لوگو امرداد
گزارش تصویری از روز نخست

گشایش پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور

پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور به کوشش کانون دانشجویان زرتشتی در جشنگاه خسروی، (تالار ایرج) آغاز به کار کرد.

آیین گشایش بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور از ساعت 17 پنج‌شنبه دوم اسفندماه 1397 خورشیدی با آیین نیایش و گات‌هاخوانی آغاز شد. بخش اصلی همایش دربرگیرنده‌ی پژوهش‌های علمی با عنوان‌های گردشگری، مهاجرت، فرهنگ‌وهنر، سرمایه و پتانسیل جوانان، سیستم آموزش دینی و بهبود مدارس زرتشتی، استفاده بهینه از مکان‌های زرتشتی، انجمن‌ها و سازمان‌های زرتشتی و از این دست نوشتارها در راستای پیشرفت هازمان زرتشتی است.

آرش دری، نخستین سخنران بخش اصلی همایش، به بررسی آماری آسیب‌های جام جانباختگان 38 پرداخت: « با بررسی‌های انجام شده در میان 110 مورد آسیب‌ ثبت شده در جام جانباختگان 38 مشخص شده است که ورزش‌های فوتبال با 41 آسیب ثبت شده و حوادث مربوط به  برگزارکنندگان این مسابقه‌ها با 25 آسیب و حوادث مربوط باه بازدیدکنندگان با 18 مورد آسیب ثبت شده بیشترین آمار جراحات و بسکتبال و بدمینتون و والیبال رتبه‌های بعدی بیشترین آسیب را کسب کرده‌اند. همچنین بیشترین افراد آسیب دیده، گروه سنی 21 تا 25 در مقام‌های بعدی گروه سنی 16 تا 20 سال و با  اختلاف خیلی کم گروه سنی 11 تا 15 سال بودند.» وی در ادامه، حادثه‌دیدگان جام را با محوریت سکونت در شهرهای تهران، یزد، کرمان، کرج و اهواز و با توجه به جمعیت افراد شرکت‌کننده، رتبه‌بندی کرد. هیچ مصدومی از شهرهای اهواز، اصفهان و شیراز در جام جانباختگان امسال دیده نشده و از شهر کرج ا مورد حادثه‌دیده به ثبت رسیده است. این در حالی است که در تهران 64 مصدوم، یزد 28 و کرمان با 17 مصدوم به ثبت رسیده، به ترتیب بیشترین آمار را داشتند.

دومین سخنرانی با عنوان «یادگیری فراتر از محتوای آموزشی» را فرانک نمیرانیان ارایه داد. وی با بررسی سیستم آموزش دینی و بهبود مدارس زرتشتیان گفت: در غالب مدارس ما از جمله مدارس زرتشتی مهم‌ترین و بیشترین وقت آموزگاران صرف یاددهی محتوای اموزشی می‌شود در حالی که در نظام آموزشی نوین و کارآمد اموزگاران علاوه بر آموزش محتواب آموزشی تلاش می‌کننئ اهداف یادگیری را به این سرح پشتیبانی و تقویت کنند: پرورش مهارت برقراری ارتباط، پرورش و توسعه تفکر انتقادی، رشد خلاقیت، آمزش مهارت‌های زندگی و کار.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد سفر به شهر بچه‌ها (کیدزانیا) که یک مرکز علمی، آموزشی، تفریحی و در عین حال تجاری برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به جریان زندگی و کار در مالزی است،گفت: مدارس زرتشتی با فضای فیزیکی بزرگ و مناسب قابلیت ایجاد کلاس درس‌های موضوعی را به خوبی دارا است.

در این همایش‌ها سخنرانی‌های متفاوت در راستای پرورش خلاقیت و نوآوری با آرمان ارتقای سطح علمی هازمان زرتشتی و با همکاری متخصصان ایرانی در پهنه‌ی علم و نوآوری، نیز ارایه شد. دکتر علیرضا زمانی، نخستین سخنران از سخنرانان این همایش‌ها، درباره‌ی «خلاقیت، رشد و کارایی آن» سخن گفت. وی هموند کمیته‌ی بررسی ابداعات و اختراعات و دارای ده‌ها عنوان مقاله علمی-پژوهشی است.

