لوگو امرداد
دبیر کانون دانشجویان زرتشتی:

لیگ ورزشی بازگشت به فعالیت‌ بدنی

بهراد2لیگ ورزشی کانون دانشجویان زرتشتی در راستای ایجاد انگیزه، آغازی دوباره‌ برای تمرین‌های ورزشی تیم‌ها و ایجاد همبستگی بیشتر برگزار می‌شود.

در حالی پوستر لیگ ورزشی کانون دانشجویان زرتشتی منتشر شد که دوستداران ورزش چشم به راه اخباری از جام جانباختگان بودند. در گفت‌‌وگوی امرداد با دبیر کانون دانشجویان زرتشتی، بهراد ستودیان از چرایی برگزاری لیگ ورزشی گفت.

لیگ ورزشی آماده‌سازی تیم‌های ورزشی
بهراد ستودیان، بیست‌وهفتمین دبیر کانون دانشجویان زرتشتی درباره برنامه‌ریزی لیگ ورزشی گفت: بیش از دوسال محدودیت کرونایی و تعطیلی رویدادهای ورزشی، جامعه و ورزشکاران از تمرین‌های حرفه‌ای فاصله گرفتند و عملکرد ورزشی آنان مانند قبل نیست. از سویی پیش‌بینی هم شد، با روند نزولی که در همه‌گیری کرونا دیده می‌شود شاید تابستان کرونا کمرنگ‌تر شود. لیگ ورزشی را فرصتی دانستیم تا افراد بتوانند به تمرین‌های قبلی خود بازگردند. پی آمد آن بازگشت به فعالیت‌های بدنی و بهبود روند ورزشی است.

استقبال از شهرستان‌ها دور از انتظار بود
دبیر کانون دانشجویان زرتشتی در ادامه افزود: درصد کمی گمان می‌رفت ورزشکاران از شهرستان برای آمدن به تهران مشکل داشته باشند از این‌رو برگزاری یک لیگ ورزشی را به معنای واقعی لیگ، برنامه‌ریزی کردیم. برنامه به این‌گونه بود که لیگ برای ورزشکاران تهرانی باشد. مسابقات به صورت هفتگی و در روزهای پایانی هفته برگزار شود. ورزشکاران و تیم‌های تهرانی نیز دوره‌ای به رقابت بپردازند. پس از اعلام برنامه و در حین آماده‌سازی برگزاری لیگ، تیم‌های شهرستانی هم با استقبال از این برنامه درخواست شرکت در لیگ را کردند. این درحالی بود که مسابقات ورزشی لیگ برای ورزشکاران تهرانی هفتگی برگزار می‌شد و رفت‌وآمد هفتگی برای ورزشکاران شهرستانی دشوار بود. با استقبال بیشتر ورزشکاران روند برنامه را تغییر دادیم و تقریبا برگزاری لیگ شبیه به برگزاری جام جانباختگان شد.

برنامه‌ لیگ ورزشی
بهراد ستودیان درباره‌ی برنامه لیگ ورزشی گفت: برگزاری مسابقات لیگ ورزشی برای تهرانی‌ها به صورت ناپیوسته و هفتگی برنامه‌ریزی شده بود ولی برای رفاه ورزشکاران شهرستانی، لیگ ورزشی را در 3 روز پیوسته انجام خواهیم داد. از همه‌ی شهرهای زرتشتی‌نشین شرکت‌کننده داریم. لیگ در دو گروه بانوان و آقایان و سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت پیوسته در سه روز پیاپی از 12 تا 15 مهرماه در همایشگاه دینی فرهنگی ورزشی مارکار تهرانپارس برگزار خواهد شد. لیگ پنج رشته فوتبال، والیبال، بسکتبال (تیمی)، بدمینتون، تنیس روی‌میز (انفرادی) و بخش جنبی را شامل می‌شود. امسال سه رشته والیبال خانوادگی، فوتسال بانوان و بسکتبال سه نفره نیز از برنامه‌های لیگ خواهد بود.

میزبانی از ورزشکاران شهرستانی
و اما برای اقامت ورزشکاران چگونه برنامه‌ریزی شد؟ ستودیان در پاسخ گفت: برای آسایش ورزشکاران شرکت‌کننده در لیگ ورزشی، کانون دانشجویان زرتشتی خوابگاه‌هایی را برای اسکان بانوان و آقایان ورزشکار برپایه‌ی آیین‌نامه خوابگاه تدارک دیده است. برگزاری جام جانباختگان در تابستان این امکان را فراهم می‌کرد تا از فضای آموزشگاه‌ها برای اقامت بهره ببریم. اما لیگ ورزشی در هنگامه‌ی آغاز به کار مدارس برگزار می‌شود. از این‌رو با همکاری مسوولان برای خوابگاه بانوان مانند جام‌های سالیان گذشته تالار اشا و برای آقایان نیز سالن نوساز در مجموعه‌ی مسکونی رستم‌باغ را در اختیار گرفتیم. نام‌نویسی خوابگاه و نام‌نویسی بخش جنبی مسابقات، چهارم مهرماه، پس از برگزاری اردوی دانش‌آموزی انجام می‌گیرد. اطلاعیه‌های بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

شیوه‌نامه‌ی بهداشتی بر پایه‌ی آیین‌نامه‌ی اجرایی پیکارها:
– توصیه می‌شود تمامی ورزشکاران و بازدیدکنندگان با ماسک حضور داشته باشند.
– در صورت داشتن علایم بیماری مانند تب، سرفه و عطسه از شرکت فرد در پیکارها جلوگیری می‌شود.
– تزریق دستکم سه دوز واکسن الزامی است.
– برای استفاده از بوفه و خوابگاه تدابیر ویژه‌ی پیشگیری از ابتلای ورزشکاران به کرونا اندیشیده شده است.
– هرگونه بخشنامه ستاد ملی کرونا و تغییر در برنامه‌های لیگ به اطلاع شرکت‌کنندگان رسانده می‌شود.
– مسوولیت هرگونه اتفاق به عهده‌ی خود شخص است و کانون دانشجویان زرتشتی هیچگونه مسوولیتی در این قبال نمی‌پذیرد.

پیش از همه‌گیری کووید، 39 دوره جام جانباختگان با شرکت ورزشکاران هازمان زرتشتی، چه از داخل و چه خارج از کشور، هر ساله در نیمه نخست امردادماه برگزار شد. جام جانباختگان در سالیان پیاپی، انگیزه‌ی خوبی برای ورزشکاران بوده و توانسته‌ است ورزشکاران بسیاری را در دامان خود بپروراند، تا جایی که بازیکنان و مربیانی در سطح ملی به جامعه‌ی ورزش کشور راه یافته‌اند. این پیکارها در ۹ رشته ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دو و میدانی، شنا و کاراته در دو گروه آقایان و بانوان و در رده‌های سنی گوناگون، با کوشش کانون دانشجویان زرتشتی برگزار شده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06