لوگو امرداد

۱۰۰ مسیر طبیعت‌گردی ایران، به انگلیسی منتشر شد

5943013545774006624 121نسخه‌ی بین‌المللی دومین پوشینه (:جلد) از مجموعه‌ کتاب‌های «ایران ۱۰۰۱» با عنوان «۱۰۰ مسیر طبیعت‌گردی ایران» در آبان‌ماه ۱۴۰۲ منتشر شد.

این کتاب به نویسندگی پرویز شجاعی‌پارسا و از سوی نشر نوسده، زیر نگر آرش نورآقایی، مدیرمسوول این نشر در ۱۳۰ رویه تهیه و منتشر شده ‌است.

«۱۰۰ مسیر طبیعت‌گردی ایران» دارای ۸ فصل است و در آن: مسیر صعود به ۳۸ قله، ۷ مسیر رکابزنی، ۷ مسیر پیمایش، ۱۶ مسیر دره‌نوردی، ۱۱ مسیر برای آبشارها، ۱۲ مسیر برای دریاچه‌ها، تالاب‌ها و گنبدهای نمکی، ۵ مسیر بیراهه‌گردی و ۴ مسیر پیشنهادی نویسنده به دوستداران میراث طبیعی ایران در آن معرفی شده ‌است.

نویسنده در پیشگفتار کتاب با برشمردن بایسته‌های (:الزامات) سفر مسوولانه و ایمن به طبیعت، به چرایی و چگونگی تولید آن پرداخته و اهمیت توجه به راهنمای نشانه‌ها و داده‌های موجود در نقشه‌ی راه‌های معرفی‌شده را یادآوری کرده است.

برای معرفی شایسته‌ی مسیرهای برگزیده در این کتاب افزون‌بر شرح اجمالی راه، از برنامه‌ی اجمالی سفر، جانمایی جغرافیایی برنامه در کشور، موقعیت و جهت مسیر، نوع پیمایش اعم از کوه‌پیمایی، دره‌نوردی، رکابزنی و …، ارزش مسیر یا جاذبه‌ی طبیعی (منطقه‌ای، ملی، جهانی)، نقاط مهم در مسیر و تجهیزات لازم ارایه شده‌اند.

در این کتاب هم‌چنین دسترسی به اطلاعات ۱۰۰ مسیر مورد نظر در قالب QRCode گنجانده شده است.

دوستداران در سراسر ایران می‌توانند از راه وبسایت فصلنامه‌‌ی میراث و‌ گردشگری گیلگمش به آدرس  www.gilgameshmag.com با هزینه‌‌ی ۸۵۰ هزار تومان این کتاب را آنلاین خریداری کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-09