لوگو امرداد

شادباش انجمن زرتشتیان یزد برای ثبت جهانی‌ جشن سده

36 3انجمن زرتشتیان یزد، افزوده‌شدن جشن سده به فهرست میراث جهانی یونسکو را به جهانیان به‌ویژه همکیشان شادباش گفت.
در این پیام انجمن زرتشتیان یزد جشن سده را کهن بزمی‌ دانست که جهانیان در پاسداشت آن، همراه ایرانیان گشته‌اند و شور و شوق بیشتری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سده در میان‌مان ایجاد کرده است. متن پیام شادباش را در ادامه می‌خوانیم:

با نام و یاری اهورامزدا

سنگی رها شد و بوته‌ای آتش گرفت. آتشی به پا خاست و روشنایی پدید آمد و از دل این روشنایی، تیرگی‌ها و پلیدی کنار رفت و شادی و نیک‌بختی به ارمغان آمد.
جشن سده، کهن بزمی‌ست که جهانیان در پاسداشت آن، همراه ایرانیان گشته‌اند و بسیار خرسندیم که اندیشه و گفتار و کردار نیک پدران و مادرانمان در جهان گسترده و پذیرفته شده است.
اکنون که جشن سده به عنوان بیست‌وچهارمین عنصر میراث ناملموس کشور عزیزمان ایران، در فهرست میراث جهانی ثبت گردیده، شور و شوق بیشتری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سده در میان‌مان ایجاد کرده است.
انجمن زرتشتیان یزد، ثبت جهانی جشن سده، یادگار نیک نیاکان، بازمانده از دوران هوشنگ را با غرور و سربلندی به جهانیان به‌ویژه همکیشان شادباش می‌گوید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. شادباش فراوان به شوند جهانی شدن سده باستانی این یاد بود نیک نیاکان.به همه ایرانیان وآریا تباران وهرآنکه سده را بزرگ میدارد…به ویژه هم میهنان از جان بهتر زرتشتی…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-09