دومین سخنران مهدی صفایی درباره‌ی «موفقیت و ایده‌پردازی در کسب و کار» سخنرانی کرد. وی از سلاطین کسب و کار ایران و کارآفرین برتر در سال‌های ۹۲ تا 97 است.

نمایشگاه ابداعات و اختراعات در راستای آشنایی بازدیدکنندگان با پژوهش در حوزه‌های دانش‌های گوناگون، همچنین بازیابی و رشد نوآوری و شکوفایی توانایی‌های هازمان زرتشتی در روزهای دوم و سوم اسفند در همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور برپا می‌شود. نمایشگاه ابداعات و اختراعات دوم و سوم اسفندماه 1397 خورشیدی همزمان با همایش علمی، میزبان متخصص طب سنتی ایرانی، استارتاپ ویرگو، بازی قابل اجرا بر روی گوشی‌های همراه هوشمند، و همچنین گروه کیفان با ارایه‌ی بازی‌های رومیزی و کارگاه آموزش مفاهیم ساده‌ی اقتصادی از طریق بازی‌های رومیزی است.

روز دوم همایش، آدینه سوم اسفندماه از ساعت 17 آغاز می‌شود. این روز با سخنرانی دکتر علیرضا عبدالعالی با موضوع آزمایش‌های علمی جذاب، پیکارهای رباتیک مسیریاب، ارایه سخنرانی میترا موبد و سیما دینیاریان، سخنرانی بهنام مرادیان، مرحله‌ی پایانی مسابقه‌ی هوش‌ازمایی نبوغ و آیین اختتامیه برنامه‌ریزی شده است.

فرتورهای زیر گزارش تصویری از روز نخست پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور در روز پنج‌شنبه دوم اسفندماه 1397 خورشیدی است.

1

2

3

4

5

24

25

26

ادای احترام به سرود ملی ایران

ادای احترام به سرود ملی ایران

مرزبان ایزد، مجری پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور

مرزبان ایزد، مجری پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور

جاوید نریمان- اَشا آتشبند، پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور را با آوای نیایش گاتها آغاز کزدند

جاوید نریمان- اَشا آتشبند، آیین گشایش پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور را با آوای نیایش گاتها آغاز کزدند

8

آرین یگانگی، دبیر کانون دانشجویان زرتشتی

آرین یگانگی، دبیر کانون دانشجویان زرتشتی

آرش دری، سخنران بخش اصلی همایش علمی زرتشتیان

آرش دری، سخنران بخش اصلی همایش علمی زرتشتیان

13

داوران بخش ارائه مقاله بخش اصلی پانزهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور

داوران بخش ارائه مقاله

 دکتر علیرضا زمانی، در پانزدهمین همایش علمی سراسر کشور درباره‌ی «خلاقیت، رشد و کارایی آن» سخن گفت

 دکتر علیرضا زمانی، در پانزدهمین همایش علمی سراسر کشور درباره‌ی «خلاقیت، رشد و کارایی آن» سخن گفت

15

16

پرسش و پاسخ از آقای دکتر علیرضا زمانی

17

تقدیر از آقای دکتر علیرضا زمانی

فرانک نمیرانیان، سخنران بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور

فرانک نمیرانیان، سخنران بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور

18

20

داوران بخش ارائه مقاله

21

تقدیر از رادمان خورشیدیان

مهدی صفایی، از سلاطین کسب و کار ایران و کارآفرین برتر

مهدی صفایی، از سلاطین کسب و کار ایران و کارآفرین برتر

27

28

32

29

31

سپاسداری از  مهدی صفایی،

30

فرتور از کاملیا ورشوی است.

1986

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06