لوگو امرداد

بهسازی جشنگاه خسروی در تعطیلات نوروز

در تعطیلات نوروزی، چاه‌های فاضلاب جشنگاه خسروی لای‌روبی و ترمیم شد.
چاه‌های فاضلاب با گذشت زمان فرسوده و غیرقابل استفاده می‌شوند. یک چاه فاضلاب قدیمی و از کار افتاده را تنها با ترمیم و بازسازی می‌توان دوباره قابل استفاده کرد. در پی بارندگی روزهای پایانی سال گذشته، نشت بوی بد چاه در فضای تالار پذیرایی، نشانه‌ای از گرفتگی آن بود. ترمیم و لایه‌روبی چاه‌ها از دوم فروردین آغاز شد. رستم خرمدین، سرپرست هیات گرداننده‌ی سازمان پذیرایی انجمن زرتشتیان تهران با بیان این خبر در گفت‌وگو با امرداد درباره‌ی روند بازسازی چاه‌های فاضلاب تالار خسروی گفت: تالار خسروی دارای چهار حلقه چاه است. یکی ازچاه‌ها تخریب شده بود. درعملیات بازسازی، خزینه‌ها و اتاقک‌های فاضلاب ترمیم شد، لوله‌ی تخلیه‌ی گاز نصب، دهانه‌ی چاه کَبَل‌بندی و استحکام‌سازی شد.
وی در ادامه افزود: ماندن فاضلاب در انباری چاه در دراز مدت و به مرور زمان سفت و فشرده شده مانند یک لایه از نفوذ آب به زمین جلوگیری کرده و باعث پرشدن چاه فاضلاب می‌شود. در لای‌روبی چاه فاضلاب، اجسام، گل و لای و لجن از مجرای گذر فاضلاب، خارج شد. پاک‌سازی مجاری و بستر‌های فاضلاب، به انجام رسید. حلقه چاه در آشپزخانه، مشترک با بخش کانون دانشجویان زرتشتی و سازمان زنان زرتشتی است که لای‌روبی آن تا 16 فروردین تکمیل خواهد شد.

4 58

8 50

6 58

3 60

5 58

11 41

13 35

12 38

14 31

10 39

7 58

فرتورها رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود و خدا قوت تنها حرفی است که برای رستم خرمدین گرامی و هموندان یاریگر او در انجمن زرتشتیان تهران پیشکش می کنم. دمتان گرم و سرتان سبز باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01