لوگو امرداد
برگزاری آیین پایانی جام دبستانی

پذیرشگاه خرمنی آماده بهره‌برداری شد

photo ۲۰۲۳ ۰۳ ۲۹ ۱آیین جشن‌خوانی به مناسبت راه‌اندازی پذیرشگاه خرمنی و همزمان آیین پایانی جام ورزشی شادروان دکتر بهمن دبستانی با باشندگی همکیشان در تالار شاه‌ورهرام‌ ایزد شریف‌آباد اردکان برگزار شد.

مدرسه‌ی خرمنی در شریف‌آباد برای بهره‌‌برداری به‌عنوان پذیرشگاه، تجهیز شده و اکنون آماده‌ی پذیرش همکیشان است. بدین مناسبت سوم فروردین 1402 خورشیدی از ساعت 17 آیین جشن‌خوانی بنامگانه دهشمندان روانشادان خرمن کیامنش و میرزااردشیر کیامنش و دیگر نیک‌اندیشانی که زمین خودرا در کنار شاه ورهرام ایزد شریف‌آباد به اشا واگذار کردند، از سوی انجمن اشا در تالار هم‌جوار با شاه‌ورهرام ایزد شریف‌‌آباد با باشندگی همکیشان برگزار شد. آیین اوستاخوانی آیین از سوی موبدان ماهیار دهموبد و شاه‌بهرام بلیوانی برگزار شد. در این مراسم مهندس سهراب سلامتی، فرنشین انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز (اشا) از درباره‌ی مراحل بازسازی مدرسه و محوطه‌ی آن گزارش ارایه کرد. وی در گفت‌وگو با امرداد بیان داشت: مدرسه خرمنی به عنوان پذیرشگاه آماده بهره‌برداری است و تجهیزات لازم برای اسکان همکیشان خریداری شده است. در این آیین از دهش نیکوکار فریدون گشتاسبی اردکانی که در آغاز عملیات مرمت و بازسازی مدرسه خرمنی مبلغ سیصد میلیون ریال به اشا واریز کرده است، سپاسگزاری شد.

همزمان آیین پایانی پیکارهای ورزشی جام روانشاد دکتر بهمن دبستانی نیز برگزار شد. این جام با پشتیبانی و دهش دکتر الهیار دبستانی هرساله در هفته نخست نوروز میزبان ورزشکاران زرتشتی است. مهندس سلامتی درباره‌ی برگزاری جام گزارش ارایه کرد و گفت: پس از دوسال وقفه در پی همه‌گیری کرونا، امسال دوباره جام روانشاد دکتر بهمن دبستانی در ۶ رشته برگزار شد و با استقبال ورزشکاران روبه‌رو شد. ۹۵ ورزشکار درشش رشته ورزشی تخته نرد، شطرنج، تنیس روی‌میز، فوتبال گل کوچک، مسابقه وسطی بانوان و مسابقه وسطی خردسالان برگزار شد. فرنشین اشا از دکتر الهیار دبستانی برای پشتیبانی مالی و برگزارکنندگان سپاسگزاری کرد. در پایان به برندگان، لوح سپاس و کارت هدیه پیشکش شد.

مجری برنامه داریوش کاموسی بود. خواندن پیام شادباش نوروزی و شادباش زادروز اشو زرتشت و سخنرانی دکتر مهرداد قدردان، پژوهشگر و نویسنده‌ی کتاب فرهنگ بهدینان شریف‌آباد اردکان یزد بخش‌های دیگر این برنامه بود. دکتر قدردان درباره‌ی تلاش سه‌ساله برای پژوهش و گردآوری، چاپ و نشر کتاب سخن گفت. به‌تازگی دفتر یکم این کتاب با عنوان آداب و رسوم کهن و گویش منتشر شده است.
در پایان از سوی فرزندان روانشادان تیرانداز فلامرزیان و پریوش خدادادی آش تدارک دیده بودند و از باشندگان پذیرایی شد.

به‌زودی گزارش کامل از تجهیز و راه‌اندازی پذیرشگاه خرمنی از تارنمای امرداد به آگاهی رسانده خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06