لوگو امرداد

گرامیداشت اشتاد ایزد با یاد حافظ؛ بزرگ غزل‌سرای ایران زمین

اشتادایزد و مهرماه روز نیایش و ورزش و دوستی و همدلی با سالمندان زرتشتی به همراه برنامه‌ی تغذیه‌ی سالم و برنامه همپرسگی با خرد و خردمند همزمان با روز حافظ، چکامه‌سرای ایران زمین، گرامی داشته شد.

نیایش همگانی به سرپرستی مهرانگیز ذهبی آغازگر برنامه‌ها بود سپس دوستان شرکت‌کننده برای شادی و آرامش روان همسر همیار برنامه‌ها  شهین شیرمردی یک دقیقه سکوت کردند و  خواستار آرامش شدند. 

ادامه‌ی برنامه با تمرین کشش و ‌ورزش به سرپرستی مهری منوچهری پیگیری شد. در برنامه همپرسگی با خرد و خردمند مهری ذهبی در مورد نیایش گاه هاون و اثر ثمربخش آن به گفت‌وگو پرداخت و همچنین در باره‌ی ایزد بانو ارشتاد یا اشتاد گفتاری را به آگاهی شرکت‌کنندگان رساند. وی در این باره گفت: یکی از آیین‌های باارزشی که در روز اشتاد ایزد  از گذشته به یادگار مانده است آیین دهش و پیشکش دادن است که تا به حال در این روز انجام می‌شود.

در بخشی دیگر از این برنامه پریچهر دستانی خاطراتی را در مورد مشکلاتی که بانوان زرتشتی در یزد داشتند بازگو کرد.

اشتاد ایزد این ماه برابر بود با روز حافظ و به این مناسبت مهری منوچهری بیت‌هایی از اشعار حافظ شیرازی را با ذکر معانی دکلمه خواند و در پایان با پیشکش‌های  شرکت‌کنندگان از دوستان پذیرایی شد.

بیستم مهرماه روز بزرگداشت خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی چکامه‌سرا متخلص به حافظ و نامور به لسان‌الغیب است. حافظ از بزرگترین چکامه‌سرایان غزل‌سرای ایران و جهان به شمار می‌رود. 

گرامیداشت اشتاد ایزد شنبه 20 مهرماه 1398 خورشیدی در آدریان بزرگ تهران برگزار شد. گزارش تصویری از این دورهمی آیینی را به دنبال می‌بینید:

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

فرتورها از کانال گروه ورزش همگانی ورهرام است.

7777

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30