لوگو امرداد
گزارش تصویری از

نشست بازآموزی آموزگاران دینی زرتشتی در یزد

نشست بازآموزی آموزگاران دینی زرتشتی سراسر کشور پیرو فراخوان کارگروه دینی، زرتشتیان علاقه‌مند به توسعه مهارت‌های آموزش دینی در پردیس دانش مارکار یزد برگزار شد.
این دوره که در سه سال گذشته، به شوند کرونا به شیوه‌ی مجازی و با همکاری پردیس علم و فناوری برگزار می‌شد. در اَمرداد 1402 حضوری در پردیس دانش مارکار یزد به درازای دو روز، در روز‌های 12 و 13 اَمردادماه برگزار شد. در نخستین روز گشایش این نشست دو سخنران باشنده بودند. نخست موبد مهربان آفرین، فرنشین کمیسیون آموزشی دینی یزد و دیگری اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس، سخنرانی کردند.
موبد مهربان آفرین به‌عنوان سخنران نخست افزون بر خوش‌آمد‌گویی به آموزگاران دینی افزود، آنان خود میزبان این همایش و نشست هستند، وی همچنین در ادامه گفت: در اینجا باید یادی کنیم از کسانی که پیش از این همراه این هازمان بودند. نخست از موبد افلاطون یزدانی که سالیان دراز همراه این همایش بود و همه او را با چهره خندان به یاد می‌آورند، دیگری روانشاد شهناز شهزادی است که همه زرتشتیان با نام او آشنا هستند و نامی شناخته شده در هازمان ماست و درتمام این نشست‌ها باشندگی فعال داشت، اما اکنون در میان ما نیست، ولی همچنان در قلب تک‌تک ما جای دارد. وی همچنین از اسفندیار مرادیان یادی کرد که سرپرستی این مجموعه بر گرده ایشان بود و اکنون دخترشان گردآفرید مرادیان مبلغ دو میلیون تومان به نامگانه پدرشان به این مجموعه کمک کردند. موبد مهربان آفرین در ادامه از خورشید بزرگ‌چمی برای آماده‌سازی این مکان برای برپایی این نشست نام برد و از وی سپاس‌داری کرد.
اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس به‌عنوان سخنران دیگر، افزون‌بر خوش‌آمد‌گویی به آموزگاران و باشندگان گفت: از اینکه در این گرمای هوا برای این نشست آمدید از همگی تشکر می‌کنم و افزود از مجموعه‌ی پردیس دانش مارکار یزد سپاسگزارم که این مجموعه را برای این نشست در اختیار آموزگاران قرار داده است. همچنین از، جمشید منوچهری، مدیر قبلی مجموعه و موبد مهربان آفرین و همه‌ی آموزگاران و استادانی که در این دو روز آموزگاران را برای آموزش دینی و انتقال دانش خود به دانشجویان آموزش می‌دهند قدردانی می‌کنم.
دوره‌ی بازآموزی آموزگاران زرتشتی هر ساله در تابستان برگزار می‌شود و روی افزایش دانش دینی و مهارت‌های تدریس آموزگاران کلاس‌های دینی در شهر‌های گوناگون ایران تمرکز دارد. سیزدهمین دوره بازآموزی امسال پس از وقفه ناشی از همه‌گیری کرونا، دوباره به روش حضوری برگزار شد.
در زیر فرتور‌های این نشست را می‌بینید.

1 2

2 2

3 2

4 2

موبد مهربان آفرین، فرنشین کمیسیون آموزشی دینی یزد

5 2

6 2

7 2

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس

8 2

9 2

فرتور روانشاد شهناز شهزادی

10 2

11 2

12 2

13 2

14 2

15 2

16 2

17 2

بازآموزی

موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان

01

 

فرتور از فیروزه منوچهری است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-26