لوگو امرداد

زیارت همگانی پیرسبز در اردکان برگزار می‌شود

پیرسبززیارت همگانی پیر سبز در شهرستان اردکان از 24 تا 28 خردادماه سال جاری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در این راستا فرنشین انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان اطلاعیه را به خبرگزاری امرداد صادر کرده‌اند که متن اطلاعیه بدین شرح است:
نظر به نزدیک بودن زیارت همگانی پیرسبز، شایسته است موارد زیر به نحو مقتضی به اطلاع همکیشان رسانده شود، پیشاپیش از همیاری و همازوری همکیشان سپاسگزاری نموده و سربلندی و سرافرازی همگی را از درگاه اهورامزدا آرمان داریم.

1-نیک اندیشانی که مایل به همکاری با انجمن زرتشتیان شریف‌آباد (در زمینه انتظامات، اوستا خوانی، ارائه برنامه دینی، ورزشی، فرهنگی تفرحی سالم و …) در زمان زیارت همگانی پیرسبز هستند، خواهشمند است حداکثر تا 20 خوردادماه مشخصات، نوع و زمان همکاری و شماره تلفن همراه خود را به تلفکس انجمن زرتشتیان شریف آباد (03532236191) یا شماره 09133733317 (آرشام بلیوانی) ارسال نمایند تا هماهنگی‌های لازم تحت نظارت انجمن زرتشتیان شریف‌آباد اردکان به عمل آید.

2- از آنجا که در زیارتگاه محدودیت مکانی و تدارکاتی وجود دارد، همکیشان محترم از همراه نمودن افراد غیرزرتشتی در زمان زیارت همگانی پیرسبز به جد پرهیز نمایید، بدیهی است در صورت مشاهده افراد غیرزرتشتی ضمن هدایت آنها به نیروی انتظامی مستقر در منطقه، کلیه عواقب و مسوولیت‌های بعدی و همچنین تهیه امکانات برگشت آن‌ها به عهده شخص خواهد بود.

3- ظروف و امکانات پیر سبز متعلق به تمامی زرتشتیان است، لذا شایسته است در حفظ و نگهداری آن ها دقت لازم مبذول گردد.

4- مسوولان محترم تورها و آژانس‌های مسافرتی زرتشتی دقت فرمایند فقط افراد زرتشتی را ثبت‌نام کنند، بدیهی است در صورت مشاهده افراد غیرزرتشتی عواقب آن طبق بند 2 قابل اجرا خواهد بود. شایسته است کلیه مسوولان تور ها قبل از اعزام همکیشان به زیارتگاه با انجمن زرتشتیان شریف آباد هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

5- از آنجا که زیارتگاه جزو اماکن پاک و سپندینه است، رعایت منزلت مینوی آن به خصوص در داخل نیایشگاه در صدر امور قرار دارد، شایسته است با پیروی از آموزه‌های نیک اهورایی که باعث تقویت جایگاه مینوی زیارتگاه و حفظ سنت‌های زیبای زرتشتی می‌شود همت گماریم چرا که اگر تا کنون زرتشتیان توانسته‌اند این مکان‌های مقدس را نگهداری و حفظ نمایند، همت والا و خویشکاری همکیشان در این اماکن بوده که همواره مورد تأکید انجمن محترم موبدان به عنوان مهمترین ارگان حافظ امور مینوی زرتشتیان نیز بوده است.

شایسته است بانوان گرامی ضمن استفاده از لباس سنتی پایبندی خود را همچون گذشته به سنت‌های زیبای خود به نمایش گذاشته و آقایان محترم نیز همچنان که در گات‌های مقدس آمده است پابه‌پای بانوان از هر لحاظ رعایت پارسایی و پرهیزگاری بر اساس موازین دینی را به خصوص در این اماکن مد نظر داشته باشند.

6- در زیارتگاه چنانکه قبلاً نیز اطلاع‌رسانی شده است نوشیدن مسکرات که اکثراً باعث اختلال در نظم عمومی و مزاحمت سایرین می‌گردد و هرگونه اعمالی که با اندیشه انسان‌ساز اشوزرتشت سازگار نباشد ممنوع است.

7- انجمن زرتشتیان شریف آباد متولی زیارتگاه ضمن آرزوی زیارت همگانی و اوقات نیک برای کلیه همکیشان گرامی آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده همه عزیزان از طریق تلفکس 32236191-035 است.

8- هر گونه پرداخت وجه جهت زیارتگاه فقط به سه روش زیر امکان‌پذیر است.
1- صندوق خیریه مستقر در نیایشگاه
2- پرداخت به رابط انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مستقر در ساختمان انتظامات و دریافت رسید.
3-پرداخت به شماره حساب سیبای زیارتگاه به شماره 0106018180005 (بانک ملی مرکزی اردکان) یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۹۶۴۲۶ به نام انجمن زرتشتیان شریف‌آباد
بدیهی است این انجمن هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال پرداخت وجه به افراد متفرقه و خارج از موارد ذکر شده نخواهد داشت.
انجمن زرتشتیان شریف‌آباد و متولی زیارتگاه

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04