لوگو امرداد
گزارش تصویری از

دبیرستان فیروز بهرام با برگزاری همایش کاربرد ریاضیات در زندگی

 همایش کاربرد ریاضی در زندگی، برای دانش‌آموزان کلاس‌های یازدهم و دوازدهم رشته‌های ریاضی و تجربی دبیرستان ماندگار فیروز بهرام برگزار شد.

دکتر تومانیان، یک زنگ کلاسی دربار‌ی کاربرد ریاضیات در جنبه‌های گوناگون کار و زندگی با دانش‌آموزان پایه‌ی یازدهم و دوازدهم به گفت‌وگو پرداخت و با مثال‌هایی ساده و قابل‌فهم اهمیت و جایگاه ویژه‌ی ریاضیات در زندگی را نشان داد. پس از پرسش‌وپاسخ دانش‌آموزان، بوذرجمهر پرخیده، مدیر فیروزبهرام و نارک هاکوپیان به‌عنوان نماینده‌ی دانش‌آموزان، با پیش‌کش هدایایی از دکتر تومانیان سپاس‌گزاری کردند.

دکتر مگردیچ تومانیان از بنیان‌گذاران المپیاد ریاضی در ایران و فرنشین پیشین انجمن ریاضی، فرنشین شاخه‌ی ریاضی فرهنگستان علوم، نمایند‌ی ایران در کمیسیون بین‌المللی آموزش ریاضی، استاد برجسته‌ی ریاضیات در دانشگاه‌های کشور و . . . است که تالیف و ترجمه‌ی کتاب‌های متعددی در ریاضی و نوشتن بیش از 50 مقاله‌ی علمی و ارائه آن‌ها در کنفرانس‌های داخلی و خارجی را نیز در پیشینه‌ی کاری خود دارد. این استاد برجسته‌ی دانشگاه‌های کشور در سال ۱۳۵۴خورشیدی (۱۹۷۵ میلادی) از دانشگاه ساوت‌همپتون Southampton انگلستان مدرک دکتری ریاضی (هندسه) خود را دریافت کرده است.

01

این استاد برجست‌ی دانشگاه‌های کشور در سال ۱۳۵۴(۱۹۷۵ میلادی) از دانشگاه ساوت‌همپتون Southampton انگلستان مدرک دکتری ریاضی (هندسه) خود را دریافت کرده است.

02

03

آقای مگردیچ تومانیان از بنیان‌گذاران المپیاد ریاضی در ایران و فرنشین پیشین انجمن ریاضی، فرنشین شاخه‌ی ریاضی فرهنگستان علوم، نماینده‌ی ایران در کمیسیون بین‌المللی آموزش ریاضی، استاد برجسته‌ی ریاضیات در دانشگاه‌های کشور و . . . است که تالیف و ترجمه‌ی کتاب‌های متعددی در ریاضی و نوشتن بیش از 50 مقاله‌ی علمی و ارائه آن‌ها در کنفرانس‌های داخلی و خارجی را نیز در سابقه‌ی خود دارد.

04

پس از پرسش‌وپاسخ دانش‌آموزان بوذرجمهر پرخیده، مدیر فیروزبهرام و نارک هاکوپیان به‌عنوان نماینده‌ی دانش‌آموزان، با اهدای هدایایی از حضور آقای تومنیان قدردانی و سپاس‌گزاری کردند. در پایان نیز عکس‌هایی به‌یادگاری گرفته شد.

05

از راست: آقای سارو آواکیانس، هنرآموز کامپیوتر فیروزبهرام، آقای دکتر مگردیچ تومانیان، پدر همسر آقای سارو، آرن آواکیانس، دانش‌آموز سال 12 ریاضی و پسر آقای سارو که در کنار پدربزرگ ایستاده است. 3 نسل در یک عکس.

06

فرتورها برگرفته از تارنمای دبیرستان فیروزبهرام است.

7777

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05