی می‌کنند. مرکز کرمان‌شناسی با ریاست سید محمدعلی گلاب‌زاده تا کنون 300 جلد کتاب و نشریه کرمان‌شناسی به چاپ رسانده است.

در پایان  پرده‌برداری از سه سردیس از مشاهیر کرمانی به نام‌های دکتر محمود روح الامینی، دکتر حمید فرزام و جناب حجتی‌کرمانی انجام شد و از استادان و همراهان مرکزکرمان‌شناسی با پیش‌کش لوح سپاسگزاری شد.ادامه‌ی برنامه در چهار کارگروه تخصصی به عصر موکول شد.

1

2

4

5

6

7

8

9

10

فرتور رسیده است .

1364

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06