لوگو امرداد

شاهنامه‌خوانی نونهالان و نوجوان زرتشتی در نمایشگاه ایران باستان

گروه شاهنامه‌خوانی و نقالی نونهالان و نوجوانان زرتشتیان ایران در نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان به اجرای برنامه پرداختند.

این هنرمندان نونهال و نوجوان زرتشتی،  شاهنامه‌خوانی و نقالی را نزد استاد پریا ماوندی فراگرفته‌‌اند.

رادان کرمانیان کوچکترین نقال زرتشتیان ایران 4 ساله، آرنیکا جهانی، بردیا ارغوانی، بنیتا جهانی، هستی نیکنام، هیربد نیکفام، مروارید سلامتی، آوا زنده نوش، مانترا خسرویانی، شیدا مزداپور، چیستا سلامتی، پانیذ فرهی، آریانا رستمی، راسپینا بهمردی، آرتمیس باستانی، ویستا بلندی، آویسا باستانی‌نژاد، آنیسا نوشیروان، مهتا استقامت، ویستا سلامتی،‌فرین یگانگی،‌پارسا باستانی‌نژاد، ویستا خداپرستی، سپند بلندی، هومن بمانی‌چم، سروش هماوندی، آرینا ایرانی، هورشید نیکفام هنرمندان گروه شاهنامه‌خوانی و نقالی زرتشتیان ایران هستند.

نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه به کوشش کانون دانشجویان زرتشتی آغاز به کار کرد و تا پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی در نگارخانه سعدآباد مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد ادامه دارد. زمان بازدید از این نمایشگاه از 9 بامداد تا 17 است.

 گزارش تصویری از اجرای هنرمندان شاهنامه‌خوانی و نقالی زرتشتیان ایران در روز چهارم اردیبهشت‌ماه ١۳۹۸ در مجموعه‌ تاریخی كاخ سعد آباد، نگارخانه سعد آباد را به دنبال می‌بینید: 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

11

12

13

14

15

16

17

بانو پریا ماوندی و کوچک ترین نقال گروه

18

19

فرتور از بابک جمشیدی است.

0256

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. جاي سپاس و قدرداني بسيار دارد از بانو موبديار پريا ماوندي كه بي هيچ چشمداشتي، 5 سال است كه به طور پيوسته كلاس هاي آموزش شاهنامه خواني و نقالي را براي نونهالان و نوجوانان زرتشتي برگزار مي نمايد. كار با نونهالان اونم در اين رنج سني و بيان داستان ها و اسطوره ها و ابيات سنگين شاهنامه كار ساده اي نيست. ما همگي قدردان و سپاسگزار شما بوديم و هستيم خانم ماوندي.
    اگر بعضي از دوستان كم لطفي ميكنن دلگير نشيد، كار اجتماعي و خوبي بيش از حد، هميشه باعث توقع نابجا و خيال باطل ميشه. اميدواريم مسئولان و خيرانديشان و نيك انديشان هازمان زرتشتي هم حمايت كنن و قدردان باشن. و اي كاش جامعه هوشيار و خردمند زرتشتي دست از غريب پرستي بردارند و به پتانسيل هاي جامعه خودشون بهاء بدن. نونهالان و نوجوانان زرتشتي ما هم حق دارند كه بهشون بهاء داده بشه و ديده بشن.
    رشد و گسترش نقالي و شاهنامه خواني نونهالان و نوجوانان و جوانان زرتشتي در جامعه خوشنام زرتشتي و ايران، تا ابد مديون زحمات و ازخودگذشتگي بانو موبديار پريا ماوندي خواهند بود و ميدانيم كه قدرشناسي از والاهمتان خوش نيت، از اصول دين و انسان شناسي در دين زرتشتي است.

  2. با درود بر دو فّر همایونی و فرزندان راستین این سرزمین که با کوششهای زیباشون در نگهداری از این فرهنگ و آیین ایرانی کوشا هستند، با درود بی پایان به بِه دینان نازنینی که روح و قلب این سرزمین هستند. بر دست تک تک این نوجوانان نازنین بوسه میزنم که با وجود این بزرگواران کوچک، آینده روشنتر و دنیا زیبا تر خواهد بود، در پایان با سپاس از آموزگاران این نازنینان که این هنگامها و توانمندیهای زیبا رو برای سرزمینمون آفریدند

  3. سپاس فراوان از موبدیار پریا ماوندی که با وجود تمام ناملایمات و ناحق ها، باز هم برای جامعه ی نونهالان و نوجوانان زرتشتی تلاش میکند . بانو سپاسگزاریم. راهت هموار باد.

  4. درود بر بانو پریا ماوندی . زنده باشی و سپاس بی پايان از همت شما .

  5. سرکارخانم ماوندی سپاس از زحمات خالصانه شما.
    امیدخدا همیشه تندرست و توانمند باشید ک باعث افتخار هازمان زرتشتی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04