لوگو امرداد

پاسداشت اشتاد ایزد از ماه دی در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا

اشتاد ایزد و د‌یماه روز نیایش و ورزش و دهش ‌و دیدار و همبستگی و دوستی همکیشان زرتشتی به همراه برنامه تغذیه با خوراکیهای سالم و برنامه هنری و شاد در مرکز زرتشتیان کالیفرنیای جنوبی گرامی داشته شد.

این برنامه با پیشواز  به‌سوی جشن بهمنگان و گرامیداشت جایگاه والای پدر و روز پدر همراه بود. نیایش همگانی با خواندن سرودهای اشم وهو و یتااهو با هم‌آوایی شرکت‌کنندگان وخواندن بندهایی از گات‌ها و معانی آن از سوی دکتر نوشین جهانگیری و‌ دکترویدا جهانگیری آغازگر برنامه‌ها بود. در برنامه‌ی ورزش همگانی  مدیتیشن و ورزش یوگای نشسته به سرپرستی نوشین جهانگیری اجرا شد. سپس به مناسبت نزدیک شدن به  روز پدر و جشن بهمنگان باشندگان یادهایی را در پیوند با پدرشان  بازگو کردند و از سوی گروه ایزد اشتاد هدایایی همراه با یک شاخه گل برای ارج نهادن به جایگاه پدر پیشکش شرکت‌کنندگان شد.

درادامه‌ی برنامه فرامرز مهرخداوندی با نواختن تنبک و خواندن ترانه‌های محلی شاد همراه  با همخوانی شرکت‌کنندگان سرپرستی برنامه‌ی هنری را بر دوش گرفت. سپس یک نماآهنگ پیرامون ارزش توانایی و کوشیدن پدر پخش شد که با استقبال همگان روبه‌رو شد. در برنامه‌ی تغذیه با خوراکی‌های سالم مروارید باستانی با فراهم کردن کماچ گل روش پخت آن را برای شرکت‌کنندگان بیان کرد و همچنین مروارید افشاری با آماده‌سازی کوفته‌ی مرغ دیگر میزبان سفره‌ی اشتاد ایزد بود و  روش پخت آن را آموزش داد. در پایان برنامه همکیشان با خوراکی‌های آماده شده پذیرایی شدند.

گرامیداشت اشتاد ایزد یک‌شنبه 22 دی‌ماه 1398 خورشیدی به کوشش گروه آموزش اوستا و گاتاخوانی ایزد اشتاد در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا، مرکز الی برگزار شد که در فرتورهای زیر می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

فرتورها از گروه آموزش اوستا و گاتاخوانی ایزد اشتاد رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05