لوگو امرداد

جشن شهریورگان با نکوداشت جایگاه پدر در شیراز برگزار شد

پس از ۲سال وقفه، جشن شهریورگان و روز پدر به گونه‌ی حضوری در فضای باز مجموعه‌ی دینی،  فرهنگی و ورزشی زرتشتیان شیراز برگزار شد.

یکشنبه 30 امردادماه 1401 خورشیدی برابر با روز شهریور از ماه شهریور از ساعت 18 و 30 دقیقه جشن شهریورگان که چند سالی است از سوی انجمن موبدان به عنوان روز پدر نامگذاری شده است، آغاز شد.

در آغاز سروده‌ای از گاتها توسط نونهالان آرامیس کاویانی، اوشتا نیکزاد، آرتان سرایی و راتا پوردهی به سرپرستی آزیتا قدس به اجرا در آمد؛ سپس خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز ،ضمن سپاسگزاری از باشندگان بویژه نونهالان بابت باشندگی و همکاری در مراسم، با اشاره به نقش پدر در خانواده‌ها، از روانشاد افلاتون سهرابی به عنوان پدر جامعه زرتشتی شیراز و دیگر پدران آسمانی به نیکی یاد کرد.
وی در بخشی از سخنانش گفت: از قدیم گفته‌اند بهشت زیر پای مادران است، باید اضافه کنم  بهشت در دستان زحمتکش پدرها هم هست، باید قدر زحماتشان را بدانیم و دست‌بوسشان باشیم، همانگونه که تارنمای امرداد در اقدامی پسندیده پسین امروز از موبد مهربان فیروزگری طی مراسمی قدردانی کرده است.

وی در پایان سخنانش از کمیسیون دینی انجمن زرتشتیان شیراز بابت اجرای جشن شهریورگان سپاس‌گذاری کرد و به تعریف و تمجید از نقاشی‌های کشیده شده توسط نونهالان پرداخت. در ادامه نونهالان ویانا خسرویانی، آریا مهربان شهریاری و راتا پوردهی سروده‌هایی درباره‌ی پدر و روز پدر خواندند و آرامیس کاویانی نیز سروده‌ای از فریدون مشیری را خواند و این نونهالان به همراه اوشتا نیکزاد درباره نقاشی‌هایی که با موضوع پدر کشیده بودند، توضیحاتی دادند.
موبدیار رستم خسرویانی درباره‌ی فلسفه‌ی جشن شهریورگان سخنرانی کرد و سپس شهرام پوردهی مجری جشن به نقش تک تک افراد هازمان زرتشتی در توانمندسازی آینده‌سازان، دین‌باوری آن‌ها و باشندگی فعال در امور اجتماعی اشاره کرد و از نونهالانی که در اجرای جشن همیاری کرده بودند با پیشکش هدایایی تقدیر کرد.
در این بخش فرنام ایرجی، پیمان گشتاسبی و پارسا دهموبد نیز به عنوان نوجوانان فعال در جشن‌ها و مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند. برگزاری مسابقه‌ای  شاد به همراه پذیرایی شام پایان بخش برنامه‌ها بود. هماهنگی این جشن را ناهید فلفلی فرنشین کمیسیون دینی بردوش داشت.

1 10
اجرای بندی از گاتها توسط نونهالان

2 7

3 9
سخنرانی خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز

4 8 5 8 6 7 7 7 8 7 9 6 10 5

11 4
سخنران موبدیار رستم خسرویانی درباره فلسفه جشن شهریورگان

12 3 13 3 14 2

فرتورها از مهتاب گشتاسبی است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04