لوگو امرداد
گزارش تصویری

روز دوم همایش جهانی جوانان زرتشتی در کالیفرنیا

هفتمین همایش سراسری جوانان زرتشتی اول تا ششم جولای ۲۰۱۹ (۱۰تا ۱۵ تیر ۱۳۹۸) در لوس آنجلس آمریکا برگزار شد. این در حالی بود که جوانان زرتشتی ایرانی به شوند (:دلیل) قانون جدید مسافرتی آمریکا، امکان گرفتن ویزا و شرکت در همایش را نداشتند.
روز دوم همایش جهانی جوانان زرتشتی با سخنرانی روشین کبارجی درباره‌ی مفهوم خانه اجدادی و متعلقات احساسی آغاز شد. او که از بنیادگذاران برنامه بازگشت به ریشه زرتشتیان است از مفهوم تعلقات احساسی پس از مهاجرت زرتشتیان از خانه اجدادی‌شان، پارس کهن گفت. پژوهشی که درباره‌ی تعلقات احساسی، سابقه و اهمیت آن در میان مهاجران زرتشتی از ایران به هند و آمریکا کرده بود، اساس سخنرانی او را تشکیل می داد.
در ادامه، با حضور داوطلبان برنامه بازگشت به ریشه‌ها، این برنامه معرفی شد. تانیا هوشی تولیدکننده‌ و کارگردان فیلم همراه با کایراس ایرانی و شهرزاد پروی مدیر و طراح Zuora از کانادا به بیان تجربیاتشان از برنامه پرداختند. این برنامه، سفری پانزده روزه به هند برای کاوش و آشنایی جوانان زرتشتی با ریشه‌شان، به وجود آوردن خاطرات و دوستی میان زرتشتیان سراسر دنیا و حس افتخار به آیین و فرهنگ خود در شهرها و مناطق زرتشتی‌نشین هند است. ( برای اطلاعات بیشتربه سایت www.zororoots.org مراجعه کنید.)
پس از استراحتی کوتاه، میزگرد آخر با موضوع “ چگونه بانوان، دین کهن را به روز می‌کنند؟” با شرکت تیناز کباری از نیوزلند، نگین فروزش از ایران، راشنا سنجانا از هند، الیشا شروف از هنگ کنگ، سنایا سباوالا از استرالیا، شزنین مونشی از انگلستان، راشنا ویراجی از پاکستان و آناهیتا هرمزدیاری از ایران با هماهنگی بنفشه شروف برگزار شد. بانوان شرکت کننده در میزگرد از تجربیات خود و آنچه در مسیر زندگی‌شان از نظر جنسیت، دین، سنت و سایر فاکتورها آموخته بودند با دیگران در میان گذاشتند.
پس از آن، گردش در ساحل سانتامونیکا و بلوار هالیوود پایان بخش روز دوم همایش بود.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

32

18

19

20

21

22

31

24

25

26

27

28

33

30

فرتور از پارندا فروغی است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-07