لوگو امرداد
سخن نخست امرداد 480

شاید به نوروز نرسیم!

لوگو امردادچندی است که هزینه‌های انتشار هفته‌نامه و تارنمای امرداد از درآمدهای آن پیشی گرفته است. چندی است در سراشیبی نابودی با شتاب پیش می‌رویم، هر کاری که از دستمان برمی‌آمده به کار بسته‌ایم! شوربختانه روزبه‌روز بر هزینه‌ها افزوده و از درآمدها کاسته می‌شود. هزینه‌های کاغذ و چاپ، انسانی و اداری بسیار بیشتر از درآمدهایی چون فروش، اشتراک، آگهی و دهش نیک‌اندیشان شده است. تاکنون هر چه توانستیم از استخوان سوزاندیم. برخی از همکاران امرداد نیک‌اندیشانه هیچ مبلغی دریافت نداشته و همه‌ی مزدنوشته‌ی ناچیز خود را دهش کرده‌اند و برخی دیگر که ناچار به زندگی از این راه هستند با حقوق و دستمزدی که پایین‌ترین اندازه‌ی قانون کار است به همکاری ادامه داده‌اند. با این ‌همه از خودگذشتگی و نیک‌اندیشی هنوز این روزهای دشوار و این شب تار سپری نشده است. هنوز نابسامانی‌های اقتصاد پنجه بر گریبانمان دارد و دم‌ ما را می‌شمارد تا … !
امرداد به‌عنوان رسانه‌ای مستقل و ناوابسته تاکنون همه‌ی سختی‌ها را به یاری خوانندگان مسوول و خردمندش، دهشمندان نیک‌اندیش و مهرورزش و همکاران ازخودگذشته و همراهش تاب آورده است. کوشیده از فرهنگ جاودان و اهورایی ایران سخن بگوید، بر جهان پیرامون خویش از نگاه یک ایرانی بنگرد، کاستی‌ها و آسیب‌های بازمانده‌های فرهنگی را فریاد زند ولی از زخم خویش نگوید تا مباد دردی بر دردهای خوانندگان بیفزاید. البته چندباری که کارد بر استخوان رسید گفتیم و با یاری و همراهی یاران از گزند، جان به در بردیم. این بار اما کاهش درآمدها جانکاه‌تر شده است.
پخش امرداد از چندی پیش به ناچار باز ایستاد. از زمانی که شرکت پخش روزنامه اطلاعات که با چندین دهه ‌پیشینه‌، مهربان و کاربلد، نشریاتی چون امرداد و ده‌ها دیگر را به دست خوانندگان در گوشه و کنار ایران می‌رساند، به یک‌باره تعطیل شد. تنها شرکتی که برای زمانی جایگزین شد و پروانه‌ی پخش امرداد را داشت پس از پخش، نه تنها مبلغی را پرداخت نکرد بلکه طلبکار نیز شد! به ناچار از پخش دست کشیدیم و از خوانندگان خواستیم اگر دوستدار خواندن امرداد هستند، هموند و مشترک ایمیلی یا پستی امرداد شوند.
آگهی‌ها که در همه‌ی جهان، شاه‌ستون ماندگاری رسانه‌ها هستند نیز دیرزمانی است که نزدیک به صفر شده‌اند، با این اقتصاد، کسب و کارهای کوچک که هیچ، بانک‌ها هم توان آگهی دادن ندارند، البته به جز در رسانه‌ی ملی!
با این‌همه، بدون پشتوانه چگونه می‌توان با یک کالای 15هزارتومانی از پس هزینه‌های چندده میلیون تومانی برآمد؟!
اگر کار چنین پیش رود به نوروز 1403 نخواهیم رسید! با خوانندگان و دوستداران امرداد پیمان بسته و بر آن استواریم که دست از هیچ کوششی برای ماندن برنداشته و برنخواهیم داشت. همواره امید و آرزویمان رسیدن به ایرانی پیشرو، شاد و سرافراز بوده و خواهد بود، در هر راهی و در هر جایی بر خواست‌مان خواهیم ماند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود به شما و سپاس از بیش از دو دهه آگاهی رسانی بی مزد و منت شما
    اگه راهی باشه که ما بتونیم با پرداخت ماهیانه (جدا از هزینه هَموَندی) بتونیم اَمرداد رو سر پا نگهداریم بسیار خوب میشه
    اگه 500 تن هم بتونن ماهیانه 100 هزار تومان کمک کنن کمی فشار از روی امرداد برداشته میشه. اگه بتونین فراخوان بدید مردم بیشتری همراه میشن. من برای پرداخت ماهیانه اعلام آمادگی میکنم
    زندگی ما به امرداد گره خورده
    اهورامزدا پشت و پناهتون
    امرداد باد امرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19