لوگو امرداد
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

آمرزش‌باد روانشاد همایون فریدون خسروی

56

روانشاد همایون فریدون خسروی در سال ۱۳۱۱ خورشیدی در قاسم‌آباد یزد از پدر و مادری به نام خرمن و فریدون به ‌دنیا آمد او دو برادر به نام‌های اردشیر و رستم و دو خواهر به نام‌های مروارید و دولت داشت. خواهران و برادران پیش از او درگذشتند روانشاد همایون در سن ۲۰ سالگی با فریدون رستم کدخدایان اهل خیرآباد یزد نامزد کرد و پس از پیوند زناشویی به خیرآباد یزد رفت و چند سال با خانواده‌ی شوهرش در خیرآباد زندگی کرد. پس از آنکه نخستین فرزندش را به نام پریچهر به دنیا آورد به تهران آمدند و سپس سه فرزند دیگر به نام‌های منوچهر، پریوش و پریناز را به دنیا آوردکه هم‌اکنون هر سه در آمریکا زندگی می‌کنند. روانشاد از هر فرزند دارای دو نوه و روی هم رفته ۸ نوه است. دو نبیره و دو نتیجه هم از پریچهر فرزند بزرگش به یادگار مانده است. همسر روانشاد سوم اسفندماه 1373 خورشیدی در سن 67 سالگی در آمریکا درگذشت.

روانشاد همایون فردی بسیار مهمان‌دوست، مهربان و فعال بود و بیش از اندازه برای فرزندان و حتا فامیل‌های نزدیکش دلسوزی می‌کرد و تا آنجایی که از دستش بر می‌آمد به همه یاری می‌رساند.
او در سال ۱۳۵۹ به همراه همسر و فرزند کوچکش پریناز به آمریکا پیش دو فرزند دیگرش پریوش و منوچهر که پیش از انقلاب برای تحصیل به آمریکا رفته بودند رفت و تا آخر عمر آنجا ماند در این فاصله دو سه سفر به ایران آمد سرانجام در روز۳۰ امردادماه روز شهریور از ماه شهریور 1398 خورشیدی در آمریکا چشم از جهان فروبست.
از سوی فرزند و داماد روانشاد همایون فریدون خسروی، بانو پریچهر کدخدایان و همسرشان دکتر رستم فرودی قاسم‌آبادی هزینه‌ی برگزاری پرسه و سی‌روزه به مبلغ 10 میلیون تومان به هفته‌نامه، تارنما و ویژه‌نامه‌های زرتشتیان و کودک امرداد دهش شده است. برای این دو فرزانه‌ی گرامی و دیگر بازماندگان روانشاد دیرزیوی و شادزیوی و برای آن انوشه‌روان، گروسمان‌نشینی آرزومندیم.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. روحش شاد و بشهت برین جایگاهش چه کار خوبی ای کاش برای بعضی از مراسم هزینه آن را جاهای دیگری که نیاز است هزینه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13