لوگو امرداد

انجمن زرتشتیان تهران آیین مهرگان را گرامی می‌دارد

انجمن زرتشتیان تهران آیین مهرگان را گرامی می‌داردانجمن زرتشتیان تهران، خجسته جشن مهرگان این آیین کهن در فرهنگ ایران  را گرامی می‌دارد.

بر پایه‌ی گزارش میترا نمیرانیان، فرنشین کمیسیون دینی و فرهنگی، برنامه‌ها‌ی جشن مهرگان شامل سپاسداری از سعید تقوی، فرنشین پیشین اداره‌ی ادیان توحیدی وزارت فرهنگ و ارشاد، سپاس‌داری از رستم نودینی که در ارسال کمک‌های گردآوری شده به سیل‌زدگان همکاری کرده و نمایش کلیپی از مراحل یاری‌رسانی به سیل‌زدگان، برنامه‌های جنبی هنری و سخنرانی است. همچنین غرفه‌ی فروش کارهای دستی در زمین بسکتبال برپا می‌شود. فرخ‌زاد اردشیریان، هماهنگ‌کننده و گرداننده‌ی جشن و مهران هرمزدیاران، مجری برنامه هستند.

کانون دانشجویان زرتشتی، سازمان فروهر، سازمان زنان زرتشتی، خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان و مهدکودک‌های پرورش و سپند نهادهایی هستند که انجمن را در برگزاری این جشن همراهی می‌کنند.

 جشن مهرگان از ساعت 17 روز مهر ایزد و مهرماه به سالمه‌ی 3757 زرتشتی برابر با چهارشنبه دهم مهرماه 1398 خورشیدی در تالار مجموعه دینی فرهنگی ورزشی مارکار تهرانپارس برگزار می‌شود. این برنامه ویژه‌ی زرتشتیان است.

فرهنگ کهن ایرانی جشن‌های باارزشی را برای ما به یادگار گذاشته است و ما برای پاسداری و برپایی آیین‌های ملی و فرهنگی کوشش می‌کنیم. آیین‌هایی همچون نوروز، مهرگان و سده، آیین‌هایی که در سده‌های گذشته اساس و بنیان همبستگی یک ملت بوده‌اند. این همبستگی در فرهنگ زرتشتی همازور نامیده می‌شود.

آیین‌هایی که هر کدام باورها و فلسفه‌های بسیار باارزشی را همراه دارند. ایرانیان از دیرباز جشنی به نام جشن مهرگان را برگزار می‌کردند که جشن ارج نهادن به عهد و پیمان است. پایبند بودن به عهد و پیمان چنان جایگاهی در میان ایرانیان باستان داشته که شکستن پیمان خود را در هر شرایطی حتی با یک دروغکار گناه می‌دانستند و این امر یکی از ارزش‌‌های این فرهنگ است که این چنین به راستی و پایبندی به عهد و پیمان ارج می‌نهادند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30