لوگو امرداد
گزارش تصویری از

هم پیمانی دین‌پذیری 9 نوجوان کرمانی در آیین سدره پوشی

نه تن از دانش آموزان کلاس پنجم کرمان روز مهر ایزد به صورت گروهی سدره پوش شدند.

نو بسته‌کشتیان سپهر سروشیان، دیبا ساسانی، سروناز غیبی، پارمیدا غیبی، پانته‌آ دولت‌زاده، مهرناز فیروزان، هلنا گشتاسبیان، ویستا بختیاری و بهشید موبدشاهی در آیین دین‌پذیری پوشش نیک‌اندیشی بر تن کردند و سدره‌پوش شدند.

موبدان فریدون هرمزدی، فرهنگ فلاحتی، هومن فروهری، مهرزاد کاویانی و بهروز نجمی آیین دینی و اوستاخوانی سدره‌پوشی را برگزار کردند. نخست آیین با گات‌هاخوانی کیوان بختیاری و پیوند شهریاری آغاز شد و در ادامه مهرزاد کاویانی به جایگاه آمد و درباره‌ی سدره‌پوشی از دیدگاه دینی سخن گفت.

در ادامه آریا کاویانی، مجری آیین، درباره‌ی این آیین سخنرانی کرد. سیروس نیکبخش، فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان به جایگاه آمد و از تمامی دست اندرکاران این آیین سپاسداری کرد. هچنین افزود: «خانم ناهید نیکدین هر ساله همه‌ی مخارج آیین سدره پوشی همگانی را پرداخت می‌کند».

در ادامه اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی در مجلس به جایگاه آمد و در سخنانی گفت: نخستین شهری که آیین گروهی سدره پوشی را برگزار کرده است کرمانی‌ها بوده‌اند و این آیین نیک و فرخنده اکنون به دیگر شهرهای زرتشتی‌نشین ایران نیز رفته است و همگان از کرمانی‌ها یاد گرفته‌اند و این آیین را اجرا می‌کنند. وی در پایان از همه‌ی دست‌اندر کاران این آیین سپاسداری کرد و درباره‌ی نیاز انسان به اعتماد به نفس و فلسفه اوستا خوانی و سدره کشتی سخن گفت. ایشان افزود که برگزاری این آیین و کمک کردن به این امر، یک دهش فرهنگی هست و ارزش آن از دهش مادی و مالی بیشتر است.

در پایان از سوی انجمن زرتشتیان و کمیسون‌های آن به نو بسته‌کشتیان، موبدان و آموزگاران کلاس‌های دینی هدایا و یادبود‌هایی پیش‌کش شد. همچنین آناهیتا طهمورسی‌زاده به نامگانه شوهرشان روانشاد موبدیار مهندس مهران غیبی کتاب‌هایی را به نو بسته‌کشتیان و موبدان و مسوولان پیش‌کش کرد.

پایان بخش این آیین بریدن کیک، خواندن نیایش گروهی و پذیرایی شیرینی و شربت و آش بود.

آیین سدره پوشی همگانی  در روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه 1398 خورشیدی از ساعت 17 در تالار باغچه بوداغ آباد کرمان برگزار شد. گزارش تصویری از این آیین را در دنباله می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

فرتور از تریتی ضیاتبری است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. دیبا ساسانی که داخل عکس ها هست الان پایه هشتمه و یک زرتشت خیلی مهربونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30