لوگو امرداد

ایران در جشنواره‌ی خوراک ارمنستان به تندیس طلایی رسید

2 27تندیس طلایی جشنواره‌ی پیوند فرهنگ و خوراک ارمنستان به گروهی از آشپزهای ایرانی رسید.

به گزارش ایسنا و به‌گفته‌ی روابط‌ عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فدراسیون گردشگری خوراک به عنوان یکی از بسترهای تخصصی فعال در دفتر توسعه گردشگری داخلی با دارا بودن چهار میز تخصصی با غذاهای ایرانی، ملل، سردنوش‌ها و گرم‌نوش‌ها و همچنین نان و شیرینی در کوشش است با حضور در فضاهای رقابتی حوزه‌ی خوراک، نسبت به انتخاب سرآشپزهای ماهر و سرآمد با آرمان تشکیل تیم ملی آشپزی ایران اقدام کند.

یکی از تازه‌ترین رویدادها که در پیشبرد این روند تاثیرگذار بوده است حضور نمایندگانی از ایران در جشنواره‌ی پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک ایران و ارمنستان یا «ناواساد» بود که در ۱۹ امردادماه در شهر سیسیان ارمنستان برگزار شد.

1 43

میز گردشگری خوراک ایران به عنوان یکی از واحدهای تخصصی دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توانست در این رویداد با حضور در ۱۴ رشته از جمله غذاهای سنتی، ملل، میوه آرایی، خوراک باستان، شیرینی و …، تندیس طلایی دومین جشنواره پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک ایران و ارمنستان را از آن خود کند.

ناواساد را می‌توان رویدادی برای پیوند فرهنگ و گردشگری میان ایران و ارمنستان خواند. این جشنواره که برای بیان پیشینه‌ی دوستی ایران و ارمنستان و با نشان دادن اشتراکات فرهنگی، هنری و گردشگری دو کشور برپا شده، دارای بخش‌های جذاب با عنوان جشنواره‌ی مسابقه آشپزی است. سرآشپزان و دوستداران به این حوزه با پخت و ارائه خوراک‌های کهن دو کشور با شرکت در مسابقه و جشنواره نسبت به زنده‌سازی (:احیا) و معرفی این خوراک‌ها کوشش می‌کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13