لوگو امرداد
به مناسبت روز تفت

بازدید مسوولان استان یزد از روستای زرتشتی‌نشین مبارکه

گروهی ازمسوولان استان یزد و شهرستان تفت در هشتمین روز از ماه فروردین به مناسبت نامگذاری این روز به نام «روز تفت»، از جشنواره‌ی نوروزی روستای زرتشتی‌نشین مبارکه دیدن کردند.

معاون استانداری یزد و فرماندار شهرستان تفت و مسوولان استان، فرنشین میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد و شهرستان تفت و شهردار و گردشگران داخلی و خارجی، با همراهی اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس ایران و شماری از کنشگران و چهره‌های سرشناس هازمان زرتشتی از نمایشگاه و جشنواره‌ی نوروزی روستای زرتشتی‌نشین مبارکه بازدید کردند. همچنین دومین اقامتگاه بوم‌گردی روستای هدف گردشگری مبارکه تفت در استان یزد گشایش یافت. استان یزد از پیشتازان در ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور است.

روستای مبارکه یکی از هفت روستای هدف گردشگری شهرستان تفت است که در بخش مرکزی این شهرستان جا دارد. سرو دوقلو، از جاذبه‌های طبیعی این روستا در میان زرتشتیان مبارکه به «سرو دوتا» نامور است. دیرینگی سرو دو قلو را ۵۵۰ سال گمانه زده‌اند و در نزدیکی آن آتشکده کوچکی برجا مانده است. سرو دو قلوی روستای مبارکه یکی از چهار میراث طبیعی شهرستان تفت است که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ به شماره ثبت ۶۹ در فهرست آثار طبیعی به ثبت رسیده است. دبستان، آتشکده و دخمه از دیگر مکان‌های دیدنی روستا‌ی زرتشتی‌نشین مبارکه است.

شهر تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان یزد قرار دارد، این شهرستان حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از 10 شهرستان خوش آب و هوای استان است. قله‌ی شیرکوه به عنوان مرتفع ترین نقطه استان با 4075 متر ارتفاع در این شهرستان قرار دارد.

چهره دوم از سمت راست: اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس

چهره دوم از سمت راست: اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس

2

برگزاری جشنواره‌ی نوروزی در روستای گردشگری مبارکه یزد

برگزاری جشنواره‌ی نوروزی در روستای گردشگری مبارکه یزد

4

5

6

7

819

10

11

12

چهره‌ی میانی: افلاتون بهرامی از کنشگران هازمان زرتشتی

13

14

15

16

1718

19

 

20

021

021121

22

23

24

25

26

27

28

29

30

فرتور رسیده است . 

1364

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